11 Ocak 2009 Pazar

Peynirli Ton Balığı Köftesi



Geçen akşam yemekte Serap'taydık. Deniz ürünü ağırlıklı bir menü hazırlamıştı. Hepsi nefisti ama bence gecenin ası yukarıda gördüğünüz ton balıklı köfteydi. Zaten Serap yemek konusunda herzaman bir numara. Tabi hemen resmini çektim ve bloğa koyuyorum. Gerçi tarifini eksik verdi :)) ama ben bu gece yaptım ve süper oldu.

Malzemeler:

2 kutu ton balığı
6 çorba kaşığı az tuzlu lor peyniri
4 çorba kaşığı Erzincan tulum peyniri
1/2 demet maydonoz
1 yumurta
1 su bardağı galeta unu
Biraz limon suyu
Karabiber
Sıvıyağ

Ton balıkarının suyunu ve yağını iyice süzüyoruz. Derin bir kap içine balıkları, peynirleri, ince doğranmış maydonozu, yumurtayı, 1/2 bardak galeta ununu, limon suyunu ve karabiberi koyup yoğuruyoruz. Bir tepsinin içine kalan galeta ununu serpip, yuvarlak şekiller verdiğimiz köfteleri una iyice buluyoruz. Tavada sıvıyağı kızdırıp, ara sıra çevirerek köftelerin üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Fazla yağını çekmesi için kağıt havlu üzerine çıkarıyoruz.
Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. ikisinin ki de güzeldi, başarılarınızın evamını diliyorum:)))

    YanıtlaSil
  2. ben bu blogu ve giderek yemek üzerine kurulmaya başlanan hayatı hayretle izliyorum.

    babamın azmini de ayakta alkışlıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Hi eνeryone, it's my first visit at this website, and paragraph is actually fruitful designed for me, keep up posting these types of articles.

    Feel free to visit my page - SEOPressor V5

    YanıtlaSil