8 Kasım 2009 Pazar

Tarhana Çorbası ( Ev Tarhanasından )



Tarhananın yukarıdaki hale geliş sürecini anlatacağımı bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Yukarıdaki tarhanayı Güzel Otelde Firuzan yaptı. Bizzat şahit olduğum için söylüyorum çok zahmetli ve uzun bir süreç. Hatta son kuruma aşamasında otelde bir odanın balkonuna koymuşlar, biz de bilmeyerek o vaziyette odaya müşteri aldık. Bence bu kadar uğraşa değmez, pazarlarda ev yapımı biraz pahalı ama herzaman bulunuyor. Bilmiyorum Ankara'ya özgü bir pişirme yöntemi mi , rahmetli annem ilk önce yağda kıymayı bol sarımsakla kavurur, sonra da domates rendelerdi. Ne şekilde pişerse pişsin soğuk kış günlerinde ilaç gibi geliyor. Tarhana deyince bir de aklıma Tunca küçükken gecenin bir yarısı, hem de kıymasıyla, sarımsağıyla pişirdiğimiz çorbalar geliyor. :))






Malzemeler:

1 su bardağı tarhana
4 çorba kaşığı kıyma
4 diş sarımsak
2 çorba kaşığı tereyağı
2 domates
1 litre su
Tuz
Kırmızı pul biber
Karabiber

Tarif:

Tencereye tereyağını koyalım, çok küçük doğradığımız sarımsakları ve kıymayı ekleyerek kavuralım. Yaklaşık üç dakika sonra rendelediğimiz domatesleri ilave edelim ve domatesler suyunu salıp, tekrar çekene kadar kavurmaya devam edelim. Tencereye suyu aktaralım, su kaynadıktan sonra, bir saat önce soğuk suya ıslattığımız tarhanayı yavaş yavaş ve hızla karıştırarak dökelim. Bu arada tuzu, kırmızı pul biberi ve karabiberi koyalım. Tahanalar iyice eriyinceye kadar pişirelim. Sıcak sıcak ve bol acı ilavesiyle (tabi acı seviyorsanız) içelim.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. merhabalaar:)
    ne hoşş ne cici bir sayfanız war böyle...
    sımsıcacık,içten ve samimiyet dolu:)
    paylaşımlarınıza bayıldım..
    seve seve izleyiciniz oldum hemen...
    bende sizi bekliyorum sayfama..
    kekik kokulu mutfağımdan,
    kucak dolusu sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil
  2. AAAAA,BEN GEÇEN SENE YAPAMADIM,AMA ÇORBA SEVİYORUM,2-3 YERDEN (HAZIR BİLE DENEDİM)SATIN ALDIM ,BEĞENMEDİM,BU SENE PROBLEM ÇIKMAZSA YAPARIM.

    YanıtlaSil