21 Eylül 2012 Cuma

İTALYAN ÇORBASI - ( TOSKANA )

Havalar soğumaya başladı ve çorba mevsimi de resmen açıldı. Bu tarif benim her sene soğuyan havayla beraber ilk yaptığım çorbadır. Malzemelerden de anlaşılacağı üzere iddialı bir çorbadır. Benim hayatımda içtiğim en güzel çorbalardan biridir. Sabah iç akşama kadar birşey yeme türündendir. Özellikle çocuklar için mükemmel bence. Kahvaltı yerine içseler bütün gün onlara yeter.













Malzemeler:





8 bardak et suyu
2 çorba kaşığı tereyağı
1 büyük soğan
1 bardak kuru fasülye
5 yaprak lahana
1 orta boy pırasa
1/2 kahve fincanı domates salçası
3/4 su bardağı erişte makarna
4 diş sarımsak
1/2 demet maydanoz
Kereviz yağrağı ( miktarı isteğe bağlı )
1 adet karanfil
Tuz
Karabiber
Rendelenmiş kaşar peyniri












Tarif:





Tencereye tereyağını, küçük kesilmiş soğanı, kıyılmış kereviz yaprağını ve incecik kesilmiş sarımsağı koyarak yaklaşık beş dakika kavuralım, salçamızı katalım, karıştıralım ve et suyumuzu, tuzu ve karabiberi koyup kaynamaya bırakalım.
Bir gece önceden suda bıraktığımız kuru fasülyemizi haşlayalım, süzelim. Süzülmüş fasülyenin yarısını robotta çekip püre haline getirelim.
Lahana yapraklarını kaynar tuzlu suya atıp biraz diri kalacak şekilde haşlayalım, süzelim ve küp küp doğrayalım
Pırasamızı ince ince kıyalım.
Maydanozumuzu incecik doğrayalım.
Kaynayan çorbamıza kuru fasülyeyi, lahanayı, pırasayı, maydanozu, karanfili, erişteyi ilave ederek tencerenin kapağını kapatalım, sebzeler ve erişte yumuşak bir hal alıncaya kadar yaklaşık onbeş dakika pişirelim. Çorba kasesine koyduktan sonra üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serperek servis edelim. Koyuca bir çorba olacak. İsteğinize göre su ilave edebilirsiniz. Afiyet olsun.





Bu arada ilhanucer.blogspot.com   adresinde yeni bir kitap bloğu açtım. Oraya da beklerim efendim. :))

26 yorum:

  1. sadece ellerinize sağlık diyorum
    vakit bulup deneyeceğimi düşünmüyorum zahmetli geldi bana
    yinede varlığından haberdar oldum
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Çok güzel ama, zahmetinize değer. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. oy oy oyy ,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet lezzeti de süper. Tavsiye ederim, yapın. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Ohh vallahi şifalı miss gibi çorba .ana yemek yerini dahi tutar ev de şayet misafirlerimiz yoksa.afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet içinde her şey var,hatta dün yapmıştım, bugün kahvaltıda bile içtim. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. ÇOrba nın içerisinde yok yok çocuklar içse kısmına sonuna kadar katılmak ile birlikte ahhh keşke içseler demektende kendimi alamıyorum... ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Bence abartmadan sunulursa içerler, çünkü kervizin, lahananın tadı kayboluyor. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  6. oldukça zengin bir çorba olmuş,vitamin deposu,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzeleriyle, proteini ile gerçekten vitamin deposu. Çok da lezzetli oluyor. Sağolun yorumunuz için.

      Sil
  7. Ooo bu aksam Italyadayiz demekki :) Dunyayi geziyorum..sarabim Argentina dan corbam Italyadan ekmegimde Canada dan :))) Keyifli bir hafta sonu diliyor ..ellerinize saglik diyorum..sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet İtalya'dayız. Valla şimdi sabah sabah koca bir kase içtim çorbadan kahvaltı niyetine. :)) Size de iyi hafta sonları diliyorum. Yorumlarınıza ve ziyaretlerinize çok çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  8. Çok lezzetli olduğu belli oluyor İlhan Bey. Kerevizin kokusunu çok severim ve çorbaya büyük güzellik katmış olmalı. Aslında çok da zor görünmüyor. Denemek, şifalı şifalı içmek lazım.
    Ellerinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz hanım hele kerevizi ve lahanayı da seviyorsanız mutlaka deneyin derim. Bu kadar sebzeyle şifalı bence de. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  9. Çorbaya bayıldım bir defa içindeki malzemelerin hepsini ayrı ayrı çok severim denenecekler listesine alındı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu çorbada sorun kereviz ve lahana yüzünden çıkıyor. :)) Bunları sevdiğinize göre bence yapın. Sağolun yorumunuz için.

      Sil
  10. Elinize sağlık.Nerede ise ana yemek gibi bir çorba olmuş :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, hatta ertesi gün iyice koyulaşmış, yemek niyetine yedim. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  11. Ilhan Bey..artik bizim buradaki muhabbet gecelerimizde sizde varsiniz ona gore..kulaklariniz cinlasada bu hep iyi yonde :)) Keyifli pazarlar diliyor kalan corbaniz varsa artik bir kasede benim icin iciverin bir zahmet diyorum :)) sevgiler.(Benden biktiginiz zamanda haber verin bileyim :))) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün akşam bitti artık çorba. :)) Ne demek bıkmak. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  12. İlhan bey ,sizi tebrik etmek isterdim güzel yemekleri paylaştığınız için .Dün barbuniyalı fasuliyeyi yaptım,eşim ve kızım çok sevdiler,her hafta bu yemekten istiyorlar ,biraz değişikler,bandırmalık yemek yaptım ,bence önemli olan ana fikir,son dadikada azıcık kalmış ve resim çektim,süper bir yemek oldu ,süper ,ellerinize sağılık,buzdolabımda 9 yemeğe yetecek yeşil fasul yerini aldı,bu hafta taze barbuniya da buzdolapta yerini alacak .
    Paylaştığınız bu italiyan yemek de beğenilecek (daha şimdiden bazı değişikler yapmaya kararlaştırdım:tereyağısız,et suyu olmayacak,çok az salça ve kırmızı toz biberli olacak,evdekilerin damak tadına göre ayarlamam lazım,sonuçta ana fikir çok güzel),tabi hafta sonu pazarı beklemem lazım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğendiğinize. Eşinize ve kızınıza da sevgilerimi yolluyorum. Hepinize afiyet olsun.

      Sil
  13. Valla İlhan bey bir geldiniz pir geldiniz blog dünyasına...yorumları okudumda nasılda övgüler var bende beğendim karışımı böyle egzantrik yemekler severim dünya mutfağı hep denediğim yaptığım şeylerde varz aten denemek istiyorum bende..bakalım benim eşim ve kızımda beğenecekmi...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeyler yazmışsınız çok teşekkür ederim. Yeniliğe açık olduğunuza göre mutlaka deneyin seveceğinize eminim. Eşinize ve kızınıza sevgiler.

      Sil
  14. Çok güzel değişik bir tarif tam da kış çorbası hele benim çocuklar sürekli hastayken en kısa zamanda deniycem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir antibiyotik etkisi yapıyor. Dediğiniz gibi kış çorbsaı. Aman hasta olmasınlar da gerek kalmasın. Çok teşekkür ederim ziyaretinize ve yorumunuza.

      Sil