24 Mart 2012 Cumartesi

Ekşili Maraş Çorbası


Önceden de söylemiştim, çorbayı çok seviyorum. Ara sıra yaptığım rejimler sırasında et, balık falan aramıyorum da çorbayı birde meyveyi çok arıyorum. Hani böyle yarım elma, 1/4 muz hesabı varya benim en çok zoruma giden durum bu. Birçok rejimde çorba da kaşık hesabı, 1kaşık, 2 kaşık gibi. Dün aşure ayında ( aşure ayı mı deniyordu acaba? ) alınan ama yapılmadığı için paketiyle duran buğdayı erzak dolabında görünce değerlendirmek istedim ve dergi, kitap, internet ve tarif defterlerinde yapılan araştırmadan sonra bu çorba da karar kıldım. Çok da güzel oldu, hem besleyici hemde çok lezzetli.
Malzemeler:
1/2 su bardağı aşurelik buğday ( 1 gece önceden ıslatılmış ve haşlanmış )
1/2 su bardağı nohut ( ben konserve haşlanmış nohut kullandım )
1/2 su bardağı haşlanmış kırmızı mercimek
250 gram ıspanak
4 diş sarımsak
1 adet limon suyu
2 çorba kaşığı tereyağı
Tuz, pul biber
Nane
Tarif:
Buğday, nohut ve mercimeği bir tencereye alarak üzerine kaynar su koyuyoruz ve beş dakika kaynatıyoruz. İyice yıkayıp süzdüğümüz ıspanakları küçük küçük doğruyoruz ve çorbaya ilave ediyoruz. Dövülmüş sarımsakları, baharatları ve limon suyunu da ekleyip, ıspanaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Tereyağını eritiyoruz, nane ve pul biber ilavesiyle iki dakika ateşte tutup, çorbanın üzerine gezdiriyoruz. Afiyet olsun.

1 yorum: