27 Ocak 2009 Salı

Acı Sos



"Yemekteyiz" adlı saçma ama herkesin de seyrettiği programdan benim denediğim tek tarif bu. Acı seviyorsanız mutlaka yapın. Her türlü yemeğin özellikle ızgaraların yanında muhteşem oluyor. Ben yukarıda gördüğünüz ve heryerde ipe dizilmiş olarak satılan kurutulmuş kırmızı biberlerden yaptım. Acı pul biber de kullanabilirsiniz.



Malzemeler:

1 bağ kurutulmuş kırmızı biber veya 1/2 su bardağı acı pul biber
4 diş sarımsak
1/2 çay bardağı sirke
1 çay bardağı zeytinyağı

Tarif:

K
urutulmuş biberleri fırın tepsisine diziyoruz ve 200 dereceye ısıtılmış fırında dört dakika tutuyoruz. Fırından çıkardıktan sonra saplarını ayıklayıp robotta çekerek toz haline getiriyoruz. Derin bir kaseye biberleri koyuyoruz, üzerine sarımsakları ince ince doğruyoruz. Sirkeyi de ilave ettikten sonra karıştırıyoruz. Bu arada zeytinyağını cezvede ısıtıyoruz, tam kaynamak üzereyken ocaktan alıp biberli karışıma yavaş yavaş koyuyoruz. Programdaki herşeye muhalif olan teyze, sarımsakların dövülerek koyulması gerektiğini söyledi ama hemen kullanıp tüketmeyecek iseniz ince ince doğramak daha güzel oluyor. Ben çok yapıp kavanoza koydum, buzdolabında uzun süre dayanıyor.

Not:


K
ırmızı biberleri fırında tutmanın sebebi, robotta daha kolay çekilebilmesi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder