17 Temmuz 2014 Perşembe

LEVREK PATATESLİ, PIRASALI, KREMALI

Balık sezonunda balık yok diye çok yakındık ama şimdi sık sık yiyoruz. Hem sahillerde tutup satanlardan aldıklarımız, hem de çiftlik balıkları sayesinde balıksız kalmıyoruz. Ama  havalar o kadar sıcak ki balıkçıdan eve gelinceye kadar bile çok dikkat etmek gerekiyor. Çünkü çok hassas bir ürün anında bozulur. Geçen gün bir marketten levrek aldım, fileto çıkarttırdım. Niyetim fırının ızgara kısmında pişirmekti. Ama kılçığı, kuyruğu, derisi, kafası gidince balık kuşa dönmüş bir lokmalık bir hal almış. :)))) Bu durumda defterlere başvuruldu ve aşağıda göreceğiniz tarif yapıldı. Gerçi tam bu aşamada pırasa krizi baş gösterdi ama tekrar bir markete giderek çözdüm. :))  Şiddetle tavsiye ediyorum yapın bu balık yemeğini. Yediğim en güzel yemeklerden biriydi.

Kremadan dolayı çok kalorili diye düşünebilirsiniz ama yanında bir tek salata olacak.

Balıklarımızı fileto çıkarıyoruz veya benim gibi bu işi balıkçınıza yaptırıyorsunuz. Derisini de çıkarttırın.

Sonra balıkları parçalamadan irice doğruyoruz. Tuz ve karabiberle hafif ovuyoruz.

Diğer malzemelerimiz yarım ay şeklinde doğranmış patates, incecik kıydığımız pırasanın beyaz kısımları, iki diş sarımsak, rendelenmek üzere muskat.

İstediğiniz miktarda örgü peyniri ve eski kaşar. ( taze kaşar da olur herhalde )

Ben fırın tepsisine yağlı kağıt koyup üzerine de patatesleri dizdim, patatesler hafif yumuşayıncaya kadar pişirdim. Sonra derin bir kasede patatesleri, pırasaları, sarımsakları karıştırdım. Bir küçük pakette krema koydum. Tuzunu, pul biberini, karabiberini, rendelenmiş muskatı da koyup hepsini harmanladım.

Fırın kabına bu karışımı döktüm, üzerine küp küp doğradığım örgü peyniri serpiştirdim.

Peynirlerin üzerine küp küp doğramış olduğum levrek balığını dizdim. Onun üzerine de tekrar patatesli karışımı yaydım.

Önceden yüz seksen dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık yirmi beş dakika pişirdim. Bu süre sonunda fırın tepsimizi çıkararak üstüne rendelediğimiz kaşar peynirini serpiştirip tekrar fırına koydum. Peynirler kızarınca çıkardım. Sıcak olarak servis ediyoruz

Not : Orjinal tarifte pırasa ve sarımsağı tereyağında sote edip kullanıyor. Ama ben çiğden koymayı tercih ettim. İşte size gerçekten çok haysiyetli bir balık yemeği. Afiyet olsun.

1. Görüntü muhteşem. Özellikle patatesler beni benden aldı. Ellerinize sağlık.
    Mutlu kalın.

1. Peynirler ve krema da çok lezzet kattı. Teşekkür ederim

2. İlhan bey balıksız kalmamış ....yemek çok nefis görünüyor,ellerinize sağlık .....eşim 2 aydır balıkçılağa merak sardı,ahtapot bile tuttu....salata yaptım,kıramadım,ama midem günlerce .....gezdi...yemedim ,buzlukta hala var kızlar için biraz sakladım....yayınlasam mı acaba bu tarifi....

1. Balık sezonunda balıksız kaldık da şimdi şimdi yemeye başladık. Ahtapot öfff çiğ bile yerim. :) Yayınlayın lütfen tarifini. Teşekkür ederim yorumunuza.

