6 Mayıs 2012 Pazar

Tavuklu Börek




Ben galiba bu hamur işlerini sevmeye başladım. Zaten tartılınca da bariz belli oluyor. :) Bloğa koyduklarım dışında devamlı birşeyler deniyorum ama herzaman başarılı olamıyorum. Tarifi geçen gün bir yerden aldım ama hatırlamıyorum nereden aldığımı. Oktay usta olabilir mi acaba? Ayrıca yavaş yavaş hamur işlerinde ustalaştıkça tarifleri mantığıma göre değiştirebiliyorum çünkü biliyorsunuz dergi ve gazetelerdeki tariflerde mutlaka bir şey eksik oluyor. Harcı ben tavuklu yaptım ama istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz, ıspanaklı bile süper olur bence.

Malzemeler:

5 su bardağı un
1/2 paket yaş maya
1 su bardağı sulu yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
Aldığı kadar su

Sosu için:

4 domates
1 kuru soğan
1 çorba kaşığı biber salçası
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kekik
Tuz

Harcı:

1 adet tavuk göğüs
İstediğiniz miktar kaşar peyniri
1 yumurta sarısı








Tarif:


Karıştırma kabına unu, tuzu, şekeri koyup ortasını havuz şeklinde açıyoruz. Yaş mayayı, sulu yoğurdu, sıvı yağı ilave edip yoğuruyoruz. Az az su ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Bir saat dinlendiriyoruz.

Tavuk göğüsü küçük küçük doğrayıp, zeytinyağında biraz soteliyoruz.

Soğanı, salçayı, domatesleri, sarımsakları, zeytinyağını, kimyonu, karabiberi, kekiği ve tuzu robotta çekerek sosumuzu hazırlıyoruz ve bir kaseye alıyoruz.

Hamuru küçük bezelere ayırıyoruz, unlayarak merdane yardımıyla pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Açtığımız hamurun ortasına fırça ile sosumuzu sürüyoruz. Üzerine tavuk ve rendelenmiş kaşar peynirini koyuyoruz. Hamurun uçlarını yarım ay şeklinde kapatıyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. Afiyet olsun.







4 yorum:

  1. Oh mis! :) Bende bir ödülün var! Mim!

    YanıtlaSil
  2. Oooooo olmazki asla vazgeçemediklerimden börekler. Valla mirim pek de lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Hafta sonu benim evin erlerine denemek istiyorum. Afiyetle.

    YanıtlaSil
  3. Nefis gozukuyor elinize saglik..sayfanizda cok hos:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor gerçekten, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil