23 Aralık 2013 Pazartesi

PAPAZ YAHNİ (HİNDİ ETİYLE, NOHUTLU)

Papaz yahni Osmanlılardan beri bilinen Türk mutfağının en sevilen yemeklerinden biri. Ben zaten arpacık soğanıyla yapılan bütün yemekleri çok seviyorum. Yemeğin aslı dana veya kuzu etiyle yapılıyor, ben hindi etini kullanmak istedim onun için açıkcası tereddütlerim vardı. Bir takım tedbirler aldım örneğin hindi etini pişirmeden bir saat önce soya sosu, tuz, çekilmiş karabiber, az yoğurt, soğan suyu, zeytinyağı ve dövülmüş bir diş sarımsak ile marine ettim.



Tabii en büyük sorun bir torba (pardon filede satıyorlar) arpacık soğanını soymak.



Tam kırk adet. Gözlerimizden yaş gele gele soydum. :)) Ne kadar acıymış soğuk suyun altında yapınca gözü yakmaz derler ama nerede.



Biraz tereyağında marine ettiğimiz hindi etlerini kavuruyoruz. Saldığı suyunu çekene kadar bu işleme devam ediyoruz. Suda eritilmiş bir kaşık salçamızı katıp karıştırıyoruz.



Etler suyunu çekince önceden haşladığımız nohutları ilave ediyoruz, karıştırarak kavurmaya devam ediyoruz. Yaklaşık beş dakika sonra ikiye bölünmüş iki diş sarımsağı, karabiberi, tuzu, kimyonu ve bir bardaktan biraz fazla tavuk suyunu ( ben tablet kullandım) koyuyoruz.


Su kaynar kaynamaz arpacık soğanlarımızı da ekliyoruz.




İyice karıştırıyoruz ve soğanlar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Benim bir sorunum da arpacık soğan kullandığım zaman pişince soğanların dağılmasıydı. Halbuki arpacık soğanları yemeğin suyu konduktan sonra eklenirmiş. Afiyet olsun.

25 yorum:

  1. Hindi eti bizim eve girmiyor malesef esim sevmeyince..Bencede en zor kisim arpacik soganlari :) Ama sonuç nefis olmuş ellerine sağlık ..Afiyetle yiyin..

    YanıtlaSil
  2. Terbiye edince eşinin anlaması mümkün değil ama kandırmaya da gerek yok tabii. :)) Arpacık soğanları göz yakmasa sorun değil de. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. eskı bır yemektır bende et le yaparım arada arpacık soğanları soyulmusta satılıyor artık onlarıda denebılırsınız elınıze sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet soyulmuş hazır var ama tercih etmiyorum. Ama hatırlattığınız iyi oldu alıp atmak gerek dolaba acil durumlar için. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. Eline saglik..bir iki tabakta bize gonderseydin keske,makarnaya talim ettikte oglende)) arpacik sogani soymak hic isime gelmez birde burdakiler daha buyuk:( hindi etini kuru olusu nedeni ile pek alip yapmam ama sanirim bu marine ile yumusak ve guzel olmustur..aslinda ne kadar guzel yemeklerimiz var ama ancak senin gibi ilgili arkadaslar sayesinde ogreniyoruz. Afiyetler olsun. Simdiden yeni yilinizi kutluyorum.Saglikli guzel mutlu bol yemeli arada raki icmeli nese li bir yil diliyorum sana ve tum aileye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak soğanın hazır satılanları da varmış. Marine edilince hindinin kuruluğu kalmıyor hatta kekikle falan kuzu etini bile andırıyor. :)) Sizin de yeni yılınız kutlu olsun. Şansla beraber gelsin.

      Sil
  5. Hindi etinin kırmızı etten hiç farkı yok, bizim evde çok kullanılıyor. Bende mantar ve hindi etiyle sote yaparım sık sık, seviyorum :)
    İlhan cidden adım adım fotoğraflayarak anlatman çok faydalı oluyor. Arpacık soğanını da severim normal soğanıda ve yemeklere çok yakışıyor. Ellerine sağlık nefis bir tarif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolestrol de sıfır hindi etinde. Özellikle benim yaştakiler için en önemli
      kısmı bu. Ayrıca terbiye ederek bayağı lezzet kazanıyor. Teşekkür ederim yorumun için.

      Sil
  6. Yahni harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Bende denemiştim hindi etiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuza. Yeni yıl size mululuk ve şans getirsin.

      Sil
  7. soğanları soymaya yetmiş bence.harika görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zor oluyor biraz soyması ama dediğiniz gibi sonunda değiyor. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Oo çok leziz duruyor. Soğanlı yemeklere bayılırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğan ne kadar çok konursa yemek o kadar lezzetli oluyor. Hele yahniye çok ç.ok yakışıyor. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  9. Dünya da soğanın bu kadar çok kullanıldığı başka mutfak var mıdır acaba. Bol soğanlı et yemeklerini çok seviyoruz. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa'da bizden çok kullanıldığını biliyorum ama galiba daha çok çiğ olarak. Kokusu olmasa ben de her şeyle yerim. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  10. İlhan bey ellerinize sağlık dediğiniz gibi hindi eti ile yapılanı pek duymadım bende kuzu veya dana ile yapıyordum. Ama bu da çok hafif olmuştur eminim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Hindiyi önceden terbiye edince çok değişiyor tadı. Deneyin tavsiye ederim. Hem de sağlıklı. Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili İlhan, bu yemeği mutlaka yapacağım. Arpacık soğanları soymak gerçekten çok zor ama göze alıyorum :))
    Bence çok besleyici ve lezzetli bir yemek olmuş. Ellerine sağlık. Arpacık soğanların sonradan koyulduğunu bende bilmiyordum. Önemli bir bilgi oldu, teşekkür ederim...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık yorumcuları dediği gibi hazır soyulmuş da satılıyor büyük kolaylık. Eğer yahniyi seviyorsan hindiyle denemeni öneririm. Bence artık kolestrolsüz sağlıklı olarak bildiğimiz hindiye alışmamız gerekiyor. Ayrıca terbiye edince çok da güzel oluyor. Soğanın sonradan koyulduğunu ben de yeni öğrendim ve çok işime geldi. :)) Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  13. arpacık soğanda yemeklere nasıl yakışıyor değil mi. Ellerinize sağlık. Çok lezzetli olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bnece her yemek arpacık soğanıyla yapılabilir ama evde devamlı soğan soyan birinin olması gerekir. :)) Veya hazır alınacak. Sağolun yorumunuz için.

      Sil
  14. ELLERİNİZE SAĞLIK
    ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
    ARPACIK SOĞANI SOYMAK SA TAM BİR KABUS
    AMA ŞİMDİ ONUNDA KOLAYI VAR
    SOYULMUŞLARI SATILIYOR ZAMANI OLMAYANLAR İÇİN
    BU ARADA YENİYILINIZ HAYIRLI OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hazır soyulmuşları var ve gerçekten büyük kolaylık. Yeni yıl size de sağlık, mutluluk, bol şans getirsin. Teşiekkür ederim yorumunza.

      Sil