18 Mart 2013 Pazartesi

SOSLU LEVREK IZGARA

Galiba balık yasağının başlaması yaklaştı. Tezgahlarda balık çeşidi azaldı, daha çok çiftlik balıkları levrek, çupra, somon gözüküyor bakınca. Levrek ve çupra Bodrum yıllarında gereğinden fazla yediğim ve açıkcası bıktığım balıklar. Ama ayda yılda bir canım çekiyor. Dün de öyle oldu galiba balık tezgahının arkasında levrek  pişiriyorlardı  öyle bir koktu ki, zaten karnım aç dayanamadım aldım. Somon balığında kullandığım bir sos vardı, levreğe de yakışacağını düşündüm ve o sosu yaptım. İyi ki de yapmışım o kadar yakıştı ki  uzun süredir ilk defa levreği bu kadar severek yedik. Ama balığın raconunda limon bile yok bunu önce tartışmıştık. Ama ben limonla hatta soslarla yemeği çok seviyorum.

Levreğimizi balıkçıda fileto çıkarttırıyoruz, eve gelince kanı tamamen gidinceye kadar güzelce yıkıyoruz, süzgece koyup arkasını önünü tuzla hafifçe ovuyoruz.
Tavaya biraz tereyağı koyuyoruz, ( aslında bol tereyağ çok ama çok yakışıyor :))))   ) iki diş sarımsağı ezerek tavaya ilave edip karıştırıyoruz.

Bir adet defne yaprağı, ince doğranmış maydanoz ve dereotu, biraz kişniş, bir limonun suyu, bir limonun rendesi, tuz ve karabiber de koyup yaklaşık iki dakika çevirerek kavuruyoruz.

Filetolarımızı ızgaraya alıyoruz ve her iki tarafını da üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Pişen balığımızı servis tabağına alıyoruz üzerine sosu döküp afiyetle yiyoruz.

1. Nihayet balığımıza kavuştuk :)) Size afiyet olsun. Ben de yarın balık almayı düşünüyordum. Tarif tam zamanında geldi. Teşekkürler...

1. Eveeet bütün balıklar candır. Yarın alın ve deneyin bence de. Çok değişik oluyor. Teşekkür ederim.

2. Harika gece gece insanın canını istettiniz olmadı şimdi.Ellerinize sağlık...

1. Siz de o zaman yarın balık pişirin henüz tezgahlarda kaybolmamışken. Teşekkür ederim.

2. Azerbaycan'da maalesef bu balıklar yok ki;(((

3. Pardon. Olsun marketlerde gene de bazı çeşitler vardır diye umuyorum.

3. Haklısınız, yemekten sıkıldığımız lezzetleri soslayarak değişik versiyonlarda denemek çok işe yarıyor. Bende çipura'yı yağsız ve zevksiz bulduğum için sosla lezzetlendiririm. Bu tarifinizi de deneyeceğim çok teşekkürler :)
    Sevgiler...

1. Herkese göre değişir bu bazısı hakikaten sadece tuzkoyup yer balığı. Ben çok balık seven biri olarak limon ve soslarla seviyorum. Deneyin bence de. Teşekkür ederim.

4. En çok sevdiğim balık aslında hamsidir. Peşinden de levrek geliyor. Çok seviyorum gerçekten. Ben de limon değil ama sosla severim. Eşim yağlı kağıda sararak fırında pişirir ve sos hazırlar üzeri için.
    Bu sosun tarifini de kendisine ileteceğim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

1. Gerçekten kağıtta levrek de çok güzel olur. Bence eşin de bir balık uzmanı. Yorum için çok teşekkür, sana ve eşine sevgiler.

5. Gece gece ağzımın suları resmen aktı İlhan Bey...Bu hafta eşim bizi ziyarete geliyor bir gece balık yiyelim yazmış mesajda aklıma sizin daha önce yaptığınız balık tarifi gelmişti ama bunu yapıcam..Eğer küçük balık yoksa tezgahta alır pişirriim merak ettim tadını...of ya süper elinize sağlık herzamanki gibi...sevgiler

1. Şimdiden gözünüz aydın olsun. Yaparsanız tereyağını biraz bol koyun :)) süper oluyor. Şu anda benim de karnım aç olduğu için azla yetinemiyorum. Teşekkür ederim yorumunuza.

6. Ooooo yine enfes bir tarif
    Üstelik yapimi da kolay
    Tam benlik ellerini ze saglik
    Hayır li sabah lar

1. Hayırlı sabahlar. Evet yapımı kolay, balık ızgara zaten. Aman tava balıkda bu sosu kullanmayın çok ağır oluyor. Teşekkür ederim.

7. Ooonefis gözüküyor bende bugün balıkmı alsam :) Tabii damak zevki değişken ama bana sorarsanız sosa tereyağı koymaktansa balığı tereyağında kızartıp mis gibi tereyağlı balık yapardım :))) Ah ah hele alabalığa nasılda yakışır tereyağı :)) Ellerinize sağlık , Afiyetle yemişsinizdir inşallah..

1. Evet dediğin alabalık için doğru. Alabalığı ancak tereyağı kurtarabilir biraz.. :)) Teşekkür ederim yorumuna.

8. Balığı çok severim. Sadece balığı değil tüm deniz ürünlerini. sosun tarifini de hemen not aldım. Ellerinize sağlık.Sevgiler.

1. Bne de öyle. Deniz ürünlerine dayanamıyorum. Bir markete giriyorum farkında olmadan balık veya bir deniz ürünü alıp çıkıyorum. :)) Teşekkür ederim.

9. İlhan Bey;
    Nasıl lezzetli görünüyor olsa hepsini yerdim:)))Ellerinize sağlık sevgiler.

1. Ben de öyle yaptım hepsini yedim zaten. :)) Teşekkür ederim.

10. Ellerinize sağılık ,o güzel görüntülerden sonra yapmak şart oldu .Dün büyük kız ile telefonda konuştuk,3 gün üst üstte balık yemiş ,yarım kg. da olsa ancak bitirmiş ve bu balık ziyafetinden sonra kendisini çok dinç hissediyormuş ,var balıkta bir hikmet .

1. 3 gün üst üste de yenir, her günde yenir balık bu. Siz yemiyordunuz galiba değil mi? Kızınızdan örnek alıp yemeğe başlayın bence. :)) teşekkür ederim yorumuna.

11. Elinize sağlık harika görünüyor:)bende çok seviyorum balığı her gün yesem bıkmam galiba:))sevgiler

1. Neyseki bol bol yedim bu sene de. Yasaklara az kaldı. Ben de her gün yiyebilirim. Teşekkür ederim.

12. Çok güzel görünüyor, levreği seve seve yerim . Ellerinize sağlık İlhan bey..

1. Levreği sevmek zorundayız artık çünkü yakında ona muhtaç kalacağız. :)) Teşekkür ederim.

13. Levrek lezzetli bir balık ama sizin levrek daha lezzetli olmuş birde size balık çok yakışıyor ::)))

1. Çok güldüm yorumunuza. :)) Evet balıkla aramızda duygusal bir bağ var. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

14. Ellerinize sağlık levrek balığınız çok şanslı ki sizin gibi balıktan anlayan birinin eline düşmüş,harika bir lezzet çıkmış ortaya.Harika görünüyor buradan ellerinize sağlık olsun Bir tesllimiz balık avı yasağı başlasa da kültür balıkları ile yine idare etme şansımız var çok şükür.Sevgiler..

15. Doğru söylüyorsunuz levrek, çupra, somon gibi balıklara kalacağız. Yasağa uyulsun da seneye bol bol yiyelim. Teşekkür ederim.

16. Hep balık yemekleri olsun bu blogda :)) Evdekiler sevmiyor diye çoğu zaman çekiniyorum eve balık almaya, siz yapın da seyredeyim bari :)) Nefis olmuş, bu sosu deneyeceğim mutlaka İlhan Bey, ellerinize sağlık..

17. Ben en iyisi ayrı bir balık bloğu açayım. :)) Biraz değişik tariflere yönelseniz evdekileri ikna edemez misiniz acaba balık kunusunda. Teşekkür ederim yorumunuza.

18. gece gece nasılda canım çekti harika olmuş.ellerinize sağlık.

1. Levrek her zaman bol nasılsa yersiniz bol bol. Teşekkür ederim yorumunuza.

19. Harika olmuş yine.Ellerinize sağlık. Haklısınız henüz yasak gelmeden sık tüketmek lazım. Sonra Çipura ve Levrek den başka balık olmuyor. Açıkçası diğer deniz balıkları varken Ben çiftlikleri pek tercih etmiyorum ama bazen de mecbur kalıp onları alıyorum.

1. Gerçi artık çiftlik balıkları da çok lezzetli ama gene de varken deniz balığı yemeli bence. Güzel yorumuna teşekkür ederim.

20. Bende sırf yasaklar başlıyor diye sık yemeye çalışıyorum :) ama daha çok Hamsi ve İstavrit yiyorum. Büyük balıkları ablam yaptığında ki çok iyi yapar o zaman yiyorum :)
    Ellerine sağlık bu tarifi ablama vericem mutlaka.

1. O zaman ablanın tariflerini de bekleriz. Teşekkür ederim yorumuna.