28 Ocak 2015 Çarşamba

HAFİF BİR MENÜ



Bugün gene bir menü paylaşımı var. Zaman zaman bir şeylere takıyorum uzun müddet öyle gidiyor. :)))) Şu sıralar benim blogda moda menüler. :)) Mümkün olduğu kadar detaylı tarifler vermemeye çalışıyorum bu işi ustalar yapsın. Bugün ilk yemeğimiz " Patlıcanlı Silkme". Aslında biliyorum sebzeleri mevsiminde yemek gerek ama bazı sebzeler o kadar güzel gözüküyor ki dayanamayıp alıyorum. Böyle güzel görünen patlıcanları aldım ne yapayım diye düşünürken Lezzet dergisinde rastladım bu tarife. Kavurma ve kızartma işlemleri olmaması da tercihimde etkili oldu.






Aslında tencerede pişiyorda ben en son maydanozları koyduktan sonra fırına koyup on beş dakika kadar tuttum. Fırınlanmış yemekler her zaman daha lezzetli oluyor.






Patlıcanları yıkayıp alacalı soyuyoruz. Uzunlamasına dörde bölüp ikişer santimetrelik parçalar şeklinde kesiyoruz. İçinde tuz ve limon suyu olan kaseye alıyoruz. Bu suda patlıcanları yarım saat kadar tutup süzüyoruz.






Tencerede zeytinyağını ısıtıyoruz üzerine piyazlık doğradığımız soğanları seriyoruz. Onun üstüne ince doğranmış sivri biberleri, patlıcanları, sarımsakları ve küp doğranmış iki adet domatesi ilave ediyoruz. Kalan iki adet domatesi rendeleyip biraz zeytinyağında tuz, bir adet kesme şeker ve yarım çay bardağı su ile beraber pişiriyoruz. Bunu da yemeğimizin üzerine döküyoruz.






En üste iki yemek kaşığı kadar pirinci serpiyoruz. Patlıcanlar biraz yumuşayınca üzerine yarım demet ince doğranmış maydanoz koyuyoruz ve önceden yüz seksen dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık on beş dakika tutuyoruz. Bu süre sonunda üzerine küp küp doğradığımız beyaz peynirleri serpiştiriyoruz ve fırını kapatıyoruz. Beş dakika sonra çıkarıp ılık ılık tüketebiliriz. Çok hafif ve çok lezzetli bir yemek oldu.



AVAKADOLU, NOHUTLU BULGUR SALATASI:






Avakado artık girdi mutfaklarımıza. Birçok şekilde de kullanılabiliyor. Salatasından, omletine, ezmesine kadar yapılabiliyor hepsi de güzel oluyor. Bence fiyatı da makul seviyelere geldi.




Bodrum'da çekirdeklerini saksıya dikip fide olunca da bahçeye dikiyorlardı. Ama bazen çok sert oluyor bu durumda biraz haşlayın falan deniyor ama ben bir kere böyle yaptım lezzeti çok değişti veya bana öyle geldi.




İnce bulguru derin bir kaseye koyup üzerine ancak ıslatacak kadar sıcak su koyuyoruz ve üzerini kapatıyoruz. Haşlamış olduğumuz nohutları ve küp küp doğradığımız avakadoları bulgura katıp karıştırıyoruz. Kırmızı turpları ince ince kesiyoruz, beyaz peynirleri küp küp doğruyoruz, maydanozları ve naneleri doğruyoruz. bunları da salatamıza ilave edip karıştırıyoruz. Derin bir kasede limon suyu, biraz zeytinyağı, tuz ve karabiberi iyice karıştırıyoruz. Bu sosu da sslatanın üzerine gezdiriyoruz.



KARIŞIK MEYVE KOMPOSTOSU:






Farkındaysanız bir tür grip virüsü dolaşıyor, kimi görsem eli kolu kalkmıyor. En iyisi bol vitaminli yiyecekler, bol sıvı. İşte yukarıdaki komposto ideal ve doğal bir grip ilacı. Elma ve armutu yarım daire şeklinde kesiyoruz, narı ayıklıyoruz, kivileri doğruyoruz, limonu yıkayıp kabuğu ile kesiyoruz, muzları da dilimliyoruz. Suyu ve şekeri kaynatıyoruz önce narları içine atıyoruz. bir müddet sonra elma ve armutları, kiviyi, limonu ilave ediyoruz. En son muzları koyuyoruz. İçine bir adet çubuk tarçın, iki üç adet karanfil atıp biraz pişiriyoruz. Soğuk soğuk çok iyi geliyor. Ben meyveleri biraz diri seviyoruz. Afiyet olsun.






