30 Ocak 2009 Cuma

Peynirli Kek




Bakmayın böyle şekilsiz gözüktüğüne, o benim beceriksizliğimden. Tadı gerçekten nefis. Geçen sene ablamda yemiştik. Ben pek hamur işlerinin tarifini almam ama o kadar güzel olmuştu ki hemen yazdım ve ancak dün yapabildim ama herhalde sık sık gündemimde olacak.

Malzemeler:

2 su bardağı un
2 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
İstediğiniz miktarda beyaz peynir ( Ben lor peyniri kullandım )
2 adet haşlanmış patates
1/2 demet dereotu
1 paket kabartma tozu
Tuz

Tarif:

D
erin bir kaba unu, yağı, peyniri, haşlanarak ezilmiş patatesi, ince doğranmış dereotunu, kabartma tozunu, yumurtalardan birini, diğerinin beyazını ( sarısını ayırıyouz ), tuzu koyarak iyice karıştıralım. Kek kalıbının içini yağlayalım ve bütün malzemeyi içine boşaltıp, yayalım. Üzerine ayırmış olduğumuz yumurtanın sarısını fırça yardımıyla sürelim.Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Bu keki bende çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla iyi ki yorum yaptınız da bu paylaşımım aklıma geldi. Ben bu tarifi çok severim ve çoktandır unutmuştum. Çok teşekkür ederim.

      Sil