3 Ağustos 2015 Pazartesi

ANADOLU KAVAĞI - YOROS KALESİ -- MİDYE TAVA ( 2 )




Devamı ertesi gün demiştim ama araya hafta sonu girince bugüne sarktı. Bu arada sıcaklar çok fena dışarıda yürünmüyor, insanın canı bir şey yemek istemiyor. İşi dışarıda olanların, belli bir kıyafet zorunluluğu olan devlet memurlarının işi çok zor.







Artık kaleye çok yaklaştık, manzara da daha bir güzelleşti.








İşte muhteşem görünümler. Kalenin tam yanı yani zirvedeyiz, yaklaşık denizden 1000 metre yukarıdayız. Boğaz'ın Karadeniz'e açılan tarafı. Yapımı hızla süren üçüncü köprü de görüntüde.







Önceki manzaranın bir tık yanı. Yazıya boğmak istemiyorum sizi onun için devamlı fotograf paylaşacağım.






Bakar mısınız uçaktan çekilmiş gibi.





Boğaz'ın öteki tarafı. Sarıyer, Tarabya, Yeniköy, İstinye.






Arkanızdaki manzara da yeşilin her tonunu görebileceğiniz ormanlık alan.







Ve karşınızda Yoros Kalesi. İlk Doğu Roma İmparatorluğu zamanında yapıldığı sanılıyor. İmparatorluk zayıflayınca Cenevizlilerin eline geçmiş. Hatta içinde Bizans'a ait objelerde bulunmuş.





Dış duvarlarında iki kulede de birbirine çok benzeyen bu armalar var.






Burada kalenin girişini görüyoruz ama içeride kazı çalışması olduğundan giriş yasak.





Kelenin arkasına dolanırken küçük bir girişe rastladık oradan içeri girdik. İstanbul Üniversitesi Arkeoloji öğrencileri yapıyor kazı çalışmalarını. Başlarında da bayan Profesörleri var. Bizden zarar gelmeyeceğini anlamış olmalılar ki bizi yanlarına aldılar ve bilgi verdiler. Şu ana kadar buldukları mermi kovanları, askeri malzemeler.





Bu da kalenin içinden üçüncü köprü manzarası. Kale 50.000 metrekarelik bir alanda bulunuyormuş.



Kalenin kenarından çekilmiş bir fotograf.









Yaklaşık bin metre yukarı o sıcakta tırmandıktan sonra termosa bol buzla doldurduğum benim vişne-kızılcık şerbetim, peynirli sandviçlerimiz. Hatta gördüğünüz gibi masa örtüsü görevi yapan bir Amerikan servis. Bu kadar da yol yordam biliriz. :)))) Arkadaşım Enis'e güzel bir sürpriz oldu.






Yemeğimizi yerken aşağıdan geçen bir tanker.







Dönerken verdiğimiz kahve molasında mekanın bahçesindeki güvercinler. İlk defa gördüm böyle tavus kuşu gibi. 







Aşağıda deniz kenarında karavanda yapıp sattıkları semaverde çay. Tabii ki içtik eksik kalır mıyız hiç? :))







Ve muhteşem final. Midye tava ve bira. Anadolu Kavağında bütün restoranlar balık ve türevleri alanında uzman







Kalenin tam altındaki bu köşk Marko Paşanın köşküymüş. Şu anda Kavak'taki askeri birlik komutanının oturduğunu duyunca çok sinirlendim. Ne demek ya müze yapın,bir kültür merkezi haline getirin halk da yararlansın.






Bu gördüğünüz pek iç açıcı görüntüsü olmayan yer ise İstanbul'un büyük bölümüne midye gönderilen yer. Çuvallar dolusu midye vardı. Enis'le bir gün buraya da gelip midye alacağız ve de dolmasını yapacağız. Bol resimli, az yazılı bir paylaşım oldu, hoşçakalın.

30 yorum:

  1. ikinci bölümü merakla bekliyordum nefis bir yazı olmuş güvercinler ilginç bende hiç görmedim doğrusu,ayrıca sandviçler ve şerbet güzel bir sürpriz olmuş elinize sağlık midye tavayı hiç söylemiyorum şu an yutkundum nefiss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yerlerin kıymetini bilmiyoruz. Aslında Askeriye ağırlıklı bir yer, hele eskiden hiçbir yerine girilmezmiş, yasakmış. Ama doğa mükemmel. Teşekkür ederim yorumlarınıza.

      Sil
  2. Bence de 2. post beklemeye değdi...Süper manzara...Güvercinler paçalı güvercin dediklerinden mi acaba.. Midye tavada gözüm kaldı ayrıca...İlhan bey sizin gezi postlardan sonra mutlaka not alıyorum .İstanbul'da gidilecek yerler . Nereler de ne yenir diye..Defter baya kabardı..Bi İstanbul yapmalı artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru paçalı güvercin deniyormuş.Midye tavaya şu an bende imrenerek bakıyorum. İstanbul o kadar büyük bir yer ki gez gez bitmiyor. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  3. Fotoğraflar da, yazı da, midye tava da ayrı ayrı güzel.

    YanıtlaSil
  4. Oooov manzaralı fotoğraflarla midye tava fotoğrafı yarışır ben söyleyim. Sıcakta iyi çıkmışsınız yukarı kadar, bravo gerçekten. Ben iki adım atınca öfleyip püflemeye başlıyorum bu aralar :S
    Son fotoğrafı görünce benim de midye almaya gidesim geldi :D Denizden yeni çıkmış alıp ne güzel şeyler yapılır, off off.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya şu an benim düşüncem midye fotografı hepsini geçer. :)) Çok sıcsktı ama bayağı erken saatte çıktık, bir de havasından herhalde fazla zorlanmıyor insan. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  5. buz gibi vişne-kızılcık şerbetli sürprize bayıldım!
    manzara harika..o 3.köprü inşaatını görünce katledilen ağaçlara üzüldüm yine.:(
    midye tava da harika görünüyor,


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele o kadar yolu tırmandıktan sonra buzlu şerbetten daha makbule geçen bir şey olamazdı. Valla orada o katledilen yolları görmemeye çalıştın sadece güzelliklere odaklandım. Evet midye tava. Olsada yesek şimdi. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  6. Manzara fotoğraflarını hele hele sonlardaki midye fotoğrafını gördükten sonra kesinlikle kısa zaman içinde buraya gitmeliyim diye düşündüm.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten görülesi bir yer. Yakınlardaysanız mutlaka gitmenizi öneririm. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  7. Manzaralar superde amerikan servisli sunuma bayildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yani çocukluktan gelme bir piknik kültürümüz de vardır. :)))) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  8. İlk bölümü okumadım ama onu da okuyacağım. İstanbul'a uzaktan bakan biri olarak içim gitmedi desem yalan olur. Midye tava ve bira da bu sıcakta mis gibi gider. Bol tarator soslu ve buz gibi bir bira Ankara'yı bile cennet eyler. iyi gezmeler İlhan Bey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da yaşayınca deniz bağımlılık yapıyor. Burası da denizin güzelliğini izlemek açsından mükemmel bir yer. Ankara''da memleketim hor görmeyelim :) deniz yok ama çok kaliteli yerleri var. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
    2. Kaliteli yerlerin de fiyatları almış başını gitmiş İlhan Bey. Hatta daha bu sabah arkadaşla konuştuk. Ulan anasını satayım sanki boğaz manzarasına veriyoruz o kadar parayı dedik. Hor görmek değil de pek anlaşamıyoruz şu ara diyelim :)

      Sil
    3. Doğru söylüyorsunuz İstanbul'da alternatif çok bir yerde çay 10 liraysa benzer bir yerde 2 tl. olabiliyor.

      Sil
  9. Manzara ve midye tava harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes midye tava olayına takılmış haklı olarak. :)) Ben de karnım açken bakınca canım çekiyor. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  10. mıdye tavaya bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim sevmez ki? :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  11. ÇOK GÜZEL Dİ FİLİZ :))

    YanıtlaSil
  12. Manzara gerçekten süper. .amerikan servisli sunumda çok hoş. .şerbet kırmızı termos kirmizi örtü kırmızılı :) keyifli güzel gün olmuş keyifli dost la..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya hepsi aynı renk olmazsa olmaz. :)) Gerçekten güzel bir günkü. Yanımda da devamlı anlatan bir rehber olunca tadına doyum olmadı. Teşekkr ederim yorumuna.

      Sil
  13. ahhh çok güzel yerler sayenizde gözümüz gönlümüz açıldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manzaralar çok güzeldi gerçekten. Teşekkür ederim.

      Sil
  14. Merhaba bloğunuzu daha yeni takip etmeye başladım bende bekliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim takibiniz ve yorumunuz için. Şöyle bir baktım bloğunuza sonra detaylı inceleyeceğim.

    YanıtlaSil