1 Aralık 2013 Pazar

ŞİŞTE LEVREK

Uzun zamandır balık tarifi paylaşmıyordum. Aslında sık yiyoruz ama hep klasik şekillerde yapıldığı için yazmıyordum. Zaten bu sene çeşit olarak çok da balık yok. Havalar biraz daha soğusun hamsiler boylansın o zaman daha çok yapar daha çok paylaşırım.

Yukarıda gördüğünüz benim üç senedir devamlı balık aldığım tezgah ve de balıkçım Birol. Benim bloğun sıkı takipçisidir. Sitem etti bu kadar zamandır bir tezgahın fotografını koymadın diye ben de bugün paylaşıyorum. Yani entel bir balıkçımız var. :)) Gördüğünüz gibi hamsi, istavrit, mezgit, dil, tekir, lüfer, çinekop, karides,  levrek ve çupra. Çeşit az bu sene diyordum ama bayağı varmış. Bakmayın böyle çalışır göründüğüne asıl yük hanımında. :)))) O  arkada benim balığı ayıklıyor çıkmamış fotografta.

Şimdi size çok lezzetli bir balık şiş tarifi veriyorum mutlaka denemenizi öneririm. Hem de çok bereketli oluyor. Yukarıda gördüğünüz orta boy bir levrek. Herhangi bir beyaz etli büyük balıktan yapabilirsiniz. Burada önemli olan kılçıklarıyla beraber fileto çıkartmak. Balıkçınıza yaptırın bu işlemi eve gelince de tekrar kılçık kalıp kalmadığını kontrol edin.

Balıklarımızı iri parçalar halinde kesiyoruz. Tahta çöpe balık, bir parça domates ve bir parça sivri biber sırasıyla diziyoruz.

Fırın tepsimizin tabanına yağlı kağıt seriyoruz. Şişteki balıklarımızı yan yana diziyoruz. Tepsinin etrafına kalın halka şeklinde kestiğimiz soğanları yerleştiriyoruz. Bir kasede zeytinyağı, limon suyu, tuz ve karabiberi iyice karıştırıyoruz , fırça yardımıyla balıkların ve soğanların üzerine sürüyoruz.

Önceden yüz seksen dereceye ısıttığımız fırında yaklaşık on beş dakika balıklarımızı pişiriyoruz. Bu süre sonunda tepsiyi çıkarıp balıklarımızın üzerine rende kaşarımızı serpiştiriyoruz ve beş dakika daha fırında tutup kaşarlar eriyince çıkarıp sıcak olarak servis yapıyoruz.

Yanında patates salatası ve roka çok yakışıyor. Bu arada yerken dikkatli oluyoruz çok dikkat etmemize rağmen kılçık kalmış olabilir. Afiyet olsun.

1. Wow nefis görünüyor. Bugün Beşiktaş'ta balık tezgahlarına baktım ben de. Çok canlıydı tezgahlar. Levreği bu şekilde hiç denemedim ama şahane duruyor. Birgün denemeli. Ellerinize sağlık.

1. Kılçıklarını ayıklamak biraz sorun ama çok güzel oluyor denemeye değer. teşekkür ederim.

2. Balık nerede ben oradayım. Ellerinize sağlık nefis mi nefis...

1. Galiba bundan sonra bollaşacak, biraz evvel Sarıyer'de onlarca balıkçı teknesi ağ atıyordu ve yüzlerce martı üstlerinde. Nefis bir manzaraydı. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

3. Cok lezzetli gorunuyor tarif aklımda olucak :)) ellerinize saglik

1. Bence de deneyin değişik bir balık tarifi hem de çok güzel oluyor. Teşekkür ederim.

4. Bloğunu takip ettiğine göre arada bir reklamını yapmak gerek Birol beyin İlhan :)
    Bu tarifini çok sevdim. Mutlaka önümüzdeki günlerde yapacağım ama sanırım ben kaşar eklemesini yapmam, malum kalorilere dikkat etmek gerek :))
    Umarım o şekilde de güzel olur. Sonucu bildiririm:)
    Sevgiler...

1. Evet ya Birol dün akşam görünce çok şaşırmış . :)) Ama hemen havalandı benim gerçi rekleme falan ihtiyacım yok demeye başladı. :)) Tabii kaşarsız da mutlaka güzel olur. Teşekkür ederim yorumuna.

5. ellerinize sağlık İlhan Bey Ben de balık tarifi eklemek istiyordum ama sizin bu lezzetli tariflerinizi görünce cesaret edemedim... belki ileriki günlerde cesaretimi toplarsam ekleyebilirim. tekrardan ellerinize ve emeğinize sağlık:))

1. Rica ederim sizin tarifinizde mutlaka çok güzeldir. Paylaşın ki biz de deneyelim. Çok teşekkür ederim yorumunuza.

6. Hem yapımı kolay, hem görüntü muhteşem ..:) Ellerinize sağlık..

1. Yapımı kolay, kılçıklarını ayıklaması zor. Neyse büyük kısmını balıkçılar yapıyor zaten. Teşekkür ederim yorumunuza.

7. Harika görünüyor. İlk fırsatta denemek istiyorum. Balıkçının hanımının hakkını teslim etmeniz de hoşuma gitti :)) Paylaşım için teşekkürler...

1. Balıkçının hanımı bugün bana bozuk atıyor kendi resmini koymadım diye. :)) Ben teşekkür ederim yorumunuza.

8. Balıkçınız Nerede acaba :) ? Ben bir balık delisiyim çokkk severim ellerinize sağlık buda değişik bir tarif deniycem mutlaka,Ellerinize sağlık...

1. Sarıyer tarafında. Balık sevdiğinize göre mutlaka deneyin. Levrek şart değil, başka balıklarla da olur. Büyük ve beyaz etli balıklarla. Teşekkür ederim yorumunuza.

9. İlhan bey balıkçının tezgahı şahane taze balıklarla doluymuş gözüm kaldı inanın. Ama balıkçının müessese ismini de yayınlasaydınız tam reklam olurdu adamcağıza..Bu arada tarif her zamanki gibi muhteşem. Haftanın 3-4 günü balık yesem bıkmam yeter ki taze olsun. Birde ızgara, fırın veya yağda. Buğulamaya az mesafeliyim..Ellerinize sağlık..

1. Resmi adını bilmiyorum yarın bakıp yazayım. :)))) tabii ki yağda tavası çok lezzetli oluyor ama işte sözüm ola kalori düşürüyoruz. :)) teşekkür ederim yorumunuza.

10. Miss gibi taze balik tezgahini gorunce icim gitti:(( buradada ozellikle Cin marketlerde cok cesit oluyor ama memleketteki kadar taze degiller malesef:( birde biyle guzel goruntu ve balikci Birol beyimiz yok basinda:))ama tabiki donmuslarin yaninda taze diye yeniyor..
    Tarifin oldukca lezetliye benziyor..afiyetler olsun..

11. Ben de fotografı koyunca fark ettim çok çaşitli balık olduğunu. :)) Donmuş balıklar da fena değil aslında arada ben yiyorum. Ama tazesinin yerini mümkün değil tutmaz tabii. Bu yemek kılçıksız donmuş balıklarla da olur. hem de kılçık kadı mı, kalmadı mı derdi yok. Teşekkür ederim yorumuna.

12. Balık tezgahlarını seyretmeye bayılırım...Tezgahta güzel, tabağımda güzel, sizin tarif de ayrı bir güzel...
    Yemeğin görüntüsüne de bayıldım, çok çok güzel, ellerinize sağlık...

13. Zaten balık tezgahını görünce hiç niyetim yokken balık alıyorum. :)) Teşekkür ederim güzel yorumunuza.

14. Cok güzel bir fikir yaa,oglum cöpte yapilan herseyi cok seviyor:))Baligida böyle yapayim,ellerinize saglik.Güzelbir haftasonu gecirmenizi diliyorum

1. Oğlunuza yedirirken kılçıklarına çok dikkat edin. Size de iyi hafta sonları olsun. Teşekkür ederim.

15. Ellerine sağlık nefis görünüyor yine :)
    Balıkçı Birol abimizede selamlar :)

1. Teşekkür ederim söylerim selamını. :))

16. Müthiş görünüyorlar İlhan Bey. Ellerinize sağlık. Şişte yapmak aklıma gelmezdi. Harika fikir. Balık çeşidi bayağı varmış oralarda. Biz de güya deniz kenarındayız ama balık çeşidi bu yıl yok. Fiyatlar da oldukça yüksek. Denizde ki balıkları bitirdik galiba trollerle taraya taraya.

1. Ben de fotografı koyunca fark ettim bu kadar çeşit olduğunu. :)) Şişte güzel oluyor ve her büyük balıktan da olur. Hatta dondurulmuş fileto balıklarla da olur. Hem de kılçık korkusu olmaz. Fiyatlar aslında burada da ucuz değil. Doğru söylüyorsunuz trollerin büyük etkisi var. Teşekkür ederim yorumunuza.