15 Mart 2012 Perşembe

Adana Çorbası


Martın sonuna yaklaştığımız bu günlerde dışarıda yağan lapa lapa karı görünce aklıma çorba geldi. Ankara'da geçen çocukluk günlerinden gelen bir alışkanlık herhalde. Her kar yağdığında rahmetli annem mutlaka bir çorba yapar, çocukların da yemsi için mutlaka bir ön reklam faslı olurdu. Demek o zamanlar çorbayı çok sevmezmişim. Halbuki şimdi en sıcak yaz günlerinde bile her gittiğim yerde çorba içmenin yollarını ararım. Bu tarif de yirmi sene öncesinden. Defterime de çok iyi hatırlıyorum, Ekrem Muhiddin Yeğen'in ( Müthiş bir yemek kitabıdır) kitabından çekmiştim. Adı Adana çorbası ama acaba benmi acı kısmını es geçtim bilmiyorum, hiç acı bir baharat yok tarifte.
Malzemeler:
200 gram kıyma
8 su bardağı et suyu ( ben tablet kullandım)
1/2 su bardağı haşlanmış nohut
1 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı sirke
2 tatlı kaşığı kekik
Tuz, karabiber
Tarif:
Bir tencereye 8 su bardağı et suyu koyarak kaynatalım, kaynayınca haşlanmış nohutu, domates salçasını ve tuzunu koyarak ocağın altını iyice kısalım.
Kıymaya tuz ve karabiber ilavesiyle yoğuralım ve fındık büyüklüğünde parçalar kopararak, avucumuzda yuvarlayıp köfteler yapalım. Köfteleri içinde un olan bir kaba alıp, una iyice bulaşmalarını sağlayalım ve tencereye alalım. 20 dakika haşlayalım. Sonra tencereyi ateşten alarak çorbaya sirke ve kekiği koyalım ve iyice karıştırarak servis yapalım.

1 yorum:

  1. ooooh kokusu buralara geldi ellerinize sağlık yemek kitabını merak ettim doğrusu ...

    YanıtlaSil