10 Eylül 2014 Çarşamba

PİDECİ NİZAM - LOR PEYNİRLİ, FINDIKLI, HAMSİLİ PAZI SARMA



Bir önceki postta kaldığım yerden devam ediyorum. Eğer 
İstanbul'da yaşıyorsanız veya yolunuz bir şekilde buralara düşerse Pideci Nizam'a mutlaka gidin garanti veriyorum inanılmaz pide yapıyorlar, inanılmaz sütlaç yapıyorlar çok seveceksiniz. Zaten şöhreti pide ve sütlaç üzerine.






Yeri Taksim'den İstiklal Caddesine girince Galatasaraya doğru yürürken soldan galiba dördüncü sokakta. Zaten kime sorsanız gösterir.






O gün o kadar şeyi yedikten sonra şaka gibi bir de çorba söyledik. Bakmayın kasenin dolu olduğuna fotografını çektikten sonra arkadaşımla paylaştık. Burada yediğimiz, içtiğimiz her şey aynı şekilde yarım yendi, içildi. :)) Şimdiye kadar hiçbir yerde bu kadar lezzetli kelle paça çorbası içmemiştim.






 İşte günün bombası kuşbaşılı pide ve ayran. Herhalde pide de son nokta. Etinin kalitesi, hamurun kalınlığı, kıvamı gerçekten mükemmeldi. Burada sunulan bütün ürünler belli ki en ince detayına kadar düşünülerek hazırlanıyor. Ayran deyip geçeriz yoğurda tuz koy, suyu ekle karıştır ama öyle değilmiş demek ki.






Bu da buranın pideyle beraber ünlenen sütlacı. Sorarak isterseniz üzerine fındık ve üzümle servis ediyorlar. Bundan sonra akşam faslı. Yok yok anlatmayacağım. :)))) Fiyatlar normalin biraz üzerinde ama bence daha bile fazla olabilir bu kaliteye.



Lor peynirli, fındıklı, hamsili pazı sarma :


Biliyorsunuz balık mevsimi başladı 1 Eylülde. Bizim evde de on gündür balık pişiyor. Piyasada şu anda palamut ve hamsi var bol miktarda. Aralığa kadar piyasada Marmara hamsisi olacak. Çok iri, çok taze hamsileri göreceğiz tezgahlarda. Ama lezzetsiz saman gibi olduğunu biliyoruz. Bu sene alıyorum çünkü geçen sene Karadeniz hamsisini bekleyelim derken balıksız kaldık. Bu vereceğim tarifi küçümsemeyin çok lezzetli ve haysiyetli bir yemek oluyor. Hatta bir haftada iki defa pişirdik. İlkini çok sevmiştik Arda ve Ceyda dün yemeğe geldiler onlara da pişirdim. Ama alışveriş özürlü ben Migrosdan pazı diye kara lahana almışım.  Kasadaki kıza da sordum bana pazı dedi bir de pazı hakkında bilgiçlik taslayıp kavurun çok güzel olur falan diye akıl verdi. Gülden de kara lahana da Karadeniz sebzesi hamsiye daha çok yakışır deyince bu sefer de böyle denedik. Gerçekten daha güzel oldu.






Yukarıda görülen pazıyla yapılan ilk dolma. Yanında kırmızı turp çok yakıştı.






Bu da dün yapılan kara lahana dolması. Kara lahananın haşlama süresi daha fazla biraz geç pişiyor. Ben kara lahananın damar kısımlarını çıkarmadım havanla dövüp yumuşattım.






Kaynayan tuzlu suyun içine pazıyı atıyoruz çok eritmeden biraz diri olacak şekilde çıkarıp süzüyoruz. Bir tabakta lor peyniri, yumurtanın beyazı, biraz zeytinyağı, tuz ve fındık kırığını karıştırıyoruz. Taze soğan ve maydanozu ince ince kıyıyoruz.






Pazı yaprağının kenarına kılçıklarını çıkartıp ayıkladığımız hamsilerden bir tane koyuyoruz, üzerine peynirli karışım ve soğan maydanoz karışımından koyup üste tekrar bir adet fileto hamsi koyuyoruz ve kalınca sarıyoruz.







Fırın tepsimizin altına yağlı kağıt seriyoruz dolmaları üzerine diziyoruz. Fırça yardımıyla üstlerine zeytinyağı sürüyoruz ve dilimlenmiş limonları koyuyoruz. Dolmaların üzerine folyo kağıdı kapayarak yüz seksen derece fırında yirmi dakika pişiriyoruz.





Fırından çıkarınca servis tabağına alıyoruz yanına kırmızı bahçe turbu koyarak tabağımızı süslüyoruz. Hem balık, hem dolma, hem sağlıklı, hem çok lezzetli, hem de ekonomik alternatif bir balık yemeği. Daha ne olsun.

24 yorum:

  1. ben bu tarifinizi oldukça geç sayılabilecek saatte okudum,yarın eşime okutacağım (zira şimdi uyuyor) yada okuyacağım,eminim onunda aklına düşecek benim gibi:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Aslında bu saatte yemek bloğu okumak çok fena. İnsanın en aç olduğu zaman. Bu saatte bir şey yemek de olmuyor çok fena. Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  3. Evett gezinin devamida muthismiste..iyiki nachos a laf soylememissin :)) umarim birdahaki gidiste pideciyi ziyaret edebiliriz. Pazi dolmasi nefis olmus..ama benim icin zahmetli bir is:( birde balik pek elleyemem ben:( belki bende esime gostersem hic mutfak isinden anlamasada baliklari yerlestirmede yardimci olur belki Cok merak ettim ilginc bir tarif..gercekten ustad sin cunku karalahana sert kisimlari dovmek hic aklima gelmezdi..iyi fikir..afiyetler olsun.
    Her ikinizinde eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığım bütün yorumlar nasıl becerdiysem yok olmuş. Evet artık kalori konusunda kimseye bir şey demeye hakkım yok. :)) Yok hiç zahmetli değil aslında ama balığa elleyemeyince zor tabii. Mutlaka orada da vardır hazır fileto dondurulmuş satılıyor artık bütün balıklar öyle olunca kolaylaşıyor iş. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  4. Ay ne kötüyüm balığı çok severim ama hiç de balık kültürüm yoktur. Hiç bilmem neler yapılır nasıl yenir. Alır ya tavada ya fırında kızartır yerim. Sayenizde bolca tarif öğrenmiş oluyorum. Çok değişik bir yemek, tadını çok merak ettim. Kara lahananın damarlarını dövmek de güzel fikirmiş. Sizden öğrenecek çok şey var. Balık pişireceğim zaman sizin bloğu mutlaka kolaçan etmeliyim :) Ellerinize sağlık, çok da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşta öyle kızartma ve ızgara yapınca sürekli inasan bir süre sonra bıkıyor balıktan ara sıra alternatif pişirme yöntemleri denemek gerek. Bu tarif de her bakımdan ideal bence. Adı dolma bir kere, "dolma" adının bir ağırlığı var. :)) Teşekkür yoruma.

      Sil
  5. Naizam Pide'yi bu aralar o kadar duyar oldum ki gitmek farz oldu :)
    Pazılı hamsiyi çok merak ettim.Bu kış sanırım sizin balık tariflerinizden çok faydalanacam.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin sadece pide de değil her şeyi mükemmel. Hamsili pazı çok çok güzel bir yemek oluyor tavsiye ederim. Sağolun yorum için.

      Sil
  6. sütlaçta gözüm kaldı.afiyet bal olsun sizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten ya şu an benim de canım çekti. :)) Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz ve yorumunuz için.

      Sil
  8. Kardeşim hangisine bakayım? Sen söyle...Pide, bayılırım...Sütlaç Allah Allah... Şu sarma, yazıklar olsun:))) (ÇAğırmadığınız için) Anlayacağın, sen gece bloglara girmeyi sevmiyorsun ama bu TOPLU İNTİKAM'dan da ben fena oluyorum.:))) Afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  9. Çağırmadınız diyor ya çağırmak mı gerek ne zaman istiyorsan gel yaparız gene ne olacak..Senin yaptıkların yanında bunlar hiçbir şey. Evet gece geç saatlerde yemek bloğu gezmek kadar kötü bir şey yok. :)) Teşekkür ederim yorumuna.

    YanıtlaSil
  10. çorba ile pideyi aldım ,bir ki tane de sarma .....diyecek sözüm yok,hepsi süper,sarmalar ise ....elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi açken ben de olsada yesem diyorum. :)) Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  11. OLDUMU ŞİMDİ İLHAN BEY KARNIM AÇ YOLDAN GELMİŞİM KARŞIMDA KELLE PAÇA ÇORBASI VE NEFİS BİR PİDE
    NEYSE SİZE AFİYET ŞEKER OLSUN
    BENDE YAZDIM BİR KENARA OĞLUMUDA ALIP GİTMEM LAZIM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin her şeyi mükemmel bir yer. Sütlaç yemeyi de unutmayın. teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  12. çok leziz yemekler gördüm sanki :) başarılı.. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Keşke İstanbul da olsaydım, gidip tatmak isterdin pideyi de , sütlaçı da...) Kim bilir belki bir gün..Notumu aldım :)) Sarmada leziz ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a gelirseniz mutlaka gitmenizi öneririm. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  14. pazı yada lahana sarması canım çekiyordu.. eşimin annesi sürekli yapardı buara oda yapmadı.. fotografları görünce gözlerim büyüdü.. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lahana dolması da çok güzel olur gerçekten. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil