21 Mayıs 2012 Pazartesi

Fırında Yoğurtlu Sebze




Aslında sağlıklı bir yiyecek gibi görünse de, yumurta ve kaşar peyniri ile diyete pek uygun değil. Ama çok lezzetli olduğu kesin. Zaten ben fırın yemeklerini çok seviyorum. Bu tarifi nereden aldığımı hatırlamıyorum ama defterimde yanında dört yıldız var. Bu da denenmiş ve başarılı bulunmuş anlamına geliyor. Gerçekten bu akşam da çok sevdik. Ama öncesinde muhteşem bir balık yemeği vardı, onun için bundan fazla yiyemedik. Balık tarifini de yarın paylaşacağım sizinle.


Malzemeler:

6 patates
2 havuç
200 gram kadar ıspanak
25o gram brokoli  ( Ben brokoli bulamadım, karnıbahar kullandım )
1.5 su bardağı yoğurt
4 yumurta
1 su bardağı kaşar peyniri
Tuz, karabiber







Tarif:

Patatesleri haşlıyoruz, biraz diri kalsın. Soyuyoruz ve yuvarlak dilimler halinde kesiyoruz.
Havuçları kazıyıp, yuvarlak doğruyoruz, haşlıyoruz.
Brokoliyi de çiçeklere ayırıp, diri kalacak şekilde haşlıyoruz.
Ispanağı ayıklayıp, çok iyi yıkıyoruz ve ince ince doğruyoruz.
Isıya dayanıklı bir fırın kabının içini yağlayarak, patateslerin yarısını altına diziyoruz. Üzerine ıspanakları, brokoli ve havuçları yayıyoruz.










Kalan patatesleri en üste diziyoruz. Tuz ve karabiberini ayarlıyoruz.









Yoğurt ve yumurtaları çok iyi çırpıyoruz. Bu karışımı sebzelerin üstüne döküp rendelenmiş kaşar peynirini serpiyoruz.180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. ellerinize sağlık, çok iştah açıcı görünüyor :)) ilk fırsatta deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  2. Boa noite!Estou aqui para agradecer a sua visita,e aproveitando para comentar que adorei seu blog.Já estou te seguindo bjs.

    YanıtlaSil
  3. Fırın yemeklerini çok severim sebzelerlede aram iyidir nefis bir tarif denemek isterim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. bu tarif tam benlikmiş.hem hafif hem lezzetli.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Benim içib çok önemli olan yorumlarınız için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. benim firini kullanmayi ogrenmem 6 ayimi aldi.sonrADA hep firin yemekleri yaptim.sizinki diyet yemdgi olmasada cok saglikli.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok severim sağlık dolu yemekleri hele bir de fırında olursa. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Fırında yapılan bu tür yemekleri çok seviyorum nefis olmuş ellerinize sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  9. bende fırın yemeklerini severim.besleyici ve güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil