11 Aralık 2008 Perşembe

Ahtapot Kavurma


Bir pazar sabahı balık almak için Güllük'te balık haline gittim."Gel kahvaltı edelim" dediler. Bir çay içmek niyetiyle sofraya oturdum. Ortaya konmuş bir tencere içinde ahtapot yemeği vardı ve sıcak ekmek eşliğinde bu yeniyordu. Kahvaltıda çorba,ciğer ızgara falan duymuştum ama ahtapota ilk defa rastladım. Ayıp olmasın diye bir parça ekmekle beraber yedim. İnanılmaz bir lezzetti. Tabiki hemen tarifi aldım ve balıkla beraber 1 adette büyükçe boy bir ahtapot satın aldım. Aynı akşamda pişirdim. Çokta sükse yaptı. Tavsiye ederim deneyin ama siz gene de kahvaltıda değilde rakı eşliğinde keyifli bir akşam yemeğinde yapın.
Malzemeler:
Orta boy bir ahtapot
1 adet kuru soğan
2 adet sivribiber
3 adet domates
1.5 çay bardağı zeytinyağ
tuz,karabiber,kırmızı pulbiber
Tarif
Ahtapotun sadece kafasının içini temizleyerek bol suda yıkayalım. Düdüklü tencereye koyarak üzerini geçecek şekilde su koyalım.2 adet kesme şeker, 6-7 adet maydanoz sapı, 2 diş sarımsak (soyulmamış) ve kabukları soyulmamış bütün bir soğan atarak yaklaşık 40 dakika kaynatalım. Tencereden çıkarıp soğumaya bırakalım.
Tavaya zeytinyağını koyalım, soğanı pembeleşinceye kadar kavurup sivribiberleri ekleyelim. Domatesleri kabuklarıyla doğrayıp tavaya atalım ve kısık ateşte ara sıra karıştırarak kavurmaya devam edelim. Domatesler suyunu çekince doğramış olduğumuz ahtapotları, karabiber ve tuzunu koyalım. 2 çay bardağı sıcak su ilavesiyle 10 dakika daha pişirip servis tabağına alalım. Arzuya göre üzerine limon sıkabiliriz. Kırmızı soğan ve roka eşliğinde yiyelim.

2 yorum:

  1. Herşey çok güzel. Ahtapot leziz. Ama tarifte anlayamadığım birşey var; girişte ahtapot büyüktü, tarifte ortaboy olmuş?

    ahtapotun kalanını bahçedeki kediler mi kaptı gene?

    YanıtlaSil
  2. :) Ahtapot haşlanırken küçülüyor.Ama dediğin doğru senin de bildiğin üzere her ahtapot pişirişte bir kısmını da kedilere kaptırıyoruz.

    YanıtlaSil