3 Ekim 2013 Perşembe

FIRINDA PATATESLİ PALAMUT

Biliyorum çok özlediniz balık paylaşımlarımı onun için hemen gittim balık aldım bugün. :)))) Şaka bir yana bizim memlekette her şey ters. Hava soğuyunca balığın bollaşması, ucuzlaması gerek ama aksine uçurmuşlar fiyatları. Havanın soğumasının balıklar açısından bir iyi yanı var, bir de kötü tarafı. İyi tarafı palamut bollaşacak, büyüyecek, Karadeniz hamsisi çıkacak ortaya hani olanlar Marmaradır yemeyin diyorduk ya, şimdi yeme zamanı başlıyor. Ama kötü tarafı aldanıp da lüfer de arzı endam ederse o zaman çok kötü. Çünkü lüfer hamsiyi yiyor, palamutu da kovalıyor. Diyebilirsiniz ki olsun lüfer daha lezzetli balık onu yeriz ama ne hikmetse fiyatı hiçbir zaman yenebilecek makul bir düzeye gelmez. Sonuç olarak bu sene bol bol balık yiyeceğiz derken balığa hasret de kalabiliriz. Onun için şu sıralar bol bol yemenizi tavsiye ediyorum. Bugün aldığım palamutları geçen gün yaptığım sardalya gibi pişirdim bazı farklılıklarla.

Bu şekilde yapınca hem bereketli oluyor, hem de lezzetli. Balıklarımızı balıkçıya dilim dilim kestiriyoruz, eve gelince hiç kan ve pıhtısı kalmayacak şekilde yıkıyoruz, süzüyoruz, süzgece koyarak arkalı önlü tuzluyoruz.

Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz. Eskiden var mıydı bilmiyorum ben yeni gördüm artık fırın tepsisi boyunda kesilmiş olarak satılıyor yağlı kağıtlar. Üzerine dilim doğradığımız patatesleri, aynı şekilde soğanları, kapya biberlerimizi, istersek acı sivri biberimizi seriyoruz. Kasede zeytinyağı ve toz kırmızı biberi karıştırıp fırça yardımıyla sebzelerimizin üzerine sürüyoruz. Yüz seksen derece fırına tepsiyi sürüyoruz , yaklaşık on beş dakika tutuyoruz. Bu sürede sebzelerimiz yumuşamaya başlamış olacak.

Tepsiyi fırından çıkardıktan sonra patateslerin üzerine balıklarımızı diziyoruz, soğanları biberleri balıkların üzerine alıyoruz. Dilimlediğimiz domatesleri de en üste koyup aralarına defne yaprakları koyuyoruz. Taze karabiber ve tuz serpip tekrar fırına yerleştiriyoruz.

Balıklarımız pişerken garnitürümüzü ve salatamızı hazırlıyoruz. Taze soğan, limon ve tuzla ovulmuş maydanoz ve kırmızı soğan, roka.

Bu da yeşil salatamız. Domatese özel bir düşkünlüğünüz yoksa balığın yanında yediğimiz salataya domates koymuyoruz. Valla ben demiyorum büyük şefler diyor. :)) Laf aramızda ben bazen koyuyorum hatta yanında söğüş olarak da yiyorum ama kural olarak öyleymiş.

Yaklaşık yirmi dakika sonra balıklarımız pişiyor. Fırından çıkarmadan önce balığın üzerine biraz zeytinyağı gezdirebiliriz. Afiyet olsun.

1. Özlemişim balık paylaşımlarını abi :)) Ama yine nefis olmuş ki sadeec bakabiliyorum ..Ah o palamut yokmu kovalar hep bizim hamsilerimizi :))

Bazı yağlı kağıt markaları tepsi boyutunda kesik satılıyor fark etmemişsinizdir..

Afiyet olsun yine , yeniden..

1. Evet mutlaka özlemişsindir. :)) palamutta kovalıyor değil mi? Ben orayı atlamışım. Valla yeni görüp aldım kesik kağıdı. :) teşekkür ederim yorumuna.

2. Yeme de yanın da yat :)) İlk fırsatta bu tarifi uygulayacağım. Havalar böyle soğuk gitmez yakında tekrar ısınır, balığın fiatı düşer. 3-4 sene önceydi galiba hamsiyi bir liradan yemiştik :) Paylaşım için teşekkürler...

1. Artık fiyatlar düşsün bence de. Mevsimi geldi diyoruz hala dünyanın parası. Hamsiden bu sene o kadar umutlu değilim. 5 tl.ye düşsün razıyım ben. Teşekkür ederim yorumunuza.

2. İstanbul'da mı pahalı acaba? İzmir'de hamsi 4 TL her yerde.

3. İstanbul'da bugün 15 tl. Hem de daha Marmara hamsisi. Soğukla ucuzlaması gerek ama. Teşekkür yorum için.

3. Gerçekten enfes bir lezzet ,patateslerde harika görünüyor...İlhan bey;gerçekten bu sene balık çok pahalı , almadım ama tv de izledim hamsinin kilosu 20 tl imiş ...ben erzincan da yaşıyorum doğuda balık kültürü pek yoktur ama biz ailece çok severiz...özellikle kışın balıkçıya gidip yeriz,evde kokuda olmaz ama palamut ve alabalık fırında da olunca kokmaz onu yaparım...yağlı kağıt mevzuuna gelince fırın boyutunda kesilmiş kağıtlarla geçen kış tanıştım ve bir daha rulo kağıt asla almam...çok rahat elleriniz meşgul iken hemen çekiveriyorsunuz işlem tamam,pratik ve güvenli...ellerinize sağlık balık tarifinizi uygulayacağım tarifi mail atıyorum kendime...iyi akşamlar...

1. Aslında deniz olmayan yerlerde çok iyi balık oluyor dışarıdan geliyor örneğin Ankara'da. Ama sizin orayı bilemiyorum.Evet ben de bu kağıtları yeni keşfettim. Çok da rahat oluyor dediğiniz gibi. Teşekkür ederim yorumunuza.

4. Balığı çok sevmeme rağmen tek yemediğm balık palamuttu ama artık onuda yiycem sanırım,hergün yeni bir balık çeşidi öğreniyorum sizden ellerinize sağlık ilhan bey.:)

1. Ama palamut güzel balıktır. Ama ağır balıktır, başka balıkları 2 gün arka arkaya yersiniz ama palamut ağır gelebilir. Çok teşekkür yorumunuza.

5. İstanbul da yaşamanın zevkini çıkarın mis gibi balıklar.Ellerinize sağlık çok güzel hazırlanmış...

1. Beklendiği kadar bol ve çeşitli değil nedense şu sıralar. Ama havalar soğuyunca beklentimiz artacak. Teşekkür ederim.

6. Ohh be özlemiştik balık tariflerini..Palamutu çok severim. Daha doğrusu her cins balığı severim. Ellerinize sağlık İlhan bey.

1. Evet balık olayı beklendiği gibi gitmese de başladı. Teşekkür ederim yorumunuza.

7. palamut uskumru sardalya ve daha biçok balıkı yiyemiyom ya.
    tatsız geliyo bana bu balıkların etleri.
    lüfer eh işte. hamsi bağzen.
    ama çinekop çupra levrek alabalık sazan bi de mırmır pek seviyom.
    ama fekat muhteşem gözüküyo bu palamut.
    yani etini sevmesem de yan ürünler güzel.
    bazen sebzeli balık yerken sebzesi daha çekici oluyor.
    ama bakın kalamar istakoz ahtapot karides hepsi müthiş yaaa.
    belki bi de şey var.
    rakı içmem olanaksız.
    hiç sevmem.
    belki bu nedenle balık konusunda çoook seçiciyiim.

1. Valla ben ayırt etmeden hepsini yiyorum. Çupra, levreği Bodrum'dayken çok yedim bir bıkkınlık var. Doğru rakının etkisi olabilir. )) teşekkür ederim yorumunuza.

8. Balık dedim mi artık İlhan bey aklımıza gelir oldu ama gene nefis tarif vermişsiniz elinize sağlık

1. Bıktınız değil mi artık? Ama yasaklanınca aylarca mahrum kaldık. Teşekkür ederim yorumunuza.

9. şimdi nasılda canım istedi palamutu.pateteslede nefis olmuş.ellerinize sağlık.iyi akşamlar diliyorum.

1. Bu şekil gerçekten güzel oluyor. Hem balık, hem sebze, hem de fırın olduğu için hafif oluyor. Teşekkür ederim.

10. Afiyetler olsun İlhan bey, nefis olmuş.
    yanındaki salatalar da harika, ellerinize sağlık.

11. Evet balığın yanında mutlaka salata istiyor insan . Yedikten sonra da tatlı krizine giriyorum ben. :)))) Teşekkür ederim.

12. İlhan, bu tarife bayıldım. Eminim çok lezzetli oluyordur. Bayramda annemlere gideceğiz. Malum Karadeniz'e gitmek demek, bu mevsimde bol bol balık demek oluyor :)
    Annemlerde hemen hemen hergün balık pişer bu günlerde. En çok da hamsiyi özledim. Umarım dediğin gibi olmaz da bol bol hamsi ve palamut olur bu sene...
    Bu arada özellikle soğanlı salataya hayran kaldım. Bencede balığın yanında domates hoş olmuyor...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

1. Karadeniz'de tam balık mevsimi . hamsi, palamut, mezgit. Soğanlı salata ben özellikle akşam yemeklerinde çok yiyorum. Domates olmuyor(muş) balığın yanında ama dediğim gibi be n seviyorum aslında. Teşekkür ederim yoruma.

13. Merhaba:) ellerinize sağlık pişirdiğiniz balıkları görünce her gün balık yiyesim geliyor. bu tarifnizide kaptım:) hani biz hanımlar ev batmasın diye 15 ginde bir hadi balık pişirelim deriz ya ama bu balıklar fırında ve nefis sardalye tarifiniz süper sanırım püf noktası az su kullanıyorsunuz.. afiyet şeker olsun:)

1. Böyle fazla koku da yapmıyor bir de altında yağlı kağıt olunca nispeten daha temiz kalıyor her şey. Evet su kullanmamaya çalışıyorum. Teşekkür ederim yorumunuza.