17 Haziran 2014 Salı

PORTAKALLI SOMON

Biliyorsunuz çok balık yoktu bu sene veya bizim balıkçı mı acaba serdi bu sene öyle de bir şüphem var. :)) Bir de balık bol ve ucuz olduğu zaman balıkçılar alıp donduruyor, balık yasağı başladıktan sonra da eritip satmaya başlıyorlar. Büyükdere'deki balıkçılarda istavrit boyunda hamsi satılıyor. Bu mevsimde mümkün mü? Neyse balık bolken yüzüne bakmadığımız somon gibi, levrek gibi balıklara şimdi muhtaç oluyoruz. Defterimde yazılı bir tarifi uzun süredir yapmaya tereddüt ediyordum ama bir markette çok taze fileto somon bulunca denemeye karar verdim. Şimdi portakal-somon ilişkisi size ters gelebilir ama inanın muhteşem oldu.

Balıkları güzelce yıkayıp süzgeçte süzüyoruz. Tuz, çekilmiş karabiber, biraz zeytinyağı ve limon suyuyla marine ediyoruz. Bir saat kadar bekletiyoruz.

Gerekli malzemelerimiz, iki adet portakal, iki adet portakalın suyu, kibrit şeklinde kesilmiş portakal kabuğu, bir çay kaşığı zencefil, bir çay kaşığı beyaz biber, yarım demet dereotu, bir yemek kaşığı zeytinyağı, tuz.

Izgaramızın tabanına fırça ile zeytinyağını sürüp balıklarımızı koyuyoruz, üstüne bir portakalın suyunu gezdiriyoruz, üzerine de birkaç sap dereotu koyuyoruz. Balıkların iki tarafını da kızartıyoruz. Bu arada zencefili, tuzu ve beyaz biberi de serpiyoruz. balıkları ocaktan servis tabağına alıyoruz.
Ayrı bir tavada portakal kabuklarını ve portakal suyunu yaklaşık iki dakika pişirip bu sosu balıkların üzerine döküyoruz. Balıkların aralarına portakal dilimleri ve üzerine de dereotu koyuyoruz. Ilık olarak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

1. ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR ,ÜSTELİK DETAYLI ANLATIM ÇOK FAYDALI OLACAK

1. Beklemediğim kadar güzel oldu. Meyveler artık salatalarımıza, yemeklerimize iyice girmeye başladı. teşekkür ederim yorumunuza.

2. Balık şahane de ,ben balığa bidat karışınca sevmiyorum.Limon ,portakal gibi :)
    Belkide balık deryasında buyuyup hep sade yemeye alıştığım içindir.
    Ellerine sağlık :)

1. Doğru söylüyorsun bazıları limon bile sıkmaz. Ben her haliyle sevdiğim için bu halini de çok sevdim. Teşekkür ederim yorumuna.

3. Bizim evde somon canavarı var iki tane. Bu nedenle bu tarifiniz ilaç gibi geldi. Portakallı hiç denemedim ama bence muhteşem bir lezzet olmalı. Balığın ağırlığını alır, bir aroma verir değil mi?
    haftasonuna yazdım bunu.
    Çok teşekkürler

1. Saptamanız süper. Evet somon çok yağlı ve ağır bir balık aslında. Portakal dediğiniz gibi bu ağırlığı aldı. Ayrıca beklemediğim kadar da lezzet verdi. Teşekkür ederim yorumunuza.

4. Somonu çok seviyorum ama hiç böyle yemedim. Portakal çok yakışmıştır bence somona. Ellerinize sağlık.

1. Biraz değişiklik iyi oluyor. Portakalda somonla uyumlu oldu. Sağol yorumun için.

5. Tadını merak ettim :)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

1. Teşekkür ederim ziyaretinize ve yorumunuza.

6. Portakal çok ilginç geldi bana, merak ettim şimdi. Ama siz bu tarifi verdiyseniz mutlaka çok lezzetli olmuştur.Ellerinize sağlık...

1. Ben de ikilemde kaldım acaba portakal-balık ilişkisi olur mu diye ama son derece lezzetli ve uyumlu oldu tavsiye ederim. Teşekkür ederim yorumunuza.

7. Ellerinize sağlık. Görüntüsü bile bana yetti. Yanında bolca salata misssler gibi.
    Dostça kalın.

1. Evet zaten salata yetiyor yanında balık olunca. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

8. Balık düşkünü biri olarak sizinde balık tariflerinizi ilgiyle takip ediyorum.Ellerinize sağlık.

1. Balık seviyorsanız yeniliklere de açıksanız deneyin bence. Ummadığınız kadar başarılı olduğunu göreceksiniz. Teşekkür ederim yorumunuza.

9. Portakal ve balık, tadını çok merak ettim, mutlaka deneyeceğim..Ellerinize sağlık..

1. Deneyin göreceksiniz yakıştığını. teşekkür ederim.

10. yakişmıştır portakal eminin ellerınıze sağlık

1. Ben de kararsızdım yapmakta ama çok uyumlu oldu. Teşekkür ederim yorumunuza.

11. Marine olayı balığı birkaç kat daha lezzetlendiriyor.
    Palamutu inanılmaz yapıyor örneğin...
    Tepsinin altını cips inceliğinde patateslerle tamamen döşeyerek fırına verirsek şahane oluyor.

Bir balıksever olarak mutlaka uygulayacağım bu tarifinizi.
    Çok lezzetli olduğundan adım gibi emin oldum çünkü.
    Ellerinize sağlık...

1. Marine etmek lezzet veriyor gerçekten . Palamut hele Ege palamutuysa başka türlü yenmiyor zaten. :) Patates önerinizi mutlaka deneyeceğim. Çok teşekkür yorumunuza.

2. Azıcık daha tarif etmem lazım o halde:
      Bu tarifi uygularken tercih ettiğim fırın tepsim teflon.
      Tepsinin altını yağlayıp incecik kesilmiş patateslerle kapladıktan sonra üzerine sadece marine edilmiş balığımızı dilimler halinde ya da bütün olarak yerleştiriyoruz.Son 5 dk üzerine ızgara açıyoruz. Patatesler hiç yapışmıyor ve lezzetine inanamıyorsunuz. Balık deseniz harika...

3. Çok teşekkür değerli bilgiler için. Palamut zamanı yapılmak üzere not alınmıştır.

12. Bence şahane olmustur. Ellerinize saglik.
    En kisa zamanda denemek isterim.
    Balik deyince aklima gelen ilk isim sizsiniz.
    Bende yavas yavas bu açığımi kapatmaya çalışıyorum.

1. Yok o balıkçı ünvanım bu sene kesintiye uğradı. :)) Fazla balık olmayınca piyasada çok yapamadık. Teşekkür ederim yorumuna.

13. Hmmm yorumlarin gitmedigini dusunuyorum? :( yoksa tarla falan cignemedim dimi:)) eline saglik diyorum..

1. Öyle şey olur mu? Bir gün içinde çıkmazsa yorumunuz uyarın beni. Kesin bir sorun var demin de spamda birikmiş yorumlar vardı bakmadan sildim ama son anda gözüme ilişti spam olmayanlar da vardı. Yazın gidip gelmeler falan biraz aksıyor ama hemen cevap yazmaya çalışıyorum. Tabii "yayınla" yerine bazen " sil" e bastığım da oluyor. :) Çok özür ve teşekkür.

14. Somon, bayılırım. Ellerinize sağlık. Tarif muhteşem. En kısa zamanda yapmalıyım hele ki balığı bu kadar özlemişken..

1. evet balık yokken somon imdada yetişiyor. ayrıca artık seviyorum da o balığı. Deneyin bence umarım seversiniz. Teşekkür ederim yorumunuza.