15 Aralık 2016 Perşembe

BALIK HALLERİMİZ

Tabii ki içimizden hiçbir şey yazmak gelmiyor hergün bu kadar şehit verilirken ama diğer taraftan günlük yaşantımıza hiçbir şey olmamış gibi devam etmemiz de şart. Bu yaratıkların istediği tedirginlik yaratmak değil mi? O zaman buna fırsat vermeyeceğiz. Bu paylaşımı bunları düşünerek yapıyorum.

Son iki senedir balık mevsimi sönük geçiyordu biliyorsunuz hep şikayet ettik balık az diye ama bu sene şu ana kadar çok iyi gidiyor hem balık çeşidi fazla, hem bol, hem de ucuz. Ben ucuz deyince kızanlar var ama koskoca palamutları bir ara tanesi 5 tl. ye aldık. Yukarıda semtimden bir manzara, boğaz balıkçı tekneleriyle dolu.

Bu da aynı gün sahilde balık tutanlar. Balığın bol olması iyi de en güzel yürüyüş parkuru neredeyse iptal oluyor. Devamlı üzerinizden vınlayarak geçen üzerinde iğnelerle misinalar. :))))

Gene aynı gün kovada palamutlar. Bana çok ilginç geldi palamut denizden çıkınca hemen ölüyor bu da bence daha iyi. Şimdi gelelim son günlerde bizim evin balıklı hallerinden görüntülere. Koku eve siniyor diye evde balık pişirmeyenler var. Artık o kadar güzel koku hapsedici spreyler var ki balık pişerken bile kokuyu duymuyorsunuz ama yok böylece dışarıda yemeğe gitmek için bahane oluyor derseniz onu bilemem. :))))

Facebook sayfamda da paylaşmıştım Kadıköy çarşısında balıkçı tezgahları. İnsan seyretmeye doyamıyor, o kadar bol ve çeşitli balık var ki hepsinden almak geliyor içimden.

Artık Karadeniz hamsisinin tam zamanı, kar da az çok yağdı hamsiler iyice yağlandı. Bu durumda bizim evde de sık sık pişiyor. Sebzeli hamsi benim en sevdiğim şekli.

Hamsilerin kılçıklarını da ayıklıyoruz. Ben yuvarlak güveç kullandım tabii ki tavda da olur. Güvecin altına derili kısmı alta gelecek şekilde balıkları diziyoruz. Üzerine limon ve tuzla hafi f ovaladığımız kuru soğan, taze soğan ve maydanoz karışımını yayıyoruz. Üzerine tekrar hamsileri bu sefer derili kısımları üste gelecek şekilde diziyoruz. Üzerlerine fırça ile zeytinyağı sürüyoruz, fırında balıkların üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Tavada yapacaksanız ocakta da oluyor.

Bu da çinekop tava. Çok az zeytinyağında ( ayçiçek değil zeytinyağı ) sadece mısır ununa bulayarak kızarttım nefis oldu.

Limonlu somon şiş. Somon her mevsim bulunduğu için adeta balık bulunmadığı zamanlar kurtarıcı oluyor. Yanında patates püresi ile yedik, patates zaten balığa en yakışan garnitür.

Balıkları kuşbaşı doğradıktan sonra çok az zeytinyağı, limon suyu, taze kekik, tuz ve karabiber ile marine edip bir saat buzdolabında bekletiyoruz. Sonra şişlere diziyoruz.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine koyup fırınımızı ızgara konumuna getiriyoruz.

Üzerleri kızarınca çevirip diğer yanını da aynı şekilde pişiriyoruz.

1. Oyy çok leziz görünüyorlar, kokusu burnuma geldi:) evde balık kokusu gerçekten kötü oluyor kış günü çok cam kapıda açılmıyor ama yinede bizde evde pişirenlerdeniz.Dışarda yediğimiz sayılıdır.Balık evde daha bir doyasıya yeniyor sanki:)Ellerinize sağlık.

2. Evet kokuyor ama dediğim gibi şimdi çok kuvvetli koku önleyici spreyler var. Çok doğru evde doya doya yiyorsunuz ama dışarıda porsiyonu dünya parası. Teşekkür ederim yorumunuza.

3. Her bir balık tarifiniz ayrı nefasette. Birbirine tercih edemem. Bu sene gerçekten balık bol, fiyatlar da makul. Palamut çok ucuzdu. Afiyet olsun...

1. Valla balığı yeri geliyor çiğ bile yiyorum onun için lezzeti çok da önemli değil. :)) Bu kadar bolken bu kadar ucuzken fazla tüketilmediğini biliyorum gerçekten yazık. Teşekkür ederim yorumunuza.

4. İstanbul' dan sonra yerleştiğim İzmir' de de balık keyfini sürdürüyorum. Bizim burda en çok yediğimiz sardalya.. bayılıyorum bu balığa.. Biz de genellikle unluyoruz ve zeytinyağında kızartıyoruz.. Kılçıklarıyla yiyorum. Dediğiniz gibi palamutları o ucuz zamanda dondurucuya bol bol attım. Sardalya da burda kilosu 10 tl. Hamsi 18 tl yazıyordu fotolarda şaşırdım :/

1. Sardalyayı bende çok severim.Gerçekten İzmir'de çok bol olur. Hamsi bu sene bol ama fiyatı hiç dşmüyor, neredeyse en pahalı balık. Teşekkür ederim yorumunuza.

5. Balık başka, sizin tarifler ayrı başka..Mutlaka deneyeceğim, sebzeli hamsiyi...Bende ev kokmasın, aman balık yiyelim diye, soğuk da balkonda tüneyenler denim :))

1. Sebzeli hamsi bence adı hamsi böreği de olabilir,aynı börek kıvamında oluyor. Balık o kadar faydalı bir ürün ki koksa bile o kadar önemli değil bence. Sağolun yorum için.

6. of of boğaz kadıköy ve balıklar ve hamsi nefis post nefis :)

1. Boğaz tabii ki balık cenneti ama bazen sırf balık almak için <Kadıköy'e gittiğim de oluyor. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

7. Ellerinize sağlık. Keyifle okudum postunuzu, iyi geldi. Dediğiniz gibi kendimizi koyvermek yok. Terörün yıldırmak, korkutmak, ruhen ve bedenen çökertmek gibi amaçlarını el birliğiyle gerçeğe dönüştürürüz yoksa..
    Sebzeli hamsiyi güveçte hiç denemedim. Çinekopu da hiç tavada kızartmamıştım. Tecrübeleriniz ve önerileriniz teminat yerine geçiyor, çok çok teşekkürler.

(Balık kokusu için eski bir cezvenin içine su koyup 3-5 damla çamaşır yumuşatıcı ekleyerek ocakta kaynattığınızda hiç mi hiç koku kalmıyor mutfakta.)

1. Kendimizi koyvermiyoruz ama her yerde, herkesden de şüphelenmeye başladık. Ne güzel şeyler yazmışsınız çok teşekkür ederim. Yumuşatıcıyı deneyeceğim ilk balık pişirmede.

2. Kesinlikle ben de deneyeceğim koku için Zeugma nın tavsiyesini.. teşekkürler 😊

8. Şimdi orada olmak vardı-balık yemek icin-gece vakti olmuyor bu blog paylasimlari:))dikkat et te o sahilde turlarken oltalara takilma:)) -memleket hallerine hiç deginmiyorum,kızgın ve uzgunum-sağlıcakla kal! Afiyet olsun (hamsi yerken bir tabakta benim için yiyin-kafasız olsun ama:))))

1. Güldüm yorumuna evet biraz zayıf olsam takılıp giderim denize bir oltaya takılıp. :)))) Hele dün akşam memleket hali olmeyecek oldu dünya hali. Ankara, Zürih, Berlin, gece hiç bitmeyecek zannettim. Teşekkür yorum için.

9. ama yaa her balık paylaştığınızda canımız çekiyor ki :D

1. Valla bemanim bazen kahvaltıda ble canım çekiyor da , " abartma İlhan " diyorum. :)) Sağol yorum için.

10. Ellerinize sağlık ve afiyetler olsun :)

1. Şu sıralar ne kadar yersek o kadar iyi. Balık mevsiminin sonun geliyoruz bile. Teşekkür ederim yorumunuza.

11. Balık tutanları seyretmek ayrı keyif ama sahil yollarını da işgal etmeseler iyi olur tabi. Bir de yerlerini belliyolar iyice, başkalarına izin vermiyorlar balık tutsunlar. Herkes ayrı kaçık bu ülkede. Artık herkese kızıyorum valla, hiç hoşgörü falan da kalmadı bende. Milletçe delirmenin eşiğindeyiz.
    Somon şişler de, hamsiler de, çinekoplar da nefis görünüyor. Bu ara benim tekir yiyesim var ama küçücükleri bile 25 TL tezgahlarda. Bakalım düşmese de alıcaz artık. Vakti kısa.

1. Çok doğru söylüyorsun hele Cumartesi, Pazar günleri Boğazda yürünmyor. Dediğin gibi yanlarında başkalarını da istemiyorlar. Her şeye kızmakta haklısın öyle bir hal aldı ki artık bu ülkede olan hiçbir şeye şaşırmıyoruz. Bilgisayarım servisteydi uzun süredir, telefondan da bu işler zor geliyor bana onun için cevap gecikti, özür. Teşekkür ederim yorumuna.

12. Ellerinize sağlık. Her biri ayrı güzel ama hamsi beni benden aldı.
    Haklısınız yaşananlar dayanılacak gibi değil.
    Sağlıkla kalın.

1. Hamsi konusunda haklısınız bende bir balık restoranına bile gitsem hamsi yiyorum. Yaşananlar akıl alır gibi değil ve çaresiz katlanıyoruz.Teşekkür ederim yorumunuza.

13. Balığı çok severim kokusundan hiç rahatsız olmam. Her biri ayrı güzel balık tarifleri vermişsiniz ellerinize sağlık.

1. Teşekkür ederim yorumunuza ben de balığı kahvaltıda bile yiyebilrim.:)

14. İyi geceler İlhan bey uzun zaman olmuş bloğunuza yeni post girmemişsiniz.Ben sizin bu postunuzu okumuştum sanırım o an vaktim yoktu yorum yazamamışım,üzüldüm es geçtiğime.Yeni tariflerinizi bekliyoruz lütfen ihmal etmemeniz dileği ile hayırlı geceler diliyorum.

1. Haklısınız bilgisayarım bozuktu birkaç kere telefonumdan denedim ama beceremedim. Çok teşekkür ederim lginize ve yorumunuza. :))