9 Temmuz 2013 Salı

FIRINDA BARBUNYA FASÜLYESİ

Gezi olayları, yazın getirdiği rehavet, Arda'nın düğünü derken gene ihmal ettim bloğumu. E biliyorsunuz balık da çekildi tezgahlardan bu da etkiliyor tabi. :)) Bu arada düğün resimleri bekleyenler var. Galatasaray Spor Kulübü Kalamış Tesisleri'nde oldu. Fotograf ve video çekim işini de onlar yaptı. Ancak telefonlardan çekime izin verdiler. CD olarak elime ulaşınca paylaşacağım. Defterimde eski tarifleri karıştırırken "Fırında barbunya" diye görünce, balık tarifi diye atladım hemen ama fasülyeymiş. :(( Yıllar önce yapmışım ama nasıl olduğu hakkında bir fikrim yok. Oruç tutmuyorum ama gene de iftardan sonra yiyeceğim yani hala bir fikrim yok lezzeti hakkında. Bu paylaşım için de tereddüt ettim iftardan önce saygısızlık olur mu diye ama şu sıralar her kesimden insan paylaşım yapıyor. Bu arada inananların ramazan ayı kutlu olsun. Bu sıcaklarda gerçekten çok zor.

Galiba barbunya fasülyenin tam zamanı. Gerçi geçen seneden bir tespitim var koyu renk kabuklular çok haysiyetli gözüküyorlar ama o kadar lezzetli olmuyorlar. Bu tamamen benim fikrim böyle bir kural falan yok.

Fasülyeyi normal pilaki gibi pişiriyoruz. Soğanı kavuruyoruz, bir diş sarımsağı ve bir çorba kaşığı biber salçasını ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. ( Aslında sarımsak kuru fasülye pilakiye konur, barbunyaya konmaz ama fırın olayı olduğu için konuyor.) Ukelalığımı da ettikten sonra devam ediyorum. :)) Tuzunu, şekerini ayarlayıp haşladığımız barbunyaları tencereye aktarıyoruz., çok az da sıcak su koyuyouz. Bu yemekte fasülyeyi haşladıktan sonra çatalla hafif ezmek gerekiyor ama ben ocakta unutup çok haşladığım için doğal bir şekilde ezildiler. :)))) Yaklaşık beş dakika sonra yemeğimizi bir fırın kabına alıyoruz ve üzerine bolca ince kıyılmış maydanozu serpiyoruz.

Kaşar peynirlerini kalın şeritler halinde kesiyoruz ve maydanozların üzerine sepet şeklinde yerleştiriyoruz. Önceden 180 dereceye ayarlanmış fırına koyuyoruz.

On dakika kadar kaşarların üzeri kızarıncaya kadar fırında tutup çıkarıyoruz. Eğer acı seviyorsanız bu yemeğe çok yakışıyor, benim kullandığım biber salçası çok acı olduğundan ayrıca biber koymadım. Şu an iftara yaklaşık iki saat var eğer bu saatte yemek paylaşımı sakıncalıysa uyarın beni bir daha geç vakit paylaşırım.

Bugün kitap bloğunda bloglardan tanıdığımız Mehmet Osman Çağlar'ın yeni çıkan kitabını paylaştım.        ilhanucer.blogspot.com

1. Elinize sağlık,değişik bir tarif olmuş.
    Arda'ya ve eşine mutluluklar diliyorum.Nikah öncesi başlattığınız kilo verme çalışmalarınız nasıl sonuçlandı ?
    Fotoğrafları bekliyorum şu sıkıntılı günlerde biraz da mutluluk fotoğraflarına ihtiyacımız var.Size ve gençlere sevgiler.

2. İyi dileklerinize teşekkür ederim. Kilo verme çabalarım her zaman olduğu gibi hüsranla neticelendi. :)) Aslında 4 kilo kadar vermiştim ama olmadı işte. Fotograflar elime geçince paylaşacağım.

3. Evet, ne zamandır yazmıyordunuz, harika bir tarif ile döndünüz, ellerinize sağlık.Oğlunuz için tebrikler, ömür boyu mutluluklar dilerim.

1. Evet uzun zamandır yazamıyordum. Ben de tadına biraz evvel baktım çok güzel olmuş tavsiye ederim deneyin. Teşekkür ederim yorumunuza.

