21 Mart 2012 Çarşamba

Piliç Pane





Pazartesi günü tekrar rejime başlama kararı aldıktan sonra sanki şartmış gibi yüksek kalorili şeyler pişirmeye başladım. Halbuki yakın zamana kadar eve margarin girmiyordu. Eski defterleri karıştırırken bu tarifi buldum ve yapmaya karar verdim. Yanına dört yıldız koyduğum tariflerden. Gerçi şimdi hazır pane sosları var ama üzerindeki tarife göre pişirince içi pişmiyor veya ben beceremiyorum. Kaloriyle falan işim olmaz diyorsanız (kişi başı 1700 kalori) mutlaka deneyin, tavsiye ederim.
Mazemeler:
4 adet tavuk baget
1 çorba kaşığı tereyağ
1 kahve fincanı un
1.5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
1 su bardağı galeta unu
1 adet yumurta
Ayçiçek yağı
Tarif:
Tencereye ayçiçek yağını koyalım, kızınca tavuk bagetleri tavaya alalım, tavanın kapağını kapatalım. Bagetlerin altı hafif kızarınca çevirelim, üst kısımlarını da kızartıp tavayı bir tarafa alalım.
Bir tencereye tereyağını koyalım, eriyince unu ekleyelim, sürekli karıştıralım. Yaklaşık iki dakika sonra sütü koyalım, karıştırarak koyu bir sos elde edelim. Tuzunu da koyarak ocağın altını kapatalım ve sosun soğumasını bekleyelim. Diğer tarafta soğumuş olan bagetleri alarak iyice sosa bulayalım ve soslu bagetleri altını yağladığımız bir tepsiye dizelim ve sosların iyice donmasını bekleyelim.
Tavaya ayçiçek yağını koyalım ve bagetleri de tavaya alarak her iki tarafları kızarana kadar pişirelim. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder