8 Nisan 2012 Pazar

Enginarlı, Zeytinyağlı Bezelye


Neredeyse tazesi çıkacak bizim derin dondurucu bezelye dolu. Ben bezelyenin zeytinyağlısını sevmiyorum aslında ama rejim uğruna bir şekilde değerlendirmem gerekiyordu, rahmetli annemin eskiden yaptığı bu yemek geldi aklıma. Tabi tam tarif yok ama aşağı yukarı malzemeler belli. Hem çok hafif hem de enginar ve bezelye çok yakışıyorlar. Galiba enginarın da tam zamanı. Gerçi eskiden onbeş gün falan piyasada olurdu, şimdi neredeyse senenin yarısı marketlerde mevcut.
Malzemeler:
3 adet enginar
2 su bardağı bezelye
1 havuç
1 adet kuru soğan
1 kesme şeker
1/2 su bardağı zeytinyağı
1/2 demet dereotu
1/2 limonun suyu
Tuz
Tarif:
Temizlenmiş ve iyice yıkanmış enginarları limonlu suda biraz haşlıyoruz, çıkarıp bir kenara bırakıyoruz. Suyunu atmıyoruz.
Tencereye zeytinyağını, kuru soğanı ve havucu alıp soğanların rengi değişene kadar kavuruyoruz. Üzerine bezelyeyi, tuzu, şekeri ve enginarı haşladığımız suyu koyarak bezelyeler hafif yumuşayana kadar pişiriyoruz. İrice doğradığımız enginarı ve dereotunu da ilave ederek kısık ateşte sebzeler iyice yumuşayana kadar tutuyoruz. Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. Allah razı olsun şu derin dondurucuları çıkarandan her şey taze gibi bende sık kullanıyorum ben bayılıyorum enginara ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İzmirdeki evimizin yakını enginar bahçeleri ile dolu ve babam bunu ustaca yapar.:)

    YanıtlaSil
  3. Evinizin yakınında enginar bol olduğu için çok şanslısınız, çünkü pazar ve markettekiler için iyi şeyler söylemiyorlar. Gerçekten geçen gün dolabın dibinde kalmış ayılkanmış olarak ve salamura suyu içinde ne kadar kaldığı belli değil, hiç bozulmamış. Bu da insanı düşündürüyor.
    Asiye hanım enginar da konur mu acaba derin dondurucuya?

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. seviyorum enginarı yahu : ) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil