12 Nisan 2012 Perşembe

Çağlalı Salata





Çağlayı çok severim ama çok az bir süre piyasada olduğu için bir veye iki kere alırım. Bu tarifi gördüğüm zaman hemen yapmaya karar verdim çünkü salatadaki diğer malzemelerle çok uyumlu olacağını düşündüm. Gerçekten süper oldu. Bu tarifi yayınlayan tombultarifler.blogspot.com a teşekkür ediyorum.Yalnız tarifte erik sosu vardı, ben bulamadım ve nar ekşisiyle beraber nar sirkesi kullandım. Bence o da çok yakıştı. Bu arada nar sirkesi her evde bulunması gereken bir ürün. Ayrıca çok da ucuz. Malzemeleri yazarken miktar belirtmeyeceğim, isteğe bağlı siz ayarlarsınız.


Malzemeler:

Çağla
Atom salata
Mor lahana
Haşlanmış patates
Alaca soyulmuş salatalık
Nar ekşisi
Erik sosu ( Ben nar sirkesi kullandım )
Zeytinyağı
Tuz

Tarif:

Atom salatayı yıkadıktan ve iyice süzdükten sonra irice doğrayalım ve servis tabağının kenarlarına koyalım. Mor lahanayı yıkadıktan sonra rendeleyelim, tuzla biraz ovalayalım, atom salataların yanlarına yerleştirelim. Patatesleri ve salatalığı da irice doğrayarak aralara koyalım.
Önceden yıkayıp tuzla ovduğumuz çağlaları küçük küçük doğrayarak diğer malzemelerin üzerine serpiştirelim.
Zeytinyağı, nar ekşisi, erik sosu, tuz ile hazırladığımız sosu en üste dökelim, iyice karıştırarak servis edelim.

4 yorum:

  1. Nefis bir salata, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Mehabalar;siteme yaptığın zıyaret ve güzel yorumun ıcın çok tsk ederım.Soylarımızın aynı yerden olması çok güzel bır duygu.Tarifi rahat denemen için 5 su bardağı unu kullanıyorsun diyebilirim.Bardak boyları deyişebliyor bu yuzden 4 su bardagı unu kullanıp öyle ilave yap derim.Blogunu çok sevdım,salat tarifinde degısık ve güzel izlemeye aldım senı.Sevgıler...

    YanıtlaSil
  3. Bir kahve içimliği uğradım nefis bir salatayla karşılaştım.Denemeye değer, ve vitamin deposu .Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Değerli yorumlarınız için teşekküe ediyorum.

    YanıtlaSil