17 Ekim 2009 Cumartesi

Acıka




Acıkayı her ne kadar Çerkez'ler sahiplense de, kıyısından köşesinden bütün mutfaklarda değişik yapılış şekilleriyle ve değişik baharatlarla görmek mümkün. Çerkez'ler hem cevizli hem de cevizsiz yapıyorlar ve cevizsiz olanı yemeklerde kullanıyorlar. Ben çerkez tavuğunu acıkalı yedim, biraz yadırgadım. Alışık olduğumuz çerkez tavuğu tadından farklıydı. Cevizli olanını sabah kahvaltılarda ekmeğe sürerek veya akşam çayın yanında gene ekmekle veya sandviç içinde yiyebilirsiniz. Yalnız kilo sorununuz varsa çok kötü, çünkü inanılmaz iştah açıyor. Bir de tariflerde "poy" diye bir baharat adı geçiyor. Bodrum'daki baharatçılarda bulunmuyor, hatta bilmiyorlar bile. Bugün poy hariç diğer malzemeleri aldım ve akşam yaptım. Bir taraftan zayıflama hapları, diğer yandan acıka. Bakalım sonu nereye varacak?

Malzemeler:

1 su bardağı dövülmüş ceviz
5 - 6 çorba kaşığı biber salçası
5 - 6 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı kişniş
1/2 tatlı kaşığı feleğen
1/2 tatlı kaşığı karabiber
sıvıyağ
tuz

Tarif:

Salçayı, biraz sıcak suyla eritelim. Ceviz ve sarımsakları robotta çekelim, salçaya ilave edelim. Sıvıyağı yavaş yavaş dökerek salçaya yedirelim. Diğer baharatları da koyalım ve iyice harmanlayalım. Kavanoza koyup ağzını iyice kapatarak uzun süre buzdolabında saklayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder