16 Ağustos 2012 Perşembe

BADINCAN BÖREĞİ ( KABAK BÖREĞİ )

Badıncan böreği XIX. yy.İstanbul mutfağının önemli yemeklerinden birisiymiş. Osmanlı saray ve saray çevresinde sevilen yemeklerdenmiş. Avusturya'lı yazar Sharon Croxford'un XIX.yy. İstanbul Mutfağı adlı kitabından yapmışım ve yanına üç yıldız koymuşum. Bu yıldızların hatırına bugün gene pişirdim. Çok değişik bir kabak yemeği oldu. Kızartılarak yapılmasına rağmen çok hafifdi.















                                                                  BADINCAN BÖREĞİ:
                                                   
                                                                   "Badıncanı ayıklayıp tulani yarıp arasına
                                                                   arzu olunan peynir, madenoz ve dereotu
                                                                   ile imal olunmuş içi doldurup yumurtaya
                                                                   bulamalı ve revgan-ı sadede nar gibi kızar-
                                                                   tıp biraz et suyu ile kapalı olduğu halde sa-
                                                                   handa tıkırdatmalı suyunu çekip ilik gibi ol-
                                                                   unca indirmeli."
          
                                                                                                              
                                                                                               Ayşe Fahriye , Ev Kadını

Ben de aynen öyle yaptım.Badıncanı ayıkladım, içine beyaz peynir, madenoz, dereotu koyarak yumurtaya bulayıp kızarttım. :)))











                                                                    
Malzemeler:





4 adet küçük boy kabak
3/4 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
1/4 demet maydanoz
1/4 demet dereotu
1 yumurta
Zeytinyağı














Tarif:





XIX.yy., Osmanlı Mutfağı falan denince  yapımı zor, malzemesi ağdalı  bir yemek düşündürüyor. Halbuki bunun yapımı o kadar basit ki Osmanlı Mutfağının haşmetine yakıştıramıyor insan. :))) Neyse biz geçelim tarifimize.
Kabakların dışını kazıyoruz, içlerini kabak oyucağı ile oyuyoruz. Ayrı bir yerde beyaz peyniri rendeliyoruz, maydanozu ve dereotunu ince ince doğruyoruz ve hepsini karıştırıyoruz. Bu karışımı kabakların içlerine dolduruyoruz.













Tavaya zeytinyağımızı koyuyoruz. Zeytinyağı kızarken yumurtayı bir kaseye kırıp iyice çırpıyoruz. Kabakları yumurtaya bulayıp kızgın yağda her tarafını iyice kızartıyoruz.
Bir tencereye kızaran kabaklarımızı koyuyoruz. Bir su bardağı kadar sıcak su ilave ederek tencerenin kağağını kapatıyoruz. Kabaklar suyu çekip iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. Değişik bir yemek olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice hanım. Değişik ve hafif oldu.

      Sil
  2. patlıcanlı bir tarif mi diye düşündüm başlıktan :))
    dolmasına bayılırım ama bu lezzeti hiç tatmadım,ellerinize sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız orjinal adı patlıcanı çağrıştırıyor. Kabağı çok sevmeyen biri olarak bu şekli çok lezzetli oldu. Teşekkür ederim güzel yorumunuza.

      Sil
  3. Bu güzel tarif için çok teşekkürler!

    Hem bayramda hem de mutfağa meraklı misafirlerimiz için denemeye değer doğrusu:)

    Bu arada ağız tadınızın hep yerinde olacağı iyi bir bayram diliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanım yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hele kabak seviyorsanız mutlaka deneyin, kabağın en iyi hallerinden biri bence. Size de iyi bayramlar.

      Sil
  4. İlhan Bey, ne güzel bilgileniyoruz sayenizde. Bir de değişik yemek tarifleriyle farklı tadlar deneyebiliyoruz.
    Badıncan Böreği kabaktan yapılmış saray yemeği olunca inanın çok ilgimi çekti.
    Denenecekler listesine aldım, teşekkürler ve iyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de sağdan soldan okuduklarımı aktarıyorum. Saray yemeği diye geçiyor ama çok hafif oluyor. Pasta köşesinin dediği gibi ilk anda patlıcanı çağrıştırıyor. Sağolun güzel yorumunuz
      için. İyi bayramlar.

      Sil
  5. değişik ama nefis görünen bir tarif ellerinize sağlık ilhan bey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil hanım teşekkür ederim. Sizin bloğunuz da harika. İyi bayramlar.

      Sil
  6. ah,buna bayıldım,ne basit ama tadını almış kadar oldum,ellerinize sağılık,kabaklar bitmeden denenmesi lazım .Bayram ziyaretlere başladım,umarım çok iyi günler geçirirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yoktunuz galiba bir süredir. Deneyin, hele kabak da seviyorsanız mutlaka yapın. Yorumunuz için teşekkür ediyor, size iyi bayramlar diliyorum.

      Sil
    2. aslında buradaydım,tansiyon biraz halay çekmeye başladı,sıcaklar bir yanda,memleketimizdeki kötü olaylar,kendimi her şeyden uzaklaştırayım dedim,bol,bol kitap okudum,maalesev .....haberler hep kötü,yazık TÜKİYEMİZE.

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun, bu sıcaklar üzerine bayram şeker ve tatlıları bütün mekanizmayı alt üst etti. :)) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. kabak yemeklerini çok severim, çok ilginç buldum. Peynir ile tadını merak ettim açıkçası.. Osmanlı mutfağına yakışır bir yemek, yapımının basit olması değil sunumu ve lezetti de önemliydi tabii, bence güzel görünüyor eminim tadı da güzeldir.. elinize sağlık.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynirle çok yakıştı. Tavsiye ederim, deneyin. Yorumunuza teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ellerinize saglik pek güzel görünüyor.Biz Azerbaycan da yaşıyoruz.Bizim buralarda badımcan patlıcandır.Bende patlıcan beklerken kabak çıkmazmı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç. Acaba yanılıyor muyum diye şimdi tekrar tarifi aldığım kitaba baktım kabak olarak geçiyor. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil