12 Kasım 2011 Cumartesi

Kereviz Pane





Eğer kereviz sevmeyen bir çocuğunuz varsa ve senede hiç olmazsa 1 - 2 defa yese ne iyi olur diye düşünüyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin. Rahatlıkla börek diye veya tavuk diye hatta balık diye yutturabilirsiniz. Buna ne gerek var bilmiyorum ama rahmetli annem sevmediğim bir yemeği bana böyle yedirmeye çalışırdı. Sanki kereviz veya ebegümeci veya her neyse yemek şartmış gibi. Ben kerevizin her halini severim. Ama panesi gerçekten harika, kerevizin o keskin aromasını duymuyorsunuz.



Malzemeler:

2 kereviz
1/2 limon suyu
1 çay bardağı un
1 çay bardağı mısır unu
1 yumurta
Tuz
Karabiber
Sarımsaklı yoğurt
İstediğiniz garnitür ( Ben brokoli kullandım )







Tarif:


Derin bir kaseye su ve limon suyunu koyalım. Kerevizleri soyalım, yarım santim kalınlığında yarım ay şeklinde doğrayalım ve limonlu suyun içine atalım. Soyma işlemi bitince bir tencereye su koyalım, biraz limon suyu ekleyelim, kerevizleri içine atalım. Kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirelim. Pişince süzgeçe çıkaralım.
Kaselere un, mısır unu ve çırpılmış yumurtayı koyalım. Yumurtaya tuz ve karabiber koyup karıştıralım. Tavada sıvı yağımızı kızdıralım. Kerevizleri önce una, sonra yumurtaya, en son da mısır ununa bulayım yağda kızartalım. Servis tabağına alınca üzerine sarımsaklı yoğurt koyup garnitür eşliğinde sunalım.

2 yorum:

  1. yarın deneyeceğim kereviz seviyoruz ama değişik bir tarif denemek hoş olacak ellerinize sağlık : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereden buldunuz bunu? :)) Ne kadar zaman oldu paylaşalı. İyi oldu ben de unutmuştum. Tam da mevsimi yapayım. Teşekkür ederim.

      Sil