34 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel bir menü olmuş. Renkler beni mest etti. Özellikle salataya bayıldım..
    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hafif ve lezzetli bir menüydü. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok güzel ve leziz görünüyor patlıcan ve de bulgurun olduğu herşeyi çok severim....komposto her mevsim ideal bir aperatif ama kivi ve muzu hiç denememiştim İlhan bey,denemek lazım...ellerinize sağlık iyi günler dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan çoğu kişinin çok sevdiği bir sebze oysa ben uzun yıllar ağzıma sürmemiştim. Şimdi hayret ediyorum bu duruma. :( Komposto alışkanlığı yok bizim evde halbuki güzel oluyor, her yemekle de yakışıyor. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  3. Patlıcan yemeğini deniycem İlhan Bey. İnanır mısınız şu avokadonun tadını bilmeyen ender varlıklardan biriyim. Onu da alıp deniycem. Komposto beni çok şaşırttı. Meyve salatası tarzında mayhoş birşey olsa gerek :) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin çok güzel oluyor hem de hafif umarım seversiniz. Avakado zaten yeni yeni alışmaya başladığımız bir sebze. ( ben meyve zannederdim ) Evet komposto mayhoş oldu gerçekten şekeri de az koymuştum zaten. Çok teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. Patlıcan söz konusu ise ben her çeşidine razıyım arkadaşım. Kızartma olarak yıllardır yapmıyorum. Hatta kızarma tenceremi bile yok ettim;) çok gerekli olursa, küçük bir kaçarola da birşeyler yapıyorum. Bu tarif tam benlik. Avokadoya ise alışamadım;))) sanıyorum genetiğimde böyle bir chip yok.:)) avokado olmadan gerisi bbenim için mükemmel;) gelenekçiliğim çok belli oldu galiba. Bu arada komposto kaldıysa, Sarıyere' e kadar acele uçabilirim. ;) Güldenime de sana da kocaman sevgiler yolladım. İyi haberleri bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok haklısın da kızartma da muhteşem bir lezzet ya. Seyrek de olsa sarımsaklı yoğurtlu karışık bir kızartma yiyemez miyiz? :) Avakadoya ben başlarda mesafeliydim ama şimdilerde seviyorum. Salatalara çok yakışıyor. Sen gel gene yaparız nolcak her yer meyve kaynıyor. :) Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  5. İlhan Bey patlıcanlar hakkında yazdıklarınız tıpkı ben. O körpecik patlıcanlara hiç dayanamıyorum. Öyle ki; aklımda olmadığı halde eve patlıcanlarla dönüyorum. Mevsiminde bu kadar güzel patlıcan bulamadığımız oluyor. Bu tarif iyi geldi. Lazım olacak :)) Salata ve komposto ile menünüz mükemmel. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebze ve meyveler mevsimlerinin dışında daha güzel gözüküyor. Patlıcan hele sivri biberler süper. Aslında light bir menü. Meyvelerle komposto da çok güzel oldu.Teşekkürler yorum için.

      Sil
  6. patlıcan silkme burada çok yapılır.nefis olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem çok hafif, hem de çok lezzetli oluyor. Sağolun yorum için.

      Sil
  7. Menüyü görünce yazı özledim. Bu kadar soğuktan sonra patlıcan çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şimdi bakınca farkettim gerçekten yaz menüsü olmuş. :)) Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Ne kadar da hafif ve lezzetli bir menü olmuş.Elinize sağlık.Komposto annemin sofralarında hiç eksik olmazdı.Yemeğin üstüne nasıl güzel gelirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hafif ve de lezzetli bir memüydü. Eskiden hemen hergün komposto olurdu sofralarda gerçekten. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  9. Ellerinize sağlık.Hepsi çok lezzetli görünüyor.Bu arada ben de sebzeleri mevsiminde yemeye gayret ediyorum ama mevsiminde çıkan meyveler de ne kadar sağlıklı tartışılır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsunuz artık neyi yemeli neyi yememeli şaşırdık. Onun için ben artık kulak asmıyorum ne aklıma yatarsa yiyorum. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  10. Benim düşünceme göre mevsimin de tüketsekte sebzeleri ve meyveleri artık doğal organik diye bir olgu yok onları mevsimin de dahi suni hormonlu yetiştirdikleri için ben yaz kış zaman ayırmadan gördüm mü alıyorum sebzeleri., Yazın güneşte olgunlaşan sebzeleri kışında seralar da yetiştirseler de sonuçta gübreleri suni olduktan sonra .Ayrıcaa fırınlanmış yemeklerde benim hep favorim olmuştur menü güzel sizlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir saptama yapmışsınız. Organik diye satılan çoğu şey organik değil. Önemli olan tohum bile değil, tohumun da menşei yani takibi ço zor. Onun için dediğiniz gibi çok takmamak gerek. Ben de yiyorum valla her şeyi. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  11. Sizler TR.dekiler daha sanslisiniz sebze-meyve konusunda. Burada kisin kis sebzesi bile bulmakta zorlaniyoruz, hersey porsümüs bir halde satiliyor...
    Patlicana bayildim, ellerinize saglik. Yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  12. O bakımdan doğru çok şanslıyız. Ben bir pazar yerinden geçerken kendimi kaybediyorum. Her türlü sebze, meyve taze olarak sunuluyor. Hepsinden almak geliyor içimden. Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  13. patlıcanı çok severim.yaparım ben bunu yaz gelince.:-))Salata için şimdi bir şey diyemiyorum.elbette lezzetlidir ama avakadoyu ben pek sevemedim ya nedense:-(
    karışık meyve kompostosu mu,neden şimdiye dek aklıma gelmedi bu tarif,harika,tam benlikmiş:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan her haliyle güzel. Avakado güzel ya alışıyor insan. Ben seviyorum şimdi. Karışık meyve kompostosu özellikle soğuk kış günlerinde süper oluyor vitamin deposu. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  14. Patlıcan benim favori yemeklerimden her şekli kabulum :) hafif olması ayrı bir çekicilikte..
    Avakado bizimde mutfağımızın vazgeçilmezi artık.Özellikle ezmesine bayılıyorum.Haşlaması ilginç geldi Banada.Ben doğal halini alayım :)
    Kızım kreşe başladı feci şekilde hastalık yuvası :( bende her sabah ıhlamur ,bal ,yada adaçayı ,tahin pekmezle takviye etmeye çalışıyorum.Meyve konpostosuda nefis sağlıklı görünüyor.
    Kısaca sağlıklı yaşama gayretinize hayranım,özellikle balıklı kısımlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan da hamsi gibi onlarca yemeği yapılıyor. Bazen çok sert oluyor o zaman da galiba biraz haşlanıyor galiba. Böyle salgın hastalık durumlarında dediğiniz ürünler bence de çok faydalı özellikle çocukların sağlığı açısından. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  15. Patlıcan Silkme hiç yemedim İlhan ama Patlıcanı çok severim mutlaka yapmaya çalışıcam. Menü tümüyle çok nefis ve hafif olmuş özellikle kompostoya bayıldım ben. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcanı seviyorsan mutlK denemeni öneririm. Evet komposto da karışık meyvelerle güzel oldu. Biraz muzu sevmedik çok yumuşak olmuştu. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  16. Hepsi çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Özellikle kompostoyu çok beğendim değişik, sağlıklı ve nefis bir komposto olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir menüydü ayrıca hafif olması da güzel oldu. Sağolun yorum için.

      Sil
  17. merhaba, bulgur salatası bile tek başına harika bir öğün. Nefis görünüyor. Bende yemek yaparken birçok şeyi fırınlamayı seviyorum, hem daha az yağlı hemde daha lezzetli oluyor. Ellerinize sağlık.. balığa kısa bir süre ara vermişsiniz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulgur da bence mucizevi bir besin kaynağı. Yabancılar özellikle Fransızlarda çok seviyor. Yazın Bodrum'dan kolilerle götürüyorlar. Evet ya bu sene nedense çok fazla balık yemedik yediklerimizde klasik pişirme şekilleri ile idi. Sağolun yorumunuz için.

      Sil
  18. Patlican hergun yiyebilirim biraz farkla senin tarifi uyguluyorum bende nefis oluyor..avakadolu nohutlu salata super onu mutlaka denemem lazim..kompostoyada yer birakmazsak olmaz hepsi nefis ellerine saglik eh dietede uygun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan gerçekten mucize bir sebze turşusu bile yapılıyor. Artık 12 ayda bulunuyor. Avakado da artık sevdiğimiz bir ürün oldu. Komposto eskiden evimizde çok yapılırdı hele pilav falan varsa süper olurdu. Eveeeet diyete uygun. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil