14 Mart 2012 Çarşamba

Somon Gravlax


Tuzda somonu geçen hafta Lale'de yemiş çok beğenip tarifini almıştım, geçen günde bie yemek dergisinde daha değişik bir şeklini gördüm ve onu yapmaya çalıştım. Somon artık sofralarımıza çok sık girmeye başladı. Sebebi de yerli üretim de yapılıyor, fiyatı da makul seviyede. Yakında balık yasağının da başlayacağını düşünürsek bol bol yiyeceğiz demektir. Yalnız ne de olsa çiğ yendiğinden çok dikkat etmek gerekiyor. Sosu muhteşem oluyor. Cips, patates tava hatta ızgaralar yanında da çok uyumlu olacağını düşünüyorum.
Tarif:
500 gram kılçıksız fileto somon ( 1/2 somon yerli )
1/2 demet kaze kişniş ( Ben tazesini bulamadım, çok az kuru kişniş kullandım )
1/2 demet dereotu
1 kahve kaşığı anason tohumu
1 kahve kaşığı karabiber
1 su bardağı kaya tuzu
1 su bardağı şeker
Çok az vodka
Limon kabuğu ve portakal kabuğu rendesi
Sosu İçin:
1/2 adet rendelenmiş ve limon suyuyla harmanlanmış kereviz
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 yemek kaşığı hardal
Biraz limon suyu
Tuz, karabiber
Tarif:
Somon dışındaki tüm malzemeyi iyice karıştırıyoruz. Balığı tam olarak alacak bir kabın alt kısmına malzemenin yarısını yayıyoruz. Üzerine balığımızı koyuyoruz. Üzerine tekrar kalan malzemeyi yayıyoruz. Kabın etrafını streçle sıkıca sarıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz. 3 gün orada kalacak. 3 gün sonra balığı çıkarıyoruz ve suyun altında yıkayarak servis tabağına alıyoruz.
Mayonez, yoğurt ve hardalı karıştırıyoruz. Rendeleyip, limonla harmanladığımız kerevizi de içine koyuyoruz. Tuz ve çekilmiş karabiberle tatlandırıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder