8 Mart 2013 Cuma

DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN













nergis mevsiminin uyarısıyla ve kendisine teşekkürlerimle düzeltiyorum. Yukarıdaki şiir Nazım Hikmet'in değil, ünlü mimar ve şair Nail Çakırhan'ındır.








Bir kadın cocuktur aslında.
Cocuk gibi davranmayı sever.
Erkegin kendisine bir cocuga gösterdigi sefkati göstermesini de ister.
Bir cocugu oksar gibi incitmekten korkarak oksamalidir erkek kadını..
Ama her kadın cocukca da olsa dinlenilmesini, dikkate alinmasini ister.
Yani bir kadının cocukluk yapmasina izin vereceksiniz,
ama asla onu bir cocuk olarak görmeyeceksiniz.

Bir kadın güçlüdür aslında.
Hatta erkeklerden çok daha güçlüdür.
Ama bu gücünü her zaman ortaya koymasini sevmez.
Ister ki erkegin gücü kendisine huzur versin.
Kendi kendine yapabilecegi seyleri bile erkegin yapmasini bekler.
Böylece hem daha kadın oldugunu hissedecektir hem de
erkeginin ne kadar güçlü oldugunu görecektir.
Ancak kadın gücünü göstermek istediginde onu engelleyemezsiniz.
Yapmak istedigi bir sey varsa mutlaka yapar.

Bir kadın sevgilidir aslında.
Içinde her zaman sevgiyi tasir.
Sevdiklerinden kolay kolay ayrılamaz.

Sevdiklerini kolay kolay kıramaz.
Zor sever ama tam sever.
Bir kadının tam anlamıyla sevebilmesi için
yüreginin kabul ettigini beyninin de kabul etmesi gerekir.
Ve sevmezse de onu asla sevmeye zorlayamazsınız.
Belki kolayca yüregine girebilirsiniz.
Ancak beyninde yer etmemisseniz her an terk edilebilirsiniz.

Bir kadın yalnızdır aslında.
Hiçbir zaman kadını bütünüyle elde edemezsiniz.
Kendisine ait bir dünyasi vardir ve orada hep yalnızdır.
O dünyaya kimsenin girmesine izin vermez.
Hiçbir anahtar o dünyanin kapısını açamaz.
Yalnızlık onun sıgınagıdır.
O sıgınaga ne zaman girecegine, ne kadar kalacagina hep kendisi karar verir.
Sıgınaktayken oradan çikmaya zorlarsaniz onu sonsuza dek kaybedebilirsiniz

Bir kadın bilgindir aslında.
Neler yapabilecegini erkek akli hayal bile edemez.
Yaratıcılıgının sınırı yoktur.
Ama bunu ortaya çıkartmak için hayatının erkegini bekler.
Hoyratça harcamaz yaratıcılıgını sadece erkegine saklar.
Bir kadının gerçek erkegi olmayi basarabilmisseniz çok sanslisiniz demektir.
Çünkü yasamınız asla sıradan olmayacaktır.

Bir kadın hayattır aslında.
Çünkü hayatın içinde olan her sey ancak kadınlar oldugunda anlam kazanıyor.
Yemek yemek, su içmek bile.
Bir kadının elinden içtiginiz suyla kendi kendinize bardagi doldurup
içtiginiz su arasindaki lezzet farkını anlayabiliyor musunuz?
Anlıyorsanız ne mutlu size. Anlamıyorsanız, ne yazik ki yasamıyorsunuz.

CAN DÜNDAR






































Biraz da tebessüm edelim istedim. Aslında bazen ağlanacak halimize güleriz ya, onun gibi.

43 yorum:

  1. ŞİİR HARİKA
    CAN DÜNDARIN YAZISI ONDANDA HARİKA
    AMA KARİKATÜRLER ÇOK GÜLDÜRDÜ BENİ
    GECE GECE KENDİ KENDİME GÜLDÜM
    TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIM İÇİN

    YanıtlaSil
  2. her gün aynı olduğu için bu sabah tarihe bakarak aklıma geldi kadınlar günü olduğu için ,100 sadece 10 -luk kısmı erkeklerden kadına insan gibi bakar,hele bizim Türkiyede ,çok sağı olun İlhan bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün hiç iş yapmayın, çıkın gezin bence. :))

      Sil
  3. Yazılar için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  4. Şiir çok güzel... Karikatüre çok güldüm paylaşımınız çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler İlhan Bey. Nazım Hikmet'in bu şiirini çok severim.
    Acı gerçekleriyle birlikte güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Can Dündar ne güzel anlatmış
    Çok güzel bir paylaşım olmuş çok teşekkürler:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ben teşekkür ederim. Kadınlar gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  8. Can Dündarın en iyi bildiğim şiirlerinden birisi..Kadın'ı okadar güzel anlatmışkı , keşke her insan erkek demiyoum çünkü kadın olduğunu unutup kadına şiddete göz yuman birçok kadın var..Gelini dövülürken oh çeken kayınvalideler , kızı dövülürken göz yuman anneler bile var..Yazıklar olsun bu zihniyete böyle anne ,babaya , kadına ! Eş'e..
    Teşekkür ederiz bu güne duyarlılık gösterdiğiniz için ..

    YanıtlaSil
  9. Kibar ve centilmen arkadaşım. Teşekkürler kutlama için. Can Dündar'ı sevmem ama, kibarlığın için sana sonsuz teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Son zamanlardaki Can Dündar'ı ben de sevmiyorum haklısın. Günün kutlu olsun.

      Sil
    2. Teyzesi benim arkadaşımdır Moda'dan. Ben de ilk dönemlerinde beğenirdim. Ama öyle bir hata yaptı ki...:( Artık bir tek yazısını bile okumuyorum.

      Sil
    3. Şimdi de pkk belgeseli hazırlıyor. :((

      Sil
  10. Can Dündar'ı okurken hüzünlendim ama karikatürler güleriz ağlanacak halimize dedirtiyor.
    Çok teşekkür ederim bu duyarlı yaklaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bizim ülkenin hali . Gülüyoruz ağlanacak halimize. Gen de kadınlar gününüz kutlu olsun.

      Sil
  11. Nazım Hikmet'in manalı şiiri mi desem, Can Dündar'ın bizi harika anlatan yazısı mı yoksa bütün bunları bizim için bloğunda paylaşan İlhan Ucer mi!
    :) hepinize teşekkürlerimizi sunuyoruz.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorum. Ben teşekkür ederim. Kutlu olsun gününüz.

      Sil
  12. Kadınlar anneliğin yalnız çocuk doğurmaktan ibaret olmadıgını anladıgında ve iyi egitilen cocuklar yetiştiğinde herşey değişecek bir gün belki bir gün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz görür müyüz acaba? :( Kutlu olsun gününüz.

      Sil
  13. Teşekkür ederiz de!! İlhan bey emekçi olmayanların kutlu olmasın mı?. Şaka bir yana karikatürler harikaydı çok anlamlı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok zaten ev hanımları da en büyük emekçi değil mi? Onları da düşünmüştüm. :)) Kutlu olsun gününüz.

      Sil
  14. Karikatürlere bayıldım:)))
    Bugünü ne güzel anlatıyor:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gülerken düşündürüyor değil mi? Kadınlar günün kutlu olsun.

      Sil
  15. Karikatürler gerçekleri çok güzel vurgulamış. Nazım Hikmet'in şiiri de çok güzel. Teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben size teşekkür ederim kadınlar gününüz kutlu olsun.

      Sil
  16. İlhan bey güleriz ağlanacak halimize misali çok güldüm:))))))))
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dediğiniz gibi gülelim mi, ağlayalım mı bilemedim.:))))

      Sil
  17. Kutlama için teşekkürler.
    İlhan bey internet ortamında Nazım Hikmet adı ile dolaşan o kadar çok şiir var ki,ben naçizane Nazım Hikmet hayranı olarak bir yanlışı düzeltmek istedim bu şiir Nail Çakırhan'a ait çok güzel bir şiir ama herkes bir şeyler ekleyince her gün değişik bir versiyonu önümüze çıkar oldu.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınız için çok teşekkür edeiyorum. Ben ki bir Nazım hayranı ve de internetteki bu yalan yanlış bilgileri paylaşıyorlar diye en yakınımla bile tartışan biriyim. Ayrıca Akyaka ve dolayısyla Nail Çakırhan hayranıyım. Nail Çakırhan'ın Nazım'la bir dönem içi içe bir yaşamları olduğunu biliyorum. Ama uzun senelerdir bu şiir Nazım'ın diye geçer. Hatta bu kadar güzel bir şiirin Nazım kitaplarında niye yer almadığını da düşünmüşümdür. Tekrar çok teşekkürler.

      Sil
    2. Blogda da düzelttim.

      Sil
    3. İlhan Bey çok teşekkür ederim ama benim yazdıklarımı yazmanıza gerek yoktu.Gerçekten mahcup oldum.Ben bu konularda ki sizin hassasiyetinizi de bildiğimden düzeltmek istedim.Herhalde Nazım Hikmet etkisi ile yazılmış bir şiir. Bu şiire o kadar çok eklemeler yapılmış ki,şu an Nail Çakırhan'ın yazdığı gibi de değil aslında.Bu şiirin,Nazım Hikmet'in asla yazmayacağı sözleri olan yıllar önce duyduğum bir versiyonu var ki,mümkün değil diye düşünüp araştırınca doğrusunu öğrenmiş oldum.Zaten dediğiniz gibi hiç bir kitabında da yer almıyor bu şiir.Hassasiyetiniz için ben teşekkür ederim,sevgiler.

      Sil
    4. Benim için çok önemli bir konuda uyardınız beni. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  18. Bu özel günde anlamlı alıntınız ve eğlenceli karikatürler için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Kadınlar gününüz kutlu olsun.

      Sil
  19. Nazım Hikmet in şiiri ve karikatürler güzel. Can Dündar pas geçiyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir Nazım'ın değilmiş, blogda düzelttim. :( Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  20. HAYIRLI GÜNLER İLHAN BEY.
    Aslında bir gün değil hergün saygı ve sevgi çerçevesinde olmalı aileler.
    Birbirini dinlemeyi bilmeliyiz.
    hep bana ben bilirim denmeden hayat daha güzel olur.
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz, teşekkür ederim.

      Sil