3. Of off nefis görünüyor. Benim de yine balık krizim tuttu. Sahilde balık tutanları bi gezmek lazım. çok istiyorum bu yemeği denemeyi. Çok lezzetli olduğunu tahmin edebiliyorum. Ellerinize sağlık.

1. Biraz ağır olduğu gerçek ama gerçekten inanılmaz lezzetli. sadece salatayla mükemmel oluyor tavsiye ederim. teşekkür ederim yorumuna.

4. malzemeler ıyı eee lezzette guzel olmustur denenceklere eklendı tarıf ellerınıze sağlık

1. Zaten malzemeler güzelse o yemek büyük oranda güzel olacak demektir. Bu da öyle bir yemekti. Teşekkür ederim yorumunuza.

5. Kesinlikle denenecek tarifler arasına not aldım.Okurken bile canım çekti.Ellerinize sağlık...

1. Seveceğinizden emin olabilirsiniz deneyin bence de. Teşekkür ederim yorumunuza.

6. çok değişik ve güzel bir tarif olmuş.ellerinize sağlık.hayırlı cumalar.

1. Evet gerçekten değişik bir balık yemeği. size de hayırlı cumalar teşekkür ederim.

7. Gerekli malzemeler, hazırlık aşaması ve en sonuncu görüntü son derece lezzetli bir balık yemeği olduğunu bas bas bağırıyor zaten. Anladığım kadarıyla birebir uygulanması gerekiyor. Yani pırasa da olmayıversin denmeyecek.
    Çok harika bir tarif. Ellerinize sağlık...

8. Evet pırasa da olsa iyi olur. Ama bulamasaydım taze soğan koyacaktım. Çok teşekkür ederim yorumunuza.

9. harika bir yemek umarım yapabilirim.

1. Tabii ki yaparsınız kolay aslında. teşekkür ederim yorurumunuza.

10. levregi tek başına yemeyi sevmiyorum sos ile yada başka birşey ile tatlandırılması gerektiğini düşünüyorum. Bu tarif tam benlik.. çokta lezzetli görünüyor.. ellerinize sağlık..

1. Levreği çiğ bile yiyorum aynı hamsi gibi, sardalya gibi limonda bekleterek.:) Ama bu haliyel gerçekten süper tavsiye ederi
      m. Teşekkür ederim yorumunuza.

11. Festigan şenlenmiş...kolay değil balık tarifi gelmiş :) Yaz gününde bize pırasa aratacaksınız, İlhan Bey. Balıkla yoğurt yemeyen bir nesilden geldiğimiz için çeşitlerimiz çok kısıtlı oluyor. Peynirli balık da hiç duymadım. Size bir şey olmadığına göre biz de deneyebiliriz :))

1. Evet kıştan daha çok balık yiyoruz şu sıralar. Pırasa kolay bulunuyor marketlerde var. hadi yoğurdu anladımda ( ben yoğurtla da yerim gerçi) peynirle neden yenmiyor? Örneğin sarımsaklı yoğurtla Ayvalık'ın meşhur karides mantısı vardır galiba ben de yapıp paylaşmıştım. Çok da güzel olur. Olsa da yesek şimdi. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

12. Tebrikler ve ellerinize sağlık. Bana da biraz ağırmı olur diye düşündürdü. Amcamın oğlu balıkçıdır ilk fırsatta ona deneteceğim. Bizim evde Malesef balık çok yenmiyor. Harika olmuş.

1. Yerken o ağırlık hissedilmiyor ama tabii ki yanında sadece salata olmalı. Ama ağır da olsa çok lezzetli. teşekkür ederim yorumunuza.

13. Görüntü muhteşem... Denemek için sabırsızlanıyorum. Peynir-krema çok balıkla kullandığım şeyler değil ama merak uyandırıyor. Her zaman ki gibi farkınızı ortaya koydunuz ;)

1. Peynir ve kremayı bir deneyin balıkta seveceğinizi umarım. Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.