22 Mayıs 2012 Salı

Levrek Şinitzel






Kışın hemen her gün balık yedikten sonra birdenbire tezgahlar boş kalınca ilk başta biraz ara verelim de özleyelim diye düşünmüştüm ama daha fazla bekleyemedim ve dün kesin balık almak niyetiyle çıktım çarşıya. Bizim burada tezgahlarda yok, kafaya taktım ya, atladım metroya Cevahir Migros'a gittim. Başka çeşitlerde vardı ama levrekten başkasını gözüm tutmadı. Levreği görünce de aklıma yukarıdaki tarif geldi. Yazmıştım defterime, ikide bir bakıyordum ama hiç yapmamıştım. Dün yedikten sonra bu zamana kadar niye yapmadığımı anlayamadım. Netice mükemmel. Diyebilirim ki hayatımda yediğim en lezzetli balıktı. Yemeğe gelen çok değer verdiğiniz bir misafirinize sadece yanında bir salatayla harika bir ziyafet olur. Bu kadar iddialıyım yani. :))




Malzemeler:




1 büyük levrek fileto ( kılçıkları da çıkacak )
300 gram kadar ıspanak
2-3 adet çeşitli renkte biberler
1 yumurta
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı un
1/2 demet maydanoz
Kekik, karabibber, pulbiber, nane
1.5 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber



Patates Püresi İçin:


3 adet papates
1 çorba kaşığı tereyağı
1/2 su bardağı süt
1 tutam muskat
1/4 demet dereotu
Tuz, karabiber









Tarif:

Püre için patatesleri yıkayalım, haşlayalım, soyalım. Ben bütün püre malzemesini robota koydum, hamur yoğurma aparatını takıp iki dakika çalıştırdım. :) Süper oldu.
Ispanakları çok iyi yıkayıp ayıkladıktan sonra doğruyoruz ve yağsız olarak tavada çok az kavuruyoruz. Tuz ve karabiberini koyup ocaktan alıyoruz. Renkli biberlerimizi yıkayıp küçük küçük doğruyoruz. 1 çorba zeytinyağı ile biraz kavuruyoruz.
Kıyılmış maydanoz, galeta unu ve baharatları iyice karıştırıp yayvan bir tabağa alıyoruz. Un ve çırpılmış yumurtayı da ayrı ayrı tabaklara alıyoruz.
Balık filetoları tuzladıktan sonra una buluyoruz. Arkasından çırpılmış yumurtaya ve baharatlı karışıma bulayıp tereyağında kızartıyoruz. kağıt havlu üzerine çıkarıyoruz.
Servis tabağına önce patates püresini yayıyoruz, kavrulmuş ıspanağı be biberleri koyuyoruz. Üzerine tereyağında kızarttığımız balıkları yerleştiriyoruz. Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. görüntü mükemmel, eminim lezzeti de öyledir..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tavsiye edrim süperdi tadı.

      Sil
  2. Ilhan,

    Ellerine sağlık.
    Hiç denemedim, benim kız kesin bayılır. Balık mevsiminde kesin deneyeceğim.

    Hoşgeldim.
    Misafir anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Levrek üretim olduğu için mevsimi yok. Her zaman bulunuyor.

      Sil
  3. hımmm çok şık ve leezetli görünüyor...bende balığı özledim ama bizim balıkçılar yaz gelince ya çilek ya karpuz satarlar ya da geçen gördüğümde yok artık dediğim pişmaniye:)))balık yemek için ya amasraya yada filyosa gitmek gerekir oda şimdi zor bir ihtimal...ben bu maydonozlu tarifi yazıyorum ve yazın yazlıkta yapıyorum...size afiyet olsun...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Aslında bizim burad da tezgahlarda sebze falan var. O sebzeler de sanki balık kokuyor gibi geliyor bana.:)) Yorumunuza teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Nefis gozukuyor ellerinize saglik..yapmak icin once Levrek buralarda varmi arastirmam lazim..baska balik ilede deneyebilirim sanirim degilmi???Beyaz etli herhangi biri ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başka balıkla yapabilirsiniz ana somonu denemeyin.Çok yağlı balık bi de kızarınca ağır olur herhalde.

      Sil
  6. Leziz ve harika bir tarif tam misafirlik ve kolaymış ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuştur eminim,çok severim levreği,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık çok severim balık yemeyi.

    YanıtlaSil
  9. Balığı seviyorsanız, bu şeklini deneyin, harika oluyor.

    YanıtlaSil
  10. marianın mutfağı tariflerini merak ettim biraz bahsetseniz : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Profesyonel çekim yapıldı. Korhan şefim fotoları gönderecek. O zaman geniş şekilde bloğa koyacağım. Ama "Maria" müthiş. :))

      Sil
  11. Merhaba, tüm balık yemeği tarifleriniz müthiş. Ellerinize sağlık. Benim sormak istediğim, fileto balık, kılçıklı mıdır? Tamamen kılçıksız-lop et- balığı bulunduğum yerde bulamadım. Ben yapabilir miyim? Levreği bol domatesli, sulu pişirmek istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada kılçıksız olması gerekiyor. Alışık değilseniz yapabilmeniz zor. Balık aldığınız yerde söylerseniz yapıyorlar. domatesli, biberli güveçte yapın. Tane karabiber, defne yaprağı, az kekik de çok yakışıyor. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil