26 Mayıs 2012 Cumartesi

Baharatlı Sıcak Elma Suyu ve Biberli Domatesli İç Bakla



Lezzet Dergi'sinden devam ediyorum. Tariflerinin çok da doğru olduğu söylenemez ama tecrübeyle değişiklikler yaparak ayarlayabiliyorum. Ama acemi olduğum yerde beni yarı yolda bırakıyor. Bugün bir de muhallebi yaptım bu dergiden gerçekten komik oldu. Verdiği ölçülerle 1/2 kaseyi ancak doldurdu. Bu elmalı içecek kafama yattı ama yıldız anason için bir sürü yer dolaştım ama sonunda buldum. normal anasonla kokusu aynı ama şekil farkı var. Üç gündür akşamları yatmadan önce bunu içiyorum bayağı rahatlatıyor. Anason kokusunun başka bir şeyi çağrıştırması da ayrı bir hoşluk. :)

Malzemeler:


1/2 litre su
1 elma
1 yemek kaşığı bal
1 çubuk tarçın
2-3 adet karanfil
2 yıldız anason
1 yemek kaşığı kuru üzüm


Tarif:


Elmaları yıkayalım ve tencereye alalım. Suyu ve malzemeyi ekleyip 10-15 dakika kaynatalım. Fincana koyalım ve afiyetle içelim. Üzümleri ve elmaları da yedim ben, çok güzeldi.


Biberli, Domatesli İç Bakla

İç bakla da tezgahlarda yerini aldı. Mevsimi çok kısa sürecek, değerlendirmek lazım. Aslında benim en sevdiğim şekli haşlayıp, zeytinyağı ve limonla içini emerek yemek. Bu tarif de tam bahar aylarına uygun hafif ve lezzetli.








Malzemeler:


4 adet domates
2 adet taze soğan
1 adet kırmızı biber
1 adet dolmalık yeşil biber
2 diş sarımsak
İstediğiniz miktarda iç bakla
1 limonun kabuğu ve suyu
1 yemek kaşığı sirke
Tuz
Maydanoz
Zeytinyağı


Tarif:

Domatesleri küp küp doğrayalım. Biberlerin çekirdeklerini ayıklayıp küçük küçük doğrayalım. Taze soğanları temizleyip dilimleyelim. Sarımsakları ezelim. Sarımsak, zeytinyağı, limonun suyu, rendelenmiş limon kabuğu, sirke ve tuzu bir kasede iyice karıştıralım. Domates, biber, haşlanmış bakla ve taze soğanı derin bir kaseye alarak karıştıralım. Zeytinyağlı sosu da ekleyip güzelce harmanlayalım. Servis tabağına aldıktan sonra maydanoz yapraklarıyla süsleyelim. Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. Elinize sağlık güzel bir salata olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Elma suyu müthiş tarçın elma kokusu burnuma geldi :)Yarın deniycem hemen taçın ve anason alıp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hazır bitki çaylarından hem daha güzel hem de daha güvenli.

      Sil
  3. Her ikisi de nefisler ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Elma çayını bende çok yaparım ama anason yerine top karabiber ile. Çok iyi geliyor gerçekten. Hatta bazen ayva yada limon dilimleri eklediğimde olur deneyin mutlaka seveceksiniz.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerinizi not aldım, teşekkür ederim.

      Sil
  5. 2 gün önce yaptım, bu gece yine yapacağım. Elleriniz dert görmesin, bu tarifi yaşattığınız için. Çünkü Giritliler arasında 2 kuşak öncesinden itibaren yok olmaya yüz tutmuş ve çok özel bir lezzettir bakla salatası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsiminde bol bol tüketmek gerekiyor. İyi dileklerinize çok teşekkür ederim.

      Sil