17 Aralık 2008 Çarşamba

Fırında Kaşarlı Dağ Mantarı



Yukarıda gördüğünüz Bodrum'un ünlü dağ mantarı. Ben topladım demeyi isterdim ama dağda bulması ayrı bir beceri istediğinden, ancak pazarda rastlarsam alabiliyorum. Bodrum'a yerleştiğim ilk seneler yerken çok tedirgin oluyordum ama bulup toplamayı beceremesem de,uslusunu ( bu yörede öyle diyorlar ) anlamakta uzman olduğumu söyleyebilirim. Bodrum'dan Milas'a doğru Mantarların şekli ve adı değişiyor. Oralarda çıntar diyorlar ve kahverengi,küflü oluyor ama ben hala çıntar yemeye cesaret edemiyorum. Aşağıdaki tarif benim en çok sevdiğim olanı .Una bulayıp kızartması, mangalda ızgarası da çok güzel oluyor. Bu arada yukarıda gördüğünüz mantarların bir tekinin 1.5 kilo geleni bile var.






Bu da pişmiş hali. Güzel Otel'den Ahmet, Cahide ve minik Efe bu akşam yemekte misafirimizdi. Onlar için hazırladık. Kendimizi garantiye almak için iki saat önce Ahmet'e yedirdik. :)

Malzemeler:

1 kilo dağ mantarı ( kültür mantarıyla da güzel oluyor )
2 adet kuru soğan
4 diş sarımsak
2 adet sivribiber
3 domates
1.5 çay bardağı kaşar peyniri
tuz,karabiber
Zeytinyağı

Tarif:

Mantarları önlü arkalı tuzlayalım, bir saat öyle kalsın. Bir saat sonra çok iyi yıkayalım ve avucumuzun içinde sıkıp suyunu akıtalım. İri kuşbaşı şeklinde doğrayalım. Büyükçe bir teflon tavaya yağı ve küçük doğranmış soğanları koyalım,iki dakika kadar kavuralım, ikiye bölünmüş sarımsakları,küçük doğranmış sivribiberleri ilave ederek üç dakika kadar daha kavurmaya devam edelim. Küçük doğradığımız domatesleri de ilave edelim ve domatesler suyunu çekene kadar arada karıştırarak pişirmeye devam edelim. Mantarları,tuzu ve karabiberi de koyarak,mantarlar yumuşayıncaya kadar,karıştırarak kavuralım.

Tavadaki malzemeyi ısıya dayanıklı cam bir kaba alalım. Üzerine rendelemiş olduğumuz kaşar peynirini yayalım ve 200 dereceye önceden ısıtılmış fırında kaşarlar pembeleşinceye kadar pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder