31 Ocak 2009 Cumartesi

Kaşarlı Kalamar Izgara

Kalamar pahalı bir deniz ürünü. Yaklaşık bir aydır " Metro " markette yukarıda gördüğünüz ufak boy bir kalamar çeşidi satılıyor ve normalin beşte bir fiyatına. Hep almak istiyordum ama açıkcası bu kadar ucuz olmasının altında birşey olabileceğini düşünerek vazgeçiyordum. Geçen gün başkalarının da almasından cesaret bularak aldım. Ben kaşarlı ızgarasını yaptım , nefis oldu. Aslında boy olarak dolmaya da çok elverişli. Bugünlerde yolunuz metro markete düşerse alın derim, hatta yeriniz ve paranız varsa çok alın ve dondurun. Bu arada ızgara yaparken ayırdığım kafa ve kollarını atmadım, ileri bir tarihte başka deniz ürünleriyle beraber kokoreç yapacağım. Kokoreç de ilginç, yapınca onun da tarifini yazarım.
Malzemeler:

4 adet ufak boy kalamar
4 ufak parça kaşar peyniri
Zeytinyağı

Terbiyesi için:

2 çay kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı limon suyu
2 çay kaşığı cep sodası
2 çay kaşığı sirke
Tuz





Tarif:

Kalamarların kafalarını kopartıp çıkarıyoruz, göz kısımları ve civarındaki kıkırdak kısmı attıktan sonra ister saklıyoruz kullanmak üzere, isterseniz de atabilirsiniz. Gövde kısımının içinde ince saydam bir tabaka var onu çıkarıp atıyoruz ve güzelce yıkıyoruz. Derin bir kaba terbiye edeceğimiz malzemeyi koyuyoruz, kalamarları da ekledikten sonra yaklaşık beş dakika kuvvetlice ovuyoruz. En az bir saat dinlendiriyoruz. Bir saat sonra kalamarların içine birer dilim kaşar peyniri koyuyoruz, üzerine de fırça yardımıyla zeytinyağı sürüyoruz. Kaşarların eriyip akmaması için ağız kısmını kürdanla kapatabiliriz. Fırın ızgarasında bir tarafı pembeleşince diğer tarafını çevirip, o tarafta pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

2 yorum:

  1. Cep sodası dediğiniz karbonat mı oluyor acaba .Çünkü bildiğim karbonatla terbiye ediyoruz ya ordan karbonattır kanısına vardım.Elinize sağlık kalamarın baharatlı ızgarası da çok güzel oluyor siz mutlaka yapmışsınızdır da aklıma geldi metroya gittiklerine siparişimi vereyimde yapayım canım istedi şimdi:))Ellerinize sağlıklar olsun .Bloğunuzun temasıda çok huzur verici iç açıcı olmuş hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında galiba tam olarak karbonat değil. Ben her yerde arar bulurum cep sodasını. Eskiden daha zor bulunurdu şimdi " kenton" çıkarmış, büyük marketlerde bulunuyor. Evet blogda tema olarak prof. yardım istedim apım aşamasında daha yapım aşamasında. Beğendiğinize sevindim. Teşekkür ederim.

      Sil