4. Tebrikler İlhan Bey.Daha zaman cok ama darısı başıma.
    Sıradan bir barbunya yemeği hoş bir ziyafet sunumuna dönüşmüş.Elinize sağlık.

1. Zaman çok hızlı geçiyor siz de görün böyle mutlu günleri. Teşekkür ederim yorumunuza.

5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

1. Yanlış anlaşılmasın aynı yorum 2 defa gelmiş onun için tekini sildim. :))

6. Merhaba, hayırlı ramazanlar. Barbunyayı çok severim ama fırında tarifini ilk kez gördüm. Bir de üzerine kaşar peyniri konunca değişik bir tat olmuştur. Denemekte fayda var. Ellerinize sağlık. Sevgilerle....

1. Size de hayırlı ramazanlar. valla güzel oldu bir deneyin isterseniz. Sağolun yorum için.

7. Ne hos bir yemekmis, mutlaka denemek isterim.

1. Gerçekten güzel bir yemekmiş. Çok eskiden yapmışım unutmuştum nasıl olduğunu. :)) Teşekkür ederim.

8. Al işte! hiç aklıma gelmezdi... Hafif ezip, kaşarla fırınlamak. Bu ne be kardeşim.:))) Aklıma düşürdün, yapmam lazım çünkü, adı imrenmekse:) Ondan oldu işte. Sevgiler

9. Ne yapalım Nilgün balık yok fasülye falan idare edeceğiz artık. :)))) Senin pastalardan yapabilme ihtimali de sıfır. Teşekkür ederim.

10. İlhan seni çok özlemişiz gerçekten...
    Faceden takip ediyordum ama aynı olmuyor. :)
    Arda'ya ve eşine huzurlu ve mutlu bir evlilik dilerim. Fotoğrafları bekliyoruz...

Bu arada tarifi balık sanıp fasulye çıkmasına çok güldüm :)
    Güzel görünüyor gerçekten ama ben bu tarifi yapmaya kalksam, yemek fırına gitmeye fırsat bulamadan yemeye başlarım. O kadar çok severim ki barbunyayı...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler gönderiyorum...

1. Ben de özlemişim sizleri.Fotografları paylaşacağım gelince. Ama fırında barbunya deyince balık anlaşılmaz mı? :)) Barbunya seviyorsan dene bence güzel oluyor. Teşekkür ederim yorumuna.

11. barbunyanın bu şeklini hiç görmemiştim ama çok lezzetli görüntüsü var.Gezi olaylarından sonra yeryüzü sofrası yerini aldı giderseniz belki bizde sizden bilgi almış oluruz ,en güzel iftarlar oralarda açılıyor ,sizinde ramazanınızı kutlarım

1. Evet dün akşam oradaydım sofraya katılmadım ama onlara eşlik ettim geç saatlerde de geziye girdik çok güzeldi. Teşekkür ederim.

12. Hoş geldiniz blogunuza, merakla bekliyordum yazılarınızı. Barbunya fasulyesini en çok erkek kardeşim sever. Eşim sevmez, Defne'ye de henüz hiç yedirmedim, benim hatam. Bu tarifiniz üzerine en kısa zamanda klasik modelini yaparak Defne'ye tattırmaya karar verdim. Balık yasağı var ama sahilde olta balığı satanlar oluyor arasıra, belki ilginizi çeker, 1 ay kadar evvel Arnavutköy'den olta balığı aldık, minik minik ama nasıl lezzetlilerdi anlatamam. Son paketi bugün buzluktan indirip yedik. Oğlunuzu evlendirmişsiniz, hayırlı olsun, mutluluklar dilerim yeni evli çifte. Çok uzun yazdım kusura bakmayın, çenem düşük çenem :)

1. Defne'ye ilk yedireceksen bence böyle kaşarlı yapıp yedir daha bir al benisi var. :)) Evet evlendirdik balayındalar şimdi. Haklısınız Boğaz'da satıyorlar ama çok küçük lezzetli de olur bir kere dayanamayıp aldım. Ama protesto olarak almıyorum artık. Küçükken avladıkları için. Şimdi diyecekler ki bu adamın yaşamı habire protestoyla geçiyor. :)) Teşekkür ederim yorumuna.

13. Bu tarifinizi hatırlıyorum, başlığını görünce sizin gibi balık tarifi zannetmiştim. Ramazan günlerinde tarifleri erken saatlerde yayınlamak daha doğru olur. İftar ve sahur sofralarına hazırlık yapanlar için değişik tarifler cazip geliyor. Hem peynirli hem de fırında barbunya fasulyesi kadar değişik tarif de zor bulunur hani :)
    Yeni evlilere ömür boyu mutluluk diliyorum :)

1. Evet yayın saatinde tereddüt ettim ama normali o galiba. Teşekkür ederim iyi dileklerinize.

14. Her şeyden önce Arda'ya ömür boyu mutluluklar diliyorum :) ya inşallah çok mutlu olsunlar. Sonuçta evlenmenin amacı mutlu olmak değil mi?
    Barbunya eğer iyi yapılmışsa çok seviyorum, çünkü herkes güzel yapamıyor. Mesela ben yapamıyorum ama ablam harika yapar. Fırında ve üzeri kaşarlı çok ilginç hoş bir tadı olmuştur eminim. Ablam yaptığında ben bu şekilde denicem. Ellerine sağlık :)
    Bu arada bence erken saatte tariflerinizi yayınlamanız daha iyi çünkü bizlerde tarif almış oluyoruz ve iftar saatine kadar yapılabilir.

1. İyi temennilerine çok teşekkür ederim. Gerçekten herkes yapamıyor barbunyayı. Ablan yaptığında bir dene güzel oluyor. Sağol yorumun için.

15. HOŞ GELDİNİZ
    ARTIK MERAK ETMEYE BAŞLAMIŞTIK
    ÖNCELİKLE ARDAYA ÖMÜR BOYU MUTLU BİR HAYAT DİLİYORUM
    BARBUNYAYI ÇOK SEVERİM AMA BÖYLESİNİ NE GÖRDÜM NE YEDİM
    BUNU EN KISA ZAMANDA DENEMEM LAZIM
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    HAYIRLI AKŞAMLAR

1. İyi dileklerine teşekkür ederim. Senin iftar menüsü de muhteşemdi. Her gün bekliyoruz artık paylaşım. Teşekkür ederim yorumuna.

16. İlhan Bey hoşgeldiniz.

Bizim evde barbunya taze fasulyeden daha çok sevilir,çok da pişer. Bu tarifi deneyip çocuklardan onay aldıktan sonra sonucu sizlerle paylaşırım :)

Yemek paylaşımı bence Ramazanda iftara ne pişirsem sorunsalına da yardımcı olacağı için sakınca ne kelime tam isabet ama bilemem tabii . Ne kadar insan var o kadar fikir var.

Selamlar ve hayırlı Ramazanlar!

1. Deneyin paylaşırsanız düşüncenizi sevinirim. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Size de hayırlı ramazanlar. Teşekkür ederim.

17. Barbunyada dun gozum kalmisti ama iyice okuyamadan kacmistim:) nefis gozukuyor mutlaka deneyecegim..burada henuz taze barbunya cikmadi bayilirim kendilerine birde taze ekmek yaninda ohh nefis..ellerine saglik (Bu arada son guvecte tas kebap yemek benim internetten ve sayfamdan acilmiyor ama telefondan giris yapabiliyorum?? galiba bende sorun var..
    Bende minik guvecler var onlarla deneyecegim, hosafi unuttum senelerdir ne yapan var ne ikram eden:( sen meyve purelerini buzlatiyorsun ben bira sarap, cooler ne elime gecerse:)) bu arada pilav konusunda hala basarili degilim:(( Ellerine saglik diyorum afiyetler olsun..

1. Taze ekmek konusunda haklısın. Kaşar da eriyince batır batır ye. Sonra 1 hafta önce aldığın gömlek düğün günü olmasın git gömlek al falan. :)) Bende de sorun olabilir yorumlar gelmiyormuş. Minik güveçler ideal bence. Hoşaf yılda bir iki kere aklıma gelip yaptığım ama sıcaklarda çok iyi gidiyor. Teşekkür ederim.

18. Barbunya isterse altın tepside olsun, ağzıma sürmem.

Kaşar maşar, iflah edemez.

1. :)) Bilmez miyim? Halbuki senin gibi gurme birinin barbunya üzerine düşmesi gerek bence. Arda'da her şeyi yiyor barbunya asla.