17 Şubat 2009 Salı

Maş Fasülyesi Piyazı



Biz zaten biliyoduk diyenleriniz de olacaktır mutlaka, ama ben bugün tanıştım daha önce adını duyduğum ama hiç görmediğim maş fasülyesi ile. Metro markette pirinç raflarına bakarken Hollanda'lı olduğunu düşündüğüm bir bayan elinde tuttuğu sonradan maş fasülyesi olduğunu öğrendiğim şeyin euro olarak fiyatını sorup, sonra da iki paketi sepetine atınca ben de almaya karar verdim ve aldım. İlk defa gördüğüm bir şeyi nasıl pişireceğimi bilmiyordum ama internet sağolsun, birçok yeni şey öğrendim sayesinde.




Maş fasülyesi Güneydoğu Anadolu bölgesinde çok kullanılan , Akdeniz bölgesi ve Toros'larda yetişen, bir adı da "Çin börülce" si yeşil bir fasülye türüymüş. Piyazı ve çorbası yapılabiliyormuş, pilavlara ekleniyormuş. Hatta filizleri birçok hastalık için şifa veriyormuş.


Malzemeler:

2 su bardağı maş fasülyesi
1 adet kuru soğan
3 adet taze soğan
1/2 demet maydonoz
1/2 su bardağı iri olarak parçanmış ceviz
1/2 limonun suyu
1 çorba kaşığı nar ekşisi
Pul biber
Zeytinyağı
Tuz

Maş fasülyesini yıkayıp süzdükten sonra (ıslatıp bekletmeye gerek yok ) tencereye koyalım ve üzerini iki parmak geçecek kadar su koyarak haşlayalım. Suyunu süzelim ve derin bir kaseye alalım. Üzerine ince kıyılmış maydanozu, ince doğranmış taze soğanı, piyazlık doğranmış kuru soğanı, cevizi, nar ekşisini, pul biberi, tuzunu ve zeytinyağını koyarak iyice karıştıralım. Servis tabağına aldıktan sonra maydanoz ve zeytinle süsleyebiliriz.

Filizleme İşlemi:

Bir avuç dolusu maşı 8 -9 saat suda bekletelim. Süzelim ve üzerine tülbent koyalım. Direkt ışık almayan bir yerde muhafaza edelim. Günde iki kere sudan geçirerek kevgirden süzelim, tekrar kaba koyarak tülbent örtelim. İstenen boya gelene kadar bu işlemi tekrarlayalım.Filizler olunca süzerek kapaklı bir kaba olalım. 1 cm. boya üç günde ulaşıyormuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder