19 Mart 2012 Pazartesi

Karnıbahar Tavası


Bence karnıbaharın en lezzetli şekli. Bu arada karnıbaharı alırken pazarcı teyzeden (teyze diyorum ama aslında benden çok genç olmalı) püf noktalarını da öğrendim. Karnıbaharın beyaz, sıkı ve ele ağır geleni makbulmüş. esmer ve seyrek olanlar işe yaramazmış. Hatta 100 gramında 32 kalori varmış. (Herhalde bu tarifte geçerli değil, haşlamasında falandır.) Aslında ben her türlüsünü seviyorum. Bol tuzlu suda haşlanmış, yanında da siyah zeytinle süper meze oluyor.
Malzemeler:
1 küçük boy karnıbahar
1/2 limonun suyu
1 çay bardağı un
1.5 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
2 yumurta
Ayçiçek yağı
Yoğurt
Tuz
Tencereye suyu koyalım, içine 1 çorba kaşığı tuz, 1/2 limonun suyunu koyarak kaynatalım ve içine birkaç parçaya ayırdığımız karnıbaharı atalım, hafifçe yumuşak bir hal alıncaya kadar haşlayalım. ( Çok haşlarsak kızartırken dağılıyor)
Haşlanan karnıbaharları sudan çıkaralım ve çiçek çiçek ayıralım. Sonra bunları önce una, sonra kaşar peynirine en son da yumurtaya bulayıp, içinde kızgın sıvıyağ bulunan tavada karnıbaharların önce bir, sonra da diğer tarafları pembe bir hal alıncaya kadar kızartalım. Servis tabağına aldıktan sonra üzerine yoğurt koyup yiyebiliriz. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. işte ablamın ne zamandır yap yap diye başımın etini tarif nedense inada bindirdim işi : ) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. mmmm çok kalorili olsada enfessss:)

    YanıtlaSil
  3. Sayın blog yöneticisi paylaşımlarınızı ekip olarak çok beğendik. İlginç ve güzel paylaşımlarda bulunuyorsunuz. Prefabrik konteyner olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil