27 Ocak 2009 Salı

Nohutlu Pırasa



Nohutlu pırasa, buraya yerleştiğimiz zaman uzun süre yadırgadığım hatta yiyemediğim bir yemekti. Çünkü domates ve nohutla pırasa arasında bir bağ kuramıyordum. Ama zamanla alıştım, hatta artık sık sık pişiriyoruz ve çok da severek yiyorum. "Yöresel Yemekler" etiketiyle yazıyorum ama galiba bütün yörelerde yapılıyor. Ankara'lı olan annemin seyrek de olsa yaptığını hatırlıyorum.

Malzemeler:

1 kilo pırasa
1 küçük kutu haşlanmış nohut
1 adet kuru soğan ( Ege' de koymuyorlar )
1 adet küçük doğranmış domates
1 çorba kaşığı pirinç
2 adet kesme şeker
1 adet limonun suyu
3/4 su bardağı zeytinyağı

Tarif:

P
ırasaların dış kabuklarını soyalım, yeşil kısımlarının uçlarını keselim ve yıkadıktan sonra istediğimiz kalınlıkta doğrayalım. Tencereye yağı ve küçük doğradığımız soğanları koyup, soğanlar pembeleşinceye kadar kavuralım. Domatesleri ilave edelim, yaklaşık üç dakika karıştırarak kavurmaya devam edelim. Pırasaları ve pirinci de ekledikten sonra karıştıralım ve bir bardak su ilavesiyle tencerenin kapağını kapatalım, pırasalar hafif yumuşayınca nohutları, tuzu, pul biberi, şekeri, limon suyunu koyarak, pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirelim. Nohutlar haşlanmış konserve olduğu için sonradan ilave ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder