8 Haziran 2013 Cumartesi

BUGÜN TÜRKİYE TAKSİM'DEYDİ. 08.06.2013




Bugün erken saatlerden itibaren Taksim'deydim. Öğlen bir saat kadar eve geldim sonra tekrar. Akşam üstü abartmıyorum Taksim'de insan sayısı bir milyonun üzerindeydi. Metro çıkışı kitlenmişti. Meydana çıkınca bir adım gitme olanağı yoktu.Ama gerçekten görülmeye değer güzel olaylara sahne oluyor Taksim. Bütün takım taraftarları bayraklarıyla iç içe yürüdüler marşlar söyleyerek. Daha bir ay önce birbirlerini bıçaklıyorlardı. Zıt guruplar karşılıklı yürüyorlar, yan yana geçerken birbirlerini alkışlıyorlar. Tabi bu arada gezi boş durmuyor pazartesi olası bir polis saldırısına hazırlanıyor. Tegahlarda maskelerin yanında rengarenk boya spreyleri yerlerini aldı. :)) Biber gazına karşı sprey boya diyorlar. Belki toplarıyla, tüfekleriyle gelip Taksim'de direnişi kırarlar ama bu gençlikle artık başa çıkamazlar. Bu arada türbanlı genç kızların, hanımların sayısı da her gün artıyor Taksim'de. Şimdi bugün çektiğim fotografları paylaşıyorum.








Devletin aklına getirmediği güzellikleri gençler kendilerine görev edindiler.







Heskesin dileklerini, isteklerini yazdığı panolar yaptılar.






Kreş görevi de yapan çocuk oyun alanları. Gençler çocuklarla resim, müzik çalışmaları yapıyor. Aklınıza gelecek her şey var Taksim Gezi'de.






Her yere ağaçlar, çiçek, sebze fideleri dikiliyor. Bostanımız da var artık. :))







Sokaklar adlandırıldı. Direnişte ölen gençlerin adlarıyla beraber böyle traji komik adlar da var.







Her yer pano vazifesi görüyor. İnsanlar içlerinde ne gelirse yazıyorlar. Burada düşünceye, yazmaya yasak yok. İşine gelmeyen okumaz geçer.







Dedim ya olmayan etkinlik yok. :))






Yalan mı? Ben gençliğimden beri böyle düşünmüşümdür.







 Türk gençliğine bakar mısınız? Çadırlarının önüne çiçekler ekiliyor, bahçe yapılıyor.. :))))







En ince ayrıntılar bile düşünülmüş. Mavi kapak kutusu ve üzerinde Türk bayrağı.







Başbakanla muhabbet. :))))





Gazetede vardı bugün biber gazını ithal ettiğimiz ülkelere bize satmaması için uyarıda bunulunacakmış.






Yorum yapamıyorum.








Radyomuz bile oldu. Direniş bir ay falan sürerse daha neler olur bilinmez. :))








Feministler çok etkin Gezi'de.








İçeri girmek için kapısında sıra beklenen Kızılkayalar. Nereden nereye. Ne de güzeldi ıslak hamburgeri. 







İşte gençliği ayaklandıran sebep budur.








Pazartesiye hazırlık sprey boyalar. :))








İşte kimsenin beklemediği olması imkansız dediği güzel manzara. Ben çok sürmeyeceğini düşünüyorum bunun. Çünkü siyasiler ve klüp yöneticilerinin işine gelmez. Büyük klüpler bilet satamaz, heyecan azalır. Onun için biri bir kıvılcım çakar hepsi gene girer birbirine.







Bu fotografı ben çekmedim, internetten indirdim. Ama büyütüp bastıracağım  ve evime asacağım. Çok anlam yüklü değil mi?
Bugünlük bukadar, yarın görüşmek üzere hoşçakalın.

18 yorum:

  1. Harika fotoğraflar yine İlhan bey çok teşekkürler:) ençok parfümlü sözü beğendim, vatandaşın mizah yeteneği müthiş:)))) Ankara'da sağanak vardı buna rağmen yürüyüş olmuş ve akşam durduk yere yine gaz, su sıkmaya başlamışlar!:( kasıtlı yapıyorlar belli:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara kötü gerçekten şu anlarda. Ne gerke vardı buna? Anlamak mümkün değil.Teşekkür ederim.

      Sil
    2. Merhaba, bu yayınınızı ve blogunuzu Sevgili Nilgün Torunoğlu sayesinde keşfettim.
      Fotoların her biri gerçekten çok güzel.Plus sayfamda yayınlamama izin verir misiniz?
      Ankara'da yağmur kısa bir süre etki etti olaya, sonra tekrar devam edildi yağmura rağmen.Evim oraya çok yakın.Çarşı Grubu, destek vermek için Esat Dörtyol'da toplandı, sonra Kuğulu'ya yürüdüler.
      Polis, özellikle geceyi bekliyor biber gazı sıkmak için.
      Sevgiler.

      Sil
    3. Nerede isterseniz kullanabilirsiniz fotografları izine gerek yok. Ya Anakara'ya niye bu şiddet anlamıyorum ama Ankara'da güzel direniyor. Hele dün akşam taksilerin tomaların önünü kesmesi çok duygulandırdı beni. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  2. Ya Ankara ???
    Taksim Platformu diye ortaya çıkan açıklamalar yapan belli yaşın üzerindeki insanlar kimler, gençler ne diyorlar bu konuda?
    Siz her gün gidiyorsunuz, bu devrimci müslümanlar adlı grupla konuşma imkanınız oldu mu , neden Atatürk'e karşılar?

    YanıtlaSil
  3. Tabi ki Ankara'da durum kötü , çok üzücü.ama Taksim'den oraya yapılabilecek şeyler kısıtlı. Taksim Platformunun aykırı bir açıklaması mı oldu orayı anlayamadım. Şu ana kadar muhteşem bir şekilde idare ediyorlar. Orada onlarca değil, yüzlerce gurup var. Devrimci Müslümanlarda onlardan biri. Gidip her guruba sen neden böylesin falan diye sormak gibi bir misyonum yok benim. Orada çok güzel bir yaşam var herkese açık. Bunu içimize yedirdiğimiz ana her şey değişecek aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey kendimi yanlış anlatmış olabilirim, tabi ki öyle misyonunuz yok. Belki kendilerini anlatıyorlardır, duymuşsunuzdur diye düşündüm.

      Sil
    2. Orada dediğim gibi çok çeşitli guruplar var. Her biri kendini anlatmaya kalksa büyü bozulur ve çatışmalar başlar. Sadece hükümetin yapacağı bir icraat protesto ediliyor ve tabi hükümette. Yoksa bugün bir gurup Öcalan flaması da açtı. Yuhlandılar, ıslıklandılar ve oradan uzaklaştırıldılar. Bu ortamda bunu nasıl yaparlar saldıralım, dövelim diyemezsiniz. Çünkü orada milyonla i
      fade edilen insanlar var bir anda savaş çıkar. Onun için Devrimci Müslümanlara soru soramaz kimse. Normal yaşamda zaten hiçbir işim yok onlarla. Sadece adlarını duymuştum, Taksim'de gördüm ilk defa. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. İlhan bey benim anlamadığım bu gençlere yalnız Tayyip taraftarları değil -sözde demokrat - bazı kendini bilmezlerin de çapulcu gözüyle bakması. Haydi Tayyip'in işine gelmez ama bu nasıl iştir ki çocuklarımızın zekasını küçümser,kararlılığını en önemlisi vatan sevgisini anlamazlar...
    Fotoğraflar o kadar güzel ki izninizi almadım ama paylaşmadan edemedim de.
    Daha çok kişi görsün istedim.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimleri istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz, izne falan gerek yok. İsteyen istediği şekilde baksın halkın coşkusu her an artıyor çığ gibi büyüyor. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  5. Ne güzel kareler bunlar yine ilhan bey. ellerinize, motoğraf makinenize sağlık diyorum. Her ne kadar orada olamasak da haklının yanındayız her zaman. Çok güzel şeyler başlatılmış gezi parkında. Gurur duydum Türkiye Gençliğinden. Sağcısı, solcusu, fanatiği, her kesimden insanıyla birlikteliği gösteriyorlar. Bundan güzel bir şey olabilir mi? Teşekkürler her kare için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten inanılmaz bir dayanışma, coşku ve protesto. Ne kadar gider bilemeyiz. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  6. İlhan bey, bu direniş daha doğrusu diriliş başka tür düşünceye mensup FIRSATÇILARa 'biz bu eylemi nasıl kendi lehimize KULLANABİLİRİZ?" şeklinde düşünmelerine neden oldu:( çok tehlikeli.
    Bugün facebook ta hem tgb li bir genç kardeşimden (daha 16 yaşında), hem HEPAR'ın sayfasında apo posteri asıldığını okudum:( bunu Ankara'da da yapabilirler, Adana'da da, başka herhangi bir şehirde de. Fırsat verilmesin, çok dikkatli olunsun bu konuda, yani şu güzelim eylemi başka taraflara çekmesinler, hepimiz zan altında kalırız, vatandaş asla gelmez bir daha, soğur:( onlar gelmeyince de bir, iki, üç ay sonra bir de bakmışız ki, gezi parkı eylemi bdp (ha bdp ha pkk) SAHİP ÇIKMIŞ! gözcü mü konulur, nöbetçi mi konulur dev bir pankar mı açılır (bu meydanda bdp li istemiyoruz apo posteri pkk bdp posteri istemiyoruz ) artık bilemiyorum ....ama bir şeyler yapsınlar:( ülkücülere bu konuda eminim nöbet tuturlar:) naçizane vatandaş olarak fikirlerimdir...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız bir sürü aşırı sol fraksiyonlar çıktı meydana. Tabi ki tehlikeli. Ama emin olun oradaaki tarftarları en fazla 10 ar kişi. Bir yerde daha dedim an itibariyle onlarla fazla tartışılmaz çünkü bir anda on binler birbirine girer. Çok dikkatli olunması gerek. Çünkü polis omasın diyoruz tamam da böyle bir durumda polis de olmayınca iç savaş yaşanır resmen. Uyaılıyorlar ve en azından gezi parkının dışına çıkarıldılar. Bunların üzerlerinin temiz olduğunu da düşünmüyoruz. Hiç bir kontrolun olmadığı yere boş gelirler mi? Apo posteri açanlar zaten kovuldu halk tarafından ben de oradaydım. Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Az sonra eşimle geziye gideceğiz biz de... Defne evde uyuyacak :) sizi görür müyüm acaba? Bu arada eşim söyledi vali açıklama yapmış, geziye müdahale olmayacak dşye artık ne kadar doğru bilemşyorum ama inanmıyorum da ..... Haber ve fotoğraflarınızı bekliyorum, sevgiler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi geldim GS lise pilavındaydım sonra lise yürüyüşü yapıldı çok yorulmuşum şimdilik döndüm eve. Size kolay gelsin Defne'yi de götürün bu gençliğin ruhunu hissederek büyüsün. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  8. İlhan yine harika kareler. Ankara için çok sıkıntılı şu günler. İçimiz acıyor gerçekten.
    Taksimdeki bu çok seslilik çok doğru şekilde yönetiliyor bencede. Çok renkli olması büyük avantaj gerçekten.
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ankara için çok üzülüyoruz ama dirençli karşı koymalara da helal olsun diyoruz. Şu ana gene karışmak üzere. Taksim'de çok seslilik var ve bence de güzel. Bakalım ne olacak? Yarın önemli. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil