11 Nisan 2012 Çarşamba

Enginarlı, Tavuk Salatası


Herhalde yaşamım boyunca yediğim enginardan daha fazlasını bu sene yemişimdir. Nedense artık çok bol, pazarlarda bütün tezgahlarda, marketlerin hepsinde bulunuyor. Bende nerede bulsam alıyorum ve rastladığım bütün enginarlı tarifleri yazıyorum.Bu tarifi de dün bir blogda gördüm ama bloğun adını yazmamışım. Akşam da yapıp yedik. Mayonez falan pek rejime uymadı ama adı salata ne de olsa. :) Neyse bu konuyu fazla kurcalamadan tarife geçelim.
Malzemeler:
Küçük boy göbek salata
2 adet haşlanmış enginar
1 adet haşlanmış tavuk göğüs
3 adet taze soğan
1/2 su bardağı haşlanmış mısır
1/2 demet dereotu
Hardal ( İstediğiniz miktarda )
Mayonez ( İstediğiniz miktarda )
1 adet limonun suyu
1/4 su bardağı zeytinyağı
Tuz
Tarif:
Yıkayıp suyunu süzdüğümüz göbek salatayı doğrayalım. Küçük küçük kestiğimiz taze soğan ve dereotunu ekleyip karıştıralım. İrice doğranmış enginarları ve didiklediğimiz tavuk etini ilave edelim.
Bir kasede hardal, mayonez, limon suyu, zeytinyağı ve tuzu iyice karıştıralım. Bu sosu salatamıza dökerek servis yapalım. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Eskiden hiç enginar yemezdim, şimdi acısını çıkarıyorum bunu da yapacağım, benim blogumda da var enginarlı bir tarif belki ilginizi çeker...

    YanıtlaSil
  2. Hemen girip bakıyorum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil