4 Haziran 2015 Perşembe

AYVALIK'TA BİR MEKAN VE AYVALIK LEZZETLERİ



Ne kadar uzun zaman olmuş bir şey paylaşmayalı, yaz aylarında böyle oluyor. Şöyle bir dolaştım da çoğu blog da aynı gevşeklik var. Üstelik bu kış doğru dürüst balık da yiyemedik, böyle olunca benim balık paylaşımlarımda gözle görülür bir düşüş oldu. Bu da sitemleri beraberinde getirdi. Seneye balığın çok olacağını düşünüyorum. Neyse bugün size on beş günümü geçirdiğim Ayvalık'tan bir mekanı yazacağım ve de Ayvalık'a özgü lezzetlerden bahsedeceğim.






Ayvalık'a yolu düşen herkesin mutlaka bildiği ve ziyaret ettiği bir yer. Birisine nerede yemek yiyebilirim diye sorun burayı gösterecekleri kesin. 





Duvarlarında basında çıkmış övgü yazıları asılı. Hele Mehmet Yaşin'in burada program yapması bence olayı patlatmış.







Gene burada yemek yiyen birçok ünlü kişinin fotograflarını da görebiliyorsunuz duvarlarda.







Muhteşem kelle paça, işkembe ve beyin çorbaları var. Mekanın bir kısmında da yöresel otlarla yapılmış yemekler, etli, tavuklu yemekler sunuluyor. Şundan şundan diye gösteriyorsunuz tabağa koyup veriyorlar. Benim hiç sevmediğim bir tarz bu. Hepsi birbirine karışıyor zeytinyağlısı, etlisi. Ama büyük şehirden gelen bizler ünlü bir yer olduğu zaman her şeyi hemen benimseriz. Şimdi İstanbul'da bir esnaf lokantasında böyle bir şey yapılsa emin olun kimse yemez. Benim tercihim de bu yüzden tavuklu iç pilav, nohutlu keşkek ve patlıcan oturtma oldu. Nedense 17 yıl boyunca Bodrum'da ağzıma sürmediğim keşkeki istedim. :)) Eğer yolunuz Ayvalık'a düşerse ve hala bu mekanı bilmiyorsanız mutlaka gidin derim. Fiyatlarda çok uygun.






Ayvalık pazarlarında en hoşuma giden kabaklar oldu. Bildiğimiz boyutta bir kabağa hiçbir yerde rastlamadım. Hepsi küçücük ve çok taze. 






Hatta yıkayıp çiğ olarak da yiyorlarmış. Koyu yeşil renklileri Girit kabağı diye satıyorlar, bol bol aldık bol bol yedik. İstanbul'a da getirdim.






İstanbul'a getirdiğimi taze bezelyeli, havuçlu pişirdim inanılmaz güzel oldu. Hatta kabak konusundaki ön yargım değişti diyebilirim. 

:))



Bol arpacık soğan, taze bezelye, havuç, kabaklar hepsini iri iri doğradım ve zeytinyağlı pişirdim.







Deniz börülcesi zannettiniz ama değil. Kendileri deniz fasülyesi. Kaya koruğu ile de karışıyor. Biliyorsunuz deniz börülcesinin ilk pazarlandığı yer Ayvalık'tı. Uzun süre sadece burada bulunuyordu. Galiba bu ot da buraya ait. Bütün Ayvalık restoranlarında baş meze bu, hemen de bitiyor. Hatta rezervasyon yaptırırken bu otu da ayırıyorlarmış.:)) Haşlayıp zeytinyağı, limon, sarımsak sosuyla da yaptık, gene haşlayıp sarımsaklı yoğurtla da yedik ama asıl domates sosuyla servis ediyorlar. Bana sorarsanız yoğurtlusu derim.






Bunun Ayvalık'la ilgisi yok. Lezzet dergisinden muhteşem bir yaz içeceği. Bir litre suyu kaynatıp içine üç poşet siyah çay atıyoruz. Beş dakika demlendikten sonra çayları çıkarıyoruz. İstediğiniz kadar şeker koyup eritiyoruz. Ben şeker koymadım tam da kararında oldu bana göre. Sonra biraz limon sıkıyoruz Bir bardak anansas suyu ilave ediyoruz. Piyasada litrelik ananas suları satılıyor. Sonra buzdolabına koyuyoruz. İçeceğimiz zaman içine bol buz, limon ve ananas dilimleri ve birkaç yaprak taze nane koyup içiyoruz. 





Bu da biraz daha koyu, çay poşetleri biraz fazla kalmış herhalde. Biz alıştık sabahları kahvaltıda içiyoruz sıcak günlerde nefis oluyor.

38 yorum:

  1. Şu Ayvalık bir beni ağırlamadı..inşlh bir gün gelirim ben de..o kabaklardan burda da var ve ben de yemeğini yaptım ..şahane oldu.. selamlar İlhan bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Ayvalık'ı görmemekle çok şey de kaçırmış sayılmazsınız. Evet ben de bazen pazarlarda rastlıyorum böyle ufak kabaklara. Teşekkür ederim ben de selamlarımı gönderiyorum.

      Sil
  2. Böyle farklı otları otları görmek çok hoşuma gidiyor. O zaman buralarda da yayılmaya başlar bir zaman sonra.
    Ayvalık'a daha önce gittim ama çevrede çok dolaşmamıştım. Artık etrafa daha farklı gözlerle baktığım için bir dahaki sefere bu tatları ben de tadarım belki.
    İçecek harika. Çaylı, çaysız özellikle haftasonları ben de çok yapıyorum böyle içecekleri. Yaz için harika hem, hem de bir nevi detoks içeceği gibi oluyor. İyi geliyor.
    Bu minik kabaklara çarşıda pazarda hiç rastlamadım ama bir kaç kere tariflerde görmüştüm. Çok sevimliler :D Zeytinyağlı hali çok güzel olmuştur. İçindeki çekirdekli kısım azdır diye tahmin ediyorum boyutundan dolayı. O yüzden daha lezzetlidir gibime geliyor.
    Yine güzel bir post olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gittiğim her yerde önce yöresel ürünleri ve yiyecekleri, bunları yapan lokantaları arıyorum. Ayvalık'da bu bakımdan çok zengin gerçekten. Otları, yemekleri, paparinası hepsi denemeye değer. Bu çayı denemeni tavsiye ederiz sıcak günlerde inanılmaz rahatlatıcı. Biraz alıcı gözle bakarsan bu tür kbaklara rastlayacağını düşünüyorum. Teşekkür ederim güzel yorumuna.

      Sil
  3. Ayvalık , Akçay, Edremit benim ilk aşklarım. Ülkemde muhteşem kalmış yerlerden şimdilik, dilerim hepte kalırlar. Börülce salatasını ilk orada yedim, muhteşem tat. Orada ki otları Ankara da bulmak çok zor. Eminim ki yaptıklarınız çok lezzetli olmuşlardır.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi dediğiniz gibi görülesi yerler. Ama nedense çok turist yok. Deniz börülcesi gerçi şimdi her yerde var ama bence hala en güzeli Ayvalık ve civarında. İstanbul'a geldiğine göre bence Ankara'ya da gider. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. ayvalık en çok merak ettiğim yerlerden..
    girit kabağnı biliyorum ama yaşadığım yerde bulmak sıkıntı :)
    lezzetli bir tarif ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayvalık gözde yerlerimizden her bakımdan. Özellikle otları ve balıkları süper. Girit kabağı da artık her yerde yetişiyor galiba koyu yeşil oldu mu girit kabağı diyorlar. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  5. bu içecek çok ilgimi çekti.harikada görünüyor.denemek lazım.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcaklarda nefis bir içecek biz dediğim gibi kahvaltıda da içiyoruz çok rahatlatıyor. Zaten soğuk çayı seviyorum ben. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  6. Deniz fasülyesini ilk defa duydum, yemeğini yaparsanız tarifi bekliyorum :) Bu arada o boyda kabaklar Beyoğlu Balık Pazarı'nda oluyordu.En son geçen sene görmüştüm.Hatta kabağın yanısıra öyle küçük patlıcanlar filan da vardı.Yolunuz düşerse bi bakın isterseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben deniz börülcesini duyuyordum da yeni tanıştık. Galiba blogda anlattığım şekiller dışında yapılmıyor. Aslında çok da aranılacak bir ot değil bence. Ben ıspanağa benzettim tadını. Evet baby kabaklar artık büyük marketlerde devamlı bulunabiliyor. Notumu aldım balık pazarıan gidince bakarım. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  7. bu sene Ayvalık'a gitmek istiyorum. Bakalım kısmet olacak mı o zaman dediğiniz yere gitmek isterim. benimde gönlümde böyle yerler açma isteği olduğu için inceleme fırsatım olur.
    İçeceğinizi deneyeceğim benim çocuklar bu tarz tatları seviyor. Malum önümüz yaz ve onlar evde bol bol tüketsinler diye değişik içecekler hazırlamak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giderseniz mutlaka bu çorba salonuna uğrayın. Zaten tam merkezde ve kime sorsanız biliyor. Açacağınız yer için de bir fikir verir. Ananaslı soğuk çayı mutlaka deneyin çocuklarınızın seveceğine eminim. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  8. Değişik lezzetlerle tanıştırıyorsunuz bizi... Yine harika bir paylaşım olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de biliyorsunuz bu yemek işi terapi gibi. Değişik bir yer, değişik bir ürün görünce insan kendini iyi hissediyor. Teşekkür ederim.

      Sil
  9. Deniz fasulyesine nihayet rastlamışsınız İlhan bey :) Yaz içeceğini ben de son yıllarda içine yeşil çay ve şeftali suyu da ekleyip Ice Tea yerine oğluma yapıyorum en azından katkısız bir içecek oluyor.Ben de Kuzey Egeliyim ve pazar dolaşmayı çok sevdiğimden mi bilmem körfezin hiç bir şeyi sevilmese pazarları sevilir diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok duymuştum yanılmıyorsam sizin de bir paylaşımınız vardı, ben de tanıştım sonunda. Ama açıkcası çok da sevemedim. Beklenti büyük olunca tatmin olmak zor oluyor. Ananaslı soğuk çay nefis yaz günlri için. Hatta ananas blendırda çekilip konulabilki içine. Egeli olup da ot sevdalısı olmamak düşünülemez. Hele bahar aylarında pazarlar muhteşemdir gerçekten. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  10. Ege yöresi, zeytinyaglilari ve otlariyla meshur zaten. Deniz Börülcesi ve Deniz Fasulyesini bloglardan gördüm ve ögrendim, ama yemek halen kismet olmadi:)) Kücük Yesil kabaklardan burda bolcana var, ispanyadan geliyor. Burda da Türkiyenin beyaz kabaklari cok pahalli ve cok az bulunuyor...Diger görsellerde ayri ayri güzeller, elinize-emeginize saglik ilhan Bey....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege bölgesi gerçekten ot bakımından cennet. Tabii böyle olunca zeytinyağlı yemekleri de ünlü. Küçük kabakalar bana göre çok daha lezzetli. Beyaz kabakların az olması bence sizin için kayıp değil. :) Teşekkür ederim güzel yorumunuza.

      Sil
  11. Herşeyi nasıl taze ve güzel görünüyor, insan böyle yerlerde pazardan çıkamıyor. Birsürü ot, taze sebze ve meyveler.. Ayvalık'a geçen sene gittiğimde burayı bilmiyordum, bir dahaki sefere kesin uğrayacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mekan ve Ayvalik pazarı çok ünlü. Dediğiniz gibi hele aylardan >Mayıs'da olunca çeşit çeşit otlar, sebzeler var. Mutlaka uğrayın giderseniz buralara. Teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  12. Ayvalık görmek istediğim şehirlerden biri.Bir gün kısmet olur yolum düşer inşallah.Deniz fasulyesini bu aralar Bodrum ve Yalıkavak pazarlarında da görüyorum.Daha önceleri pek hatırlamıyorum gördüğümü.Ama Datça' da yıllardır restoranlarda meze çeşitleri arasında görmüşlüğüm var.Ama bu yazınızın benim için baş kahramanı kabak yemeğine getirmiş olduğunuz yeni yorum.Görüntü mükemmel ve eminim tadıda harikadır.Demek ki bahçede ki minik kabaklar bu şekilde denenecek:)Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Bodrum'dayken deniz fasülyesi yoktu oralarda, demek ki sonradan kelşfedildi. Datça'da bu konuda süper bir yer. Kabak o kadar lezzetliydi ki sanki çiğ bnile yense aynı övgüyü alabilirdi. Bahçenizde varsa ne mutlu size kıymetini bilin. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  13. Tam bir yaz paylaşımı olmuş İlhan bey teşekkürler!
    Ayvalık için önerilerinizi not ettim ancak beni benden alan asıl sizin kabak tabağınız. Ellerinize sağlık. Restoran yemeği gibi duruyor, çok göz alıcı. Bu kabaklardan burada bulmak zor, girik kabağı mı dediniz, belki pazarlarda falan denk gelirim.
    Tabaktaki yemeklerin karman çorman halinden bende hoşlanmıyorum. Özellikle tatil köylerinde dikkatimi çekiyor, insanlar birazdan l-kıtlık başlayacak gibi dolduruyorlar tabaklarını. İç iç geçmiş, tatlısıi, tuzlusu, meyvesi:( en üzerinide ekmek diziyorlar, kule gibi bir tabak!
    Rahmetli babacağım, ekmeğe, nimete saygısından bize hep katık yapın derdi, midenizden önce gözünüzü doyurun derdi, sofraya sizden sonra oturacaklar veya birlikte yemek yediğiniz insanlarıda düşünün lokmalarınızı yerken derdi. Bu nedenle ben hep minik minik, tavuğun eşelenmesi gibi yemek yerim af buyurun. Belki kilomla ilgili sorun yaşamama sebebimde bu olabilir:) az az...ufak ufak:)
    Netice itibari ile yazınızdan çok keyif aldım, buzlu çayıda gördüm bu ayki lezzet dergisindeydi sanırım, Alp sever ona yapayım, ben sıcak severim çayı. İnce belli de, dudak payı bırakılmış hali ile:)
    Selamlar, hürmetler eşinize ve size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Ayvalık değil memleketimizin her köşesi yöreselleriyle cennet gerçekten.O kabak yemeğini aynı şekilde bildiğimiz normal kabakla da yaptım yaklaşık aynı lezzet oldu. Dediğim gibi o karman çorman haliyle İstanbul'da bir restoranda gelse önümüze burun kıvırırız ama mekan ünlü olunca bayıla bayıla yiyoruz. :)) Her şey dahil oteller bu konuda en başta tabii. İsrafın haddi hesabı yok. Babanız ışıklar içinde yatsın böyle davranması ve çocuklarını böyle eğitmesi süper. Evet buzlu çay lezzet dergisindendi. Zaten bir tek güvendiğim dergi de o yemek konusunda. Bizden de sevgile sizlere, bu uzun yorumunuz için de teşekkür.

      Sil
  14. blogunuzu henüz keşfettim ve son yazınızı hemen ilgiyle okudum. Ayvalığı hala göremedim ama pazarının ve yeşilliklerinin meşhur olduğunu biliyorum. Soğuk çayı ben de çok seviyorum bi de sizin anlattığınız gibi denemek istiyorum, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bloğunuz da nefis. Akşma gelip uzun uzun okuyacağım. Ayvalık her haliyle, yöreselleriyle özellikle gidilip görülesi bir yer. Soğuk çayı bu şekliyle deneyin mutlaka seveceksiniz özellikle bu sıcak yaz günlerinde. Teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için.

      Sil
  15. Kabaklı zeytinyağlı ve ananaslı soğuk çay nefis görünüyorlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Ne guzel bir paylasim olmus..birdahaki gidisimde vakit ayirabilirsem gitmek isterim Ayvalik taraflarina ama sure kisitli olunca kostur kostur yorgun buraya donuyorum..aslinda kendi memleketimizde ne kadar guzel gezilecek - gorulecek yerler var vede tabiki tadilacak bir okadarda yiyecek.
    sagolasin paylasim icin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bodrum'la kıyaslayınca hiçbir yeri çok sevemiyorum ama o ön yargıdan kurtulmam gerek. Ayvalık çarşısıyla, pazarıyla, paparinasıyla, otlarıyla ve tarihi dokusuyla görülesi bir yer. Gerçekten bu ülkede görülecek o kadar çok yer var ki insan yaşamı yetmez. Yerler ayrı her yörenin bir de yemek kültürü ve ona bağlı olarak ürünleri var, hepsi de mükemmel. Teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  17. İlhan Bey yine harika bir yazı hazırlamışsınız, Ayvalık'ı çok severim, çok gittim ama burayı bilmiyordum, aklımızda bulunsun:) Kabak doğrusu nötr tadı nedeniyle pek kullanamadığımız bir sebze tek başına, ama bu bahsettiğiniz şekilde denemek istiyorum, çok güzel görünüyor:) Yaz günlerinde vücuda fazla şeker almadan serinletici bir içecek içmek zor ama verdiğiniz tarife bayıldım, mutlaka deneyeceğim, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayvalık'a gidince bu mekana mutlaka gidin tam merkezde zaten. Kabağı ben de çok sevmem açıkcası, hatta bir paylaşımımda kabağı altınla kaplasan kaç yazar demiştim. :) Çok kızmışlardı bana kabak sevenler. :) Ama bu şekli de olabilecek en iyi hallerinden biri bence. Soğuk çayda mükemmel oluyor.Deneyin seveceksiniz. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  18. Ağustos'ta Ayvalıktayız. Önerilerinizi kaydettim.Ananaslı ıce-tea'i mutlaka deneyeceğim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi tatiller size. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  19. Uzunca ara verdiniz dilerim sorun yoktur.
    Sağlıkla ve keyifle geçecek bir bayram dileğiyle,
    Keyifli kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkla ilgili bir sorun yaşadık ama neticesi iyi oldu. Şu an iyiyiz. İlginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim. İyi bayramlar.

      